“Paul di Besta“ (jak je mu také někdy přezdíváno) potřeboval na zisk titulu v DTM čtyři sezony. 24letý jezdec Mercedesu byl po finále v Šanghaji velmi šťastný.
„Jsem velmi šťastný, že se mi podařilo vyhrál titul v DTM. Sen se stal skutečností. Chtěl bych poděkovat celému týmu a každému v Mercedesu za tuto skvělou sezonu,“ sděluje Paul, který měl neuvěřitelnou druhou půlku sezony, když získal tři druhá místa a tři vítězství.
„Tento úsměv se z mé tváře nevytratí na hodně dlouhou dobu. Bohužel mám můj let zabookovaný až na pondělí. Rád bych tu měl víc členů rodiny, aby se mnou mohli oslavovat. Teď budu slavit s týmem. Dnes to bylo spíše o jízdě na titul než o vítězství v závodu. To vyšlo,“ řekl di Resta po dojetí do cíle.
Šéf Mercedesu Norbert Haug měl před poslední závodem v boji tři žhavá želízka: Paula di Restu, Garyho Paffetta a Bruno Spenglera. „Paul di Resta je opravdový šampión. Včera si byl svým výkonem tak jistý. Nicméně udělat zde chybu bylo velmi snadné. Byl to napínavý závod. Gary získal zde v Shanghai svoje už druhé vítězství. Všichni předvedli výbornou týmovou práci.
Předcházející sezony nebyly až tak špatné, ale tento rok jsme získali první tři místa a to je něco speciálního. Fakt, že první tři jezdce dělilo jen pět bodů, ukazuje na to, jak těsné to v této sérii je,“ řekl po závodu Haug.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.