Vitantonio Liuzzi připustil, že jeho letošní výkony u týmu Force India, které uzavřel havárií s Michaelem Schumacherem v sobotu na okruhu Yas Marina, neodpovídaly jeho představám. I když tým získal jeho nejlepší umístění v poháru konstruktérů, tak Ital získal jen 26 bodů a skončil mezi jezdci až za svým týmovým kolegou.
Tonio Liuzzi debutoval s týmem Red Bull v roce 2005 ve Velké ceně San Marina. Hned na této VC získal první bod. Od té doby závodil dvě celé sezony pro Toro Rosso. V roce 2009 se ve Velké ceně Itálie poprvé objevil za volantem vozu Force India. „Celkově jsem na jednu stranu spokojený, ale s určitými věcmi zase tak spokojený nejsem. Jsem rád, protože se nám opravdu povedli některé závody, ale nespokojený jsem s tím, že jsme občas ztratili důležité body, které by nás jednoduše mohli posunout na šesté místo v poháru konstruktérů,“ řekl Ital v prohlášení po závodu v Abú Zabí.
„Žel jsme jednou měli problém s plynem a pak několik nepříjemností s převodovkami, takže jsme měli dost problémů, které nás připravili o možné dobré pozice. Jsem kvůli tomu trošku zklamaný, ale to je úskalí našeho sportu. Nikdy vám nic nevyjde na 100%. Tým pracoval opravdu tvrdě a měli jsme dobrou sezonu.“„Bylo fantastické, že jsem mohl po minulé sezoně dokončit i tuto jako závodní jezdec, takže si velice vážím úsilí každého v týmu. Force India odvedla výbornou práci a nakonec jsme byli sedmí mezi konstruktéry a můžeme na to být pyšní,“ zakončil Vitantonio Liuzzi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.