Šéf Virginu John Booth prohlásil, že po první sezóně v F1 stále důvěřuje počítačové dynamice tekutin (CFD). Jeho tým pouze pomocí tohoto nástroje navrhl závodní monopost, bez jediné hodiny stávené v aero-tunelu.
Booth rovněž potvrdil, že i příští rok budou spoléhat pouze na CFD, díky kterému dokázali udržet náklady na přijatelné úrovni a přežít první rok ve Formuli 1 poté, co selhal plán bývalého prezidenta FIA Maxe Mosleyho na zavedení pevných rozpočtových stropů.
"Rozhodli jsme se pokračovat, ale pouze v rámci finančního rámce, na němž jsme se dle starých pravidel dohodli. Podařilo se nám to pouze Nickovým CFD schopnostem. Vylepšení, která jsme na vůz nasadili v Silverstone, by stála šest- až osmkrát více, kdybychom pro jejich vývoj použili konvenčních prostředků."
Důvěru v CFD neztratili ani přes časté technické problémy: "Hydraulika a související část - měli jsme spoustu problémů s diferenciálem - ty nám letos přidělávaly starosti, ale nikdy jsem nebyl nervózní kvůli konceptu vytvoření celého vozu pomocí CFD. Vždy jsem tomu věřil."
"Všechny týmy spoléhají čím dál více na CFD. Ve skutečnosti odhaduji, že aero-tunely budou věcí minulostí a než Lotus dostaví ten svůj, budou zbytečné. Když se podíváte na tempo vývoje, obzvlášť v oblasti předního křídla - není šance to zvládnout v tunelu, den zkrátka nemá tolik hodin. Lidé začínají čím dál více zdrojů přesouvat k CFD.
Nick Wirth je obrovským nadšencem, pro něhož je tato technologie velmi povzbuzující a rád posouvá CFD k další úrovni, je velkým fanouškem simulátorů, takže ve Wirth Research máme dva, které hojně využíváme," dodává šéf Virginu.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.