Šéfové týmů McLaren a Ferrari si nemyslí, že by události uplynulého víkendu měly mít vliv na budoucnost formule jedna na okruhu Interlagos. Přepadením, ke kterým došlo, podle nich organizátoři nemohli zabránit a neměly by z nich tedy být vyvozovány žádné důsledky.
Jenson Button je mediálně nejsledovanějším příkladem, rozhodně však nebyl sám, kdo zažil přepadení v Brazílii na vlastní kůži. S automatickými zbraněmi v rukou pouličních gangů se setkali také mechanici Sauberu, mluví se však celkem o pěti takových případech za tento víkend. Šéf McLarenu se domnívá, že ačkoli je situace varovná, lidé by neměli být příliš překvapení. O tom, že je v Sao Paulu nebezpečno, se hovoří už léta.
„V minulých letech jsme o tom slýchali, evidentně se to vystupňovalo. Řekli mi, že incidentů bylo pět (letos). Když si začnou nosit kulomety, začíná to nabírat trochu jiných obrátek. Ano, je to děsivé,“ přiznal Whitmarsh. Zároveň však dodal: „Buďme k organizátorům fér. Podle mě nejsou zodpovědní za to, co se děje tam venku. Existují limity na to, co všechno mohou organizátoři udělat.“
Jenson Button byl cestou z okruhu přepaden. Podle Whitmarshe za to ale v žádném případě nemohou organizátoři závodu
Podobného názoru je Stefano Domenicali. Šéf Ferrari prohlásil, že uplynulý víkend nebyl tak hrozný a doufá, že události mimo okruh nebudou mít dopad na budoucnost formule jedna v Brazílii.
„Upřímně, nechci říct, že jsme teď tady a je tu nebezpečno. Víme, že všude na světě se mohou stát špatné věci. Měli bychom poděkovat všem organizátorům, kteří se snaží udělat maximum. Tenhle pozitivní bod bych rád zdůraznil, protože vím, že o víkendu tu lidé měli nějaké potíže,“ řekl Domenicali.
Šéf maranellského týmu dodal, že Ferrari nesáhlo k žádným zvláštním opatřením a tým si naopak brazilskou velkou cenu velice užil.
„Nedělali jsme žádná zvláštní opatření, snažíme se chovat normálně, ještě jednou bych rád zdůraznil, že v Brazílii je opravdu skvělá atmosféra. Jednu věc bych rád prozradil. Hodně lidí říkalo, že přijedu do Brazílie a uvidím, jaké jsou tu antipatie k Ferrari a já měl strach – teď si dělám legraci – ale nebyla to pravda.
Všichni fanoušci povzbuzovali Ferrari a na tohle nesmíme zapomínat, na vášeň k formuli jedna, brazilským jezdcům a naší značce. Tohle si musíme odsud odvézt,“ vysvětlil Domenicali.
Poslední slova šedé eminence formule jedna, Bernieho Ecclestona, zatím nasvědčují tomu, že se obdivovatelé Interagu nemusejí jeho ztráty obávat. Prohlásil, že závod na okruhu setrvá „daších sto let.“
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.