Red Bull věří, že si novopečeného mistra světa Sebastiana Vettela udrží nejméně tři další roky, ale je ochoten uvolnit ho ze smlouvy, pokud mu nebude moci poskytnout dobré auto. Zprávu přinesl server f1-live.
Třiadvacetiletý Vettel vybojoval v této sezoně deset pole positions, vyhrál pět závodů a stal se nejmladším mistrem světa v historii. Red Bull dal najevo, že by si rád pojistil Vettela v týmu i do budoucna, ale poradce týmu Helmut Marko prohlásil, že nový kontrakt, po roce 2012, nebude dlouhodobý.
"Aby bylo jasno, nebude to kontrakt na deset let, protože my nejsme schopní zaručit, že budeme tak dlouho konkurenceschopní," vysvětlil Marko. "A Sebastian nemůže garantovat, že bude u nás vždycky spokojený," dodal. "Ale určitě plánujeme udržet si ho ještě tři až čtyři roky," dodal. Vettel má nyní u Red Bullu smlouvu do konce roku 2011, s opcí pro rok 2012. Některá německá média v létě spekulovala o tom, že Red Bull si chce Vettela pojistit do roku 2015.
Sám Vettel nedávno nevyloučil, že by jednou rád přestoupil do některého z historických týmů, Ferrari nebo Mercedes, ale dodal, že jakákoli změna je ještě "hodně, hodně daleko". Marko si je jistý, že momentálně neexistuje tým, který by Vettelovi mohl nabídnout lepší podmínky. "Všichni známe choulostivou politiku Ferrari, u nás se Vettel může cítit dobře. On potřebuje tým, který mu při prvním náznaku potíží nevrazí kudlu do zad," prohlásil Marko.
Majitel stáje Dietrich Mateschitz se vůbec neobává, že o Vettela přijde, pokud mu bude nadále poskytovat rychlý vůz. "Pokud ne, nechali bychom ho jít, i kdyby měl ještě platnou smlouvu," potvrdil Mateschitz. "Seb chce jednoho dne jezdit za Ferrari. Budeme se snažit mu to rozhodování co nejvíc znepříjemnit."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.