Virgin Racing oznámil, že posílí simulační (CFD) schopnosti svého výpočetního centra. Jejich superpočítač má být ve Formuli 1 nejvýkonnější ze všech.
Krom dnešního oznámení týkajícího se odprodeje větší částí týmu ruské Marusii technický ředitel Virginu Nick Wirth prozradil plány velké rozšíření jejich CFD centra. Stane se tak největším v F1 a třetím největším na světě - alespoň co se výpočetní síly týče.
"Provádíme gigantickou instalaci. Naši CFD partneři říkají, že tato nová instalace bude třetí největší na světě. Je to pro nás neuvěřitelně vzrušující," uvádí Wirth.
Nové zařízení v Banbury pokryje plochu převyšující 6500 metrů čtverečních a denně týmu vygeneruje 3,3 TB dat. Instalace by měla být dokončena v lednu 2011.
"V současnosti stále využívám zdroje podobné těm, které jsme měli v letošním roce, akorát efektivněji. Doufáme však, že novou instalaci využijeme již pro první sadu novinek, když dorazíme do Evropy [6. - 8. května během Velké ceny Turecka - pozn. aut.]," pokračuje.
Přestože většina týmu odsuzuje postup Virginu, který navrhuje vozy pouze pomocí CFD bez jakýchkoliv testů v aero-tunelu, Wirth je přesvědčený, že se jedná o správný přístup: "Rozhodující je to, že my se s tím stále pouze učíme. Nasadili jsme na vůz novinky, které ho zrychlily - a konec. Nenasadili jsme jich moc, protože jsme neměli peníze a hodně času jsme strávili řešením spolehlivosti.
Proto je finanční stabilizace díky Marusii tak důležitá. Tento rok to byl opravdu boj: finanční i z mé strany. Víme, že se nám to vrátí, proto v této práci můžeme pokračovat, je to vzrušující," dodává technický ředitel Virginu.
Virgin jako jediný bude příští rok pokračovat s problémovými převodovkami Xtrac, pro něž si ale vyrábí vlastní skříň. Dle Wirtha tým však s KERSem nepočítá: "Nebudeme mít KERS. Znám spoustu lidí, kteří panikaří kvůli KERSu a tomu, že jejich počáteční vůz bude příliš těžkým.
KERS se v čistém času na kolo podle většiny lidí projevuje zlepšením dvou až tří desetin. My však hledáme dvě až tři sekundy!"
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.