Virgin Racing oznámil, že posílí simulační (CFD) schopnosti svého výpočetního centra. Jejich superpočítač má být ve Formuli 1 nejvýkonnější ze všech.
Krom dnešního oznámení týkajícího se odprodeje větší částí týmu ruské Marusii technický ředitel Virginu Nick Wirth prozradil plány velké rozšíření jejich CFD centra. Stane se tak největším v F1 a třetím největším na světě - alespoň co se výpočetní síly týče.
"Provádíme gigantickou instalaci. Naši CFD partneři říkají, že tato nová instalace bude třetí největší na světě. Je to pro nás neuvěřitelně vzrušující," uvádí Wirth.
Nové zařízení v Banbury pokryje plochu převyšující 6500 metrů čtverečních a denně týmu vygeneruje 3,3 TB dat. Instalace by měla být dokončena v lednu 2011.
"V současnosti stále využívám zdroje podobné těm, které jsme měli v letošním roce, akorát efektivněji. Doufáme však, že novou instalaci využijeme již pro první sadu novinek, když dorazíme do Evropy [6. - 8. května během Velké ceny Turecka - pozn. aut.]," pokračuje.
Přestože většina týmu odsuzuje postup Virginu, který navrhuje vozy pouze pomocí CFD bez jakýchkoliv testů v aero-tunelu, Wirth je přesvědčený, že se jedná o správný přístup: "Rozhodující je to, že my se s tím stále pouze učíme. Nasadili jsme na vůz novinky, které ho zrychlily - a konec. Nenasadili jsme jich moc, protože jsme neměli peníze a hodně času jsme strávili řešením spolehlivosti.
Proto je finanční stabilizace díky Marusii tak důležitá. Tento rok to byl opravdu boj: finanční i z mé strany. Víme, že se nám to vrátí, proto v této práci můžeme pokračovat, je to vzrušující," dodává technický ředitel Virginu.
Virgin jako jediný bude příští rok pokračovat s problémovými převodovkami Xtrac, pro něž si ale vyrábí vlastní skříň. Dle Wirtha tým však s KERSem nepočítá: "Nebudeme mít KERS. Znám spoustu lidí, kteří panikaří kvůli KERSu a tomu, že jejich počáteční vůz bude příliš těžkým.
KERS se v čistém času na kolo podle většiny lidí projevuje zlepšením dvou až tří desetin. My však hledáme dvě až tři sekundy!"
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.