Překvapivě si to o pole position na poslední závod sezony nerozdali oba piloti Red Bullu, jak se dalo očekávat, jelikož Webber kvalifikaci nezvládl a odstartuje až z pátého místa. Jediný kdo dokázal držet krok s Vettelem byl Hamilton. Alonso svým posledním pokusem vybojoval místo třetí a má tak dobrou pozici pro zítřejší závod.
Před rokem měl závod v Abú Zabí svoji premiéru, leč tehdy závěru sezony něco chybělo. Tím byl boj o titul mistra světa. V roce 2009 se totiž o mistru rozhodlo již v předposledním závodu sezony v Brazílii, kde si s předstihem tento primát zajistil Jenson Button v barvách Brawn GP. Co se ale nepovedlo minulý rok, se povedlo a v ještě větší míře v sezoně letošní, jelikož ne že se bude rozhodovat o titul mezi dvěma nebo třemi piloty, ale dokonce mezi čtyřmi, což už samo vypovídá o napínavosti dnešní kvalifikace. Po trénincích se zdá, že Red Bull tu opět vládne. Nechme se ale překvapit a pojďme na samotnou kvalifikaci.První část kvalifikace: Poslední první část kvalifikace letošního ročníku F1 se rozjela a stejně tak i piloti ze svých boxových stání. Prvním ze čtyřky bojovníků o titul který zajíždí svůj měřený pokus je Hamilton a ihned se posunul na první místo. Pokud se nestane nic nečekaného, tato čtverka postoupí bez sebemenšího problému do druhé části, a tak se pojďme spíše věnovat nováčkovským týmům spolu s jedním nešťastníkem ze zbytku pole, který je doplní a nepostoupí tak dále. Šest minut před koncem je pořadí následující: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Alonso, 4. Webber, 5. Massa a na opačném konci: 18. Alguersuari, 19. Trulli, 20. Kovalainen, 21. Senna, 22. Di Grassi, 23. Glock, 24. Klien. Alonso ve svém dalším pokusu zlepšil svůj čas o necelé tři desetiny a posunul se do čela. Webber na něj nyní ztrácí půl vteřiny a tahá prozatím za nejkratší konec provazu. Podle časů to vypadá, že si to o postup rozdají piloti Toro Rosso. Oba v posledním pokusu a Buemi dělá menši chybku, která rozhoduje a Buemi se propadá do nepostupových vod. Mini souboj mezi novými týmy vede Lotus, potažmo Trulli, který je o dvě desetinky rychlejší než jeho týmový kolega Kovalainen. Alonsa na Ferrari již nikdo nepřekonal a Španěl první část skládanky vyhrává. Nepostupující: 24. C. Klien, 23. B. Senna, 22. L. Di Grassi, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. S. BuemiDruhá část kvalifikace: Na trať se vydala obě Ferrari a budeme sledovat jejich první měřené pokusy. Alonso jde na první místo, leč jeho čas je o tři desetiny pomalejší než v první části, takže můžeme předpokládat, že to ještě nebylo to ostré kolo v pravém slova smyslu. Moje slova potvrzuje Button, který o dvě desetiny Alonsa poráží a svým dalším pokusem tento čas ještě o desetinku vylepšuje. Křídla na Vettelově Red Bullu zabraly a Němec jde s přehledem na první místo a jako první se dostává pod jednu minutu a čtyřicet vteřin. Webber jej nenapodobil a jde na místo čvrté za Alonsa. Pět minut před koncem druhé části pořadí následující: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alonso, 4. Webber, 5. Barrichello. Sestupujícími prozatím jsou: 11. Hulkenberg, 12. Liuzzi, 13. Sutil, 14. Alguersuari, 15. Kobajaši, 16. Heidfeld, 17. Hamilton. Hamilton měl menší kolizi s Felipem Massou, když jej pouštěl. Emoce v řadách fanoušků McLarenu ale Brit tlumí zajetým časem a postupuje s přehledem na druhou pozici. Kubica ve svém posledním pokusu bojuje o postup mezi prvních deset, ale náskok na desátého Rosberga byl po druhém sektoru minimální. Kubicovi to nevyšlo a zůstává na na první nepostupové pozici. Co stojí za zmínění je Vitalij Petrov, který Poláka poráží a postupuje z místa desátého, kdy ho svým posledním kolem předskočil Rosberg, který nakonec druhou část dokončil na místě třetím.Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. V. Liuzzi, 15. N. Hulkenberg, 14. N. Heidfeld, 13. A. Sutil, 12. K. Kobajaši, 11. R. KubicaTřetí část kvalifikace: Rozhodující desetiminutovka je tu a čtyři kandidáti na titul si to rozdají o pozice na zítřejším startovním roštu posledního závodu letošní sezony. Tunelem vedoucím z boxu na trať projeli všichni piloti až na Vettela a zahájili své zaváděcí kola, za kterými budou následovat první ostré pokusy. Vettel překvapivě z boxu vyjíždí až po třech minutách. Hamilton zajel výborný čas a ujímá se vedení s náskokem tří desetin na Buttona a půl vteřiny na Alonsa. Alonsovi se první pokus nepovedl, stejně tak i Webberovi, který se ale i tak o nějakou tisícinku posunul před Španěla. Všechny ale přeskočil Vettel a hned v dalším pokusu se ještě zlepšuje. Pořadí prozatím následující: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Webber, 5. Alonso. Webber se svým posledním pokusem nezlešuje a vše je teď na Alonsovi, zda svým posledním pokusem Australana přeskočí. Alonso ale ne jen že přeskočil Webbera. Pokořil i Buttona a u Ferrari se radují. Hamilton ukázal vynikající rychlost a o necelou desetinu vteřiny si upevnil druhou pozici pro zítřejší závod.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.