Virgin Racing oznámil, že posílí simulační (CFD) schopnosti svého výpočetního centra. Jejich superpočítač má být ve Formuli 1 nejvýkonnější ze všech.
Krom dnešního oznámení týkajícího se odprodeje větší částí týmu ruské Marusii technický ředitel Virginu Nick Wirth prozradil plány velké rozšíření jejich CFD centra. Stane se tak největším v F1 a třetím největším na světě - alespoň co se výpočetní síly týče.
"Provádíme gigantickou instalaci. Naši CFD partneři říkají, že tato nová instalace bude třetí největší na světě. Je to pro nás neuvěřitelně vzrušující," uvádí Wirth.
Nové zařízení v Banbury pokryje plochu převyšující 6500 metrů čtverečních a denně týmu vygeneruje 3,3 TB dat. Instalace by měla být dokončena v lednu 2011.
"V současnosti stále využívám zdroje podobné těm, které jsme měli v letošním roce, akorát efektivněji. Doufáme však, že novou instalaci využijeme již pro první sadu novinek, když dorazíme do Evropy [6. - 8. května během Velké ceny Turecka - pozn. aut.]," pokračuje.
Přestože většina týmu odsuzuje postup Virginu, který navrhuje vozy pouze pomocí CFD bez jakýchkoliv testů v aero-tunelu, Wirth je přesvědčený, že se jedná o správný přístup: "Rozhodující je to, že my se s tím stále pouze učíme. Nasadili jsme na vůz novinky, které ho zrychlily - a konec. Nenasadili jsme jich moc, protože jsme neměli peníze a hodně času jsme strávili řešením spolehlivosti.
Proto je finanční stabilizace díky Marusii tak důležitá. Tento rok to byl opravdu boj: finanční i z mé strany. Víme, že se nám to vrátí, proto v této práci můžeme pokračovat, je to vzrušující," dodává technický ředitel Virginu.
Virgin jako jediný bude příští rok pokračovat s problémovými převodovkami Xtrac, pro něž si ale vyrábí vlastní skříň. Dle Wirtha tým však s KERSem nepočítá: "Nebudeme mít KERS. Znám spoustu lidí, kteří panikaří kvůli KERSu a tomu, že jejich počáteční vůz bude příliš těžkým.
KERS se v čistém času na kolo podle většiny lidí projevuje zlepšením dvou až tří desetin. My však hledáme dvě až tři sekundy!"
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.