Šéf Virginu John Booth prohlásil, že po první sezóně v F1 stále důvěřuje počítačové dynamice tekutin (CFD). Jeho tým pouze pomocí tohoto nástroje navrhl závodní monopost, bez jediné hodiny stávené v aero-tunelu.
Booth rovněž potvrdil, že i příští rok budou spoléhat pouze na CFD, díky kterému dokázali udržet náklady na přijatelné úrovni a přežít první rok ve Formuli 1 poté, co selhal plán bývalého prezidenta FIA Maxe Mosleyho na zavedení pevných rozpočtových stropů.
"Rozhodli jsme se pokračovat, ale pouze v rámci finančního rámce, na němž jsme se dle starých pravidel dohodli. Podařilo se nám to pouze Nickovým CFD schopnostem. Vylepšení, která jsme na vůz nasadili v Silverstone, by stála šest- až osmkrát více, kdybychom pro jejich vývoj použili konvenčních prostředků."
Důvěru v CFD neztratili ani přes časté technické problémy: "Hydraulika a související část - měli jsme spoustu problémů s diferenciálem - ty nám letos přidělávaly starosti, ale nikdy jsem nebyl nervózní kvůli konceptu vytvoření celého vozu pomocí CFD. Vždy jsem tomu věřil."
"Všechny týmy spoléhají čím dál více na CFD. Ve skutečnosti odhaduji, že aero-tunely budou věcí minulostí a než Lotus dostaví ten svůj, budou zbytečné. Když se podíváte na tempo vývoje, obzvlášť v oblasti předního křídla - není šance to zvládnout v tunelu, den zkrátka nemá tolik hodin. Lidé začínají čím dál více zdrojů přesouvat k CFD.
Nick Wirth je obrovským nadšencem, pro něhož je tato technologie velmi povzbuzující a rád posouvá CFD k další úrovni, je velkým fanouškem simulátorů, takže ve Wirth Research máme dva, které hojně využíváme," dodává šéf Virginu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.