Virgin Racing oznámil, že posílí simulační (CFD) schopnosti svého výpočetního centra. Jejich superpočítač má být ve Formuli 1 nejvýkonnější ze všech.
Krom dnešního oznámení týkajícího se odprodeje větší částí týmu ruské Marusii technický ředitel Virginu Nick Wirth prozradil plány velké rozšíření jejich CFD centra. Stane se tak největším v F1 a třetím největším na světě - alespoň co se výpočetní síly týče.
"Provádíme gigantickou instalaci. Naši CFD partneři říkají, že tato nová instalace bude třetí největší na světě. Je to pro nás neuvěřitelně vzrušující," uvádí Wirth.
Nové zařízení v Banbury pokryje plochu převyšující 6500 metrů čtverečních a denně týmu vygeneruje 3,3 TB dat. Instalace by měla být dokončena v lednu 2011.
"V současnosti stále využívám zdroje podobné těm, které jsme měli v letošním roce, akorát efektivněji. Doufáme však, že novou instalaci využijeme již pro první sadu novinek, když dorazíme do Evropy [6. - 8. května během Velké ceny Turecka - pozn. aut.]," pokračuje.
Přestože většina týmu odsuzuje postup Virginu, který navrhuje vozy pouze pomocí CFD bez jakýchkoliv testů v aero-tunelu, Wirth je přesvědčený, že se jedná o správný přístup: "Rozhodující je to, že my se s tím stále pouze učíme. Nasadili jsme na vůz novinky, které ho zrychlily - a konec. Nenasadili jsme jich moc, protože jsme neměli peníze a hodně času jsme strávili řešením spolehlivosti.
Proto je finanční stabilizace díky Marusii tak důležitá. Tento rok to byl opravdu boj: finanční i z mé strany. Víme, že se nám to vrátí, proto v této práci můžeme pokračovat, je to vzrušující," dodává technický ředitel Virginu.
Virgin jako jediný bude příští rok pokračovat s problémovými převodovkami Xtrac, pro něž si ale vyrábí vlastní skříň. Dle Wirtha tým však s KERSem nepočítá: "Nebudeme mít KERS. Znám spoustu lidí, kteří panikaří kvůli KERSu a tomu, že jejich počáteční vůz bude příliš těžkým.
KERS se v čistém času na kolo podle většiny lidí projevuje zlepšením dvou až tří desetin. My však hledáme dvě až tři sekundy!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.