Šéfové týmů McLaren a Ferrari si nemyslí, že by události uplynulého víkendu měly mít vliv na budoucnost formule jedna na okruhu Interlagos. Přepadením, ke kterým došlo, podle nich organizátoři nemohli zabránit a neměly by z nich tedy být vyvozovány žádné důsledky.
Jenson Button je mediálně nejsledovanějším příkladem, rozhodně však nebyl sám, kdo zažil přepadení v Brazílii na vlastní kůži. S automatickými zbraněmi v rukou pouličních gangů se setkali také mechanici Sauberu, mluví se však celkem o pěti takových případech za tento víkend. Šéf McLarenu se domnívá, že ačkoli je situace varovná, lidé by neměli být příliš překvapení. O tom, že je v Sao Paulu nebezpečno, se hovoří už léta.
„V minulých letech jsme o tom slýchali, evidentně se to vystupňovalo. Řekli mi, že incidentů bylo pět (letos). Když si začnou nosit kulomety, začíná to nabírat trochu jiných obrátek. Ano, je to děsivé,“ přiznal Whitmarsh. Zároveň však dodal: „Buďme k organizátorům fér. Podle mě nejsou zodpovědní za to, co se děje tam venku. Existují limity na to, co všechno mohou organizátoři udělat.“
Jenson Button byl cestou z okruhu přepaden. Podle Whitmarshe za to ale v žádném případě nemohou organizátoři závodu
Podobného názoru je Stefano Domenicali. Šéf Ferrari prohlásil, že uplynulý víkend nebyl tak hrozný a doufá, že události mimo okruh nebudou mít dopad na budoucnost formule jedna v Brazílii.
„Upřímně, nechci říct, že jsme teď tady a je tu nebezpečno. Víme, že všude na světě se mohou stát špatné věci. Měli bychom poděkovat všem organizátorům, kteří se snaží udělat maximum. Tenhle pozitivní bod bych rád zdůraznil, protože vím, že o víkendu tu lidé měli nějaké potíže,“ řekl Domenicali.
Šéf maranellského týmu dodal, že Ferrari nesáhlo k žádným zvláštním opatřením a tým si naopak brazilskou velkou cenu velice užil.
„Nedělali jsme žádná zvláštní opatření, snažíme se chovat normálně, ještě jednou bych rád zdůraznil, že v Brazílii je opravdu skvělá atmosféra. Jednu věc bych rád prozradil. Hodně lidí říkalo, že přijedu do Brazílie a uvidím, jaké jsou tu antipatie k Ferrari a já měl strach – teď si dělám legraci – ale nebyla to pravda.
Všichni fanoušci povzbuzovali Ferrari a na tohle nesmíme zapomínat, na vášeň k formuli jedna, brazilským jezdcům a naší značce. Tohle si musíme odsud odvézt,“ vysvětlil Domenicali.
Poslední slova šedé eminence formule jedna, Bernieho Ecclestona, zatím nasvědčují tomu, že se obdivovatelé Interagu nemusejí jeho ztráty obávat. Prohlásil, že závod na okruhu setrvá „daších sto let.“
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.