Diváci na okruhu nebudou mít problém přijmout fakt, že do boje o titul zasáhla týmová režie, pokud se tak v nedělním závodě stane. Tento názor zastává šéf pořadatelů Velké ceny Abú Zabí Richard Cregan, podle kterého by ani v takovém případě nebyl problém za rok znovu závod vyprodat.
Finále letošní sezóny má kapacitu 55 tisíc míst a je kompletně vyprodané už několik dní dopředu. Pro místní je formule jedna zatím stále novinkou. Cregan se právě proto neobává, že by manipulace s výsledkem mohla nějak otřást jejich zájmem o tento sport.
„Toho se ani nebojím. Je to zajímavé, protože když se podíváte na zavedené komunity motorsportu, jako jsou Německo nebo Francie, kde je velká spousta fanoušků rozumějících motorsportu, dostanete situaci, o které mluvíte.
Tady ale máme štěstí, že se jedná o směs oddaných fanoušků motorsportu a lidí, kteří se přišli pobavit. Spousta lidí přišla na okruh za společenskou událostí a to je dobře,“ okomentoval Cregan.
Webber možná bude potřebovat Vettelovu pomoc k zisku prvního titulu mistra světa. Richard Cregan nemá strach, že by takový scénář vzbudil v Abú Zabí pozdvižení
Hlava pořadatelů potvrdila, že po Velké ceně Brazílie, která rozhodla o tom, že o titul se bude bojovat v posledním závodě v Abú Zabí, vzrostl zájem o lístky. Už v té době jich však byla drtivá většina vyprodaná.
„Po Brazílii tu byl velký hlad po lístcích, ale v tu chvíli už jich zbývaly asi jen dvě stovky,“ řekl Cregan. Pořadatelům podle něj nijak nevadí, že FIA přesunula Abú Zabí na rok 2011 z finále na předposlední závod sezóny.
„Věřím, že to bylo rozhodnutí světové rady FIA založené na ekonomických důvodech, jinak by týmy musely jet z Indie do Brazílie a pak zpátky do Abú Zabí. To by znamenalo mnohem větší cestování, zatímco pro nás to není velký problém. My potřebujeme termín v polovině listopadu. Dokud se tohle podaří udržet, je to pro nás v pořádku,“ řekl Cregan.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.