Šéfové týmů McLaren a Ferrari si nemyslí, že by události uplynulého víkendu měly mít vliv na budoucnost formule jedna na okruhu Interlagos. Přepadením, ke kterým došlo, podle nich organizátoři nemohli zabránit a neměly by z nich tedy být vyvozovány žádné důsledky.
Jenson Button je mediálně nejsledovanějším příkladem, rozhodně však nebyl sám, kdo zažil přepadení v Brazílii na vlastní kůži. S automatickými zbraněmi v rukou pouličních gangů se setkali také mechanici Sauberu, mluví se však celkem o pěti takových případech za tento víkend. Šéf McLarenu se domnívá, že ačkoli je situace varovná, lidé by neměli být příliš překvapení. O tom, že je v Sao Paulu nebezpečno, se hovoří už léta.
„V minulých letech jsme o tom slýchali, evidentně se to vystupňovalo. Řekli mi, že incidentů bylo pět (letos). Když si začnou nosit kulomety, začíná to nabírat trochu jiných obrátek. Ano, je to děsivé,“ přiznal Whitmarsh. Zároveň však dodal: „Buďme k organizátorům fér. Podle mě nejsou zodpovědní za to, co se děje tam venku. Existují limity na to, co všechno mohou organizátoři udělat.“
Jenson Button byl cestou z okruhu přepaden. Podle Whitmarshe za to ale v žádném případě nemohou organizátoři závodu
Podobného názoru je Stefano Domenicali. Šéf Ferrari prohlásil, že uplynulý víkend nebyl tak hrozný a doufá, že události mimo okruh nebudou mít dopad na budoucnost formule jedna v Brazílii.
„Upřímně, nechci říct, že jsme teď tady a je tu nebezpečno. Víme, že všude na světě se mohou stát špatné věci. Měli bychom poděkovat všem organizátorům, kteří se snaží udělat maximum. Tenhle pozitivní bod bych rád zdůraznil, protože vím, že o víkendu tu lidé měli nějaké potíže,“ řekl Domenicali.
Šéf maranellského týmu dodal, že Ferrari nesáhlo k žádným zvláštním opatřením a tým si naopak brazilskou velkou cenu velice užil.
„Nedělali jsme žádná zvláštní opatření, snažíme se chovat normálně, ještě jednou bych rád zdůraznil, že v Brazílii je opravdu skvělá atmosféra. Jednu věc bych rád prozradil. Hodně lidí říkalo, že přijedu do Brazílie a uvidím, jaké jsou tu antipatie k Ferrari a já měl strach – teď si dělám legraci – ale nebyla to pravda.
Všichni fanoušci povzbuzovali Ferrari a na tohle nesmíme zapomínat, na vášeň k formuli jedna, brazilským jezdcům a naší značce. Tohle si musíme odsud odvézt,“ vysvětlil Domenicali.
Poslední slova šedé eminence formule jedna, Bernieho Ecclestona, zatím nasvědčují tomu, že se obdivovatelé Interagu nemusejí jeho ztráty obávat. Prohlásil, že závod na okruhu setrvá „daších sto let.“
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.