INTERLAGOS – STARTOVNÍ PROCEDURA; Sebastian Vettel zvítězil na Interlagosu ze druhého místa na startu, což se ve Velké ceně Brazílie stalo již po dvanácté.
Druhá pozice na startu Red Bullum sedí, již loni tu z této pozice zvítězil Mark Webber, navíc se ve Velké ceně Brazílie, z druhého místa vítězí nejčastěji a to 12x. První řada je v Brazílii hodně důležitá, vítěz kvalifikace dokázal proměnit pole position ve vítězství v jedenácti případech. V roce 2003 se Giancarlo Fisichella radoval ze svého prvního vítězství, dokázal to po startu z 8. místa, doposavad se nikomu nepodařilo zvítězit z horší startovní pozice.
Nejlépe dokázal odstartovat Buemi na Toro Rosso, poskočil o čtyři místa, podobně si vedli i Kovalainen s Heidfeldem, oba si polepšili o tři pozice. Naopak nejhůře si vedl Vitalij Petrov, který se z desátého místa propadl až na samý chvost startovního pole a ztratil 12 míst. Dalo se asi očekávat, že vítěz kvalifikace Nico Hükenberg, nedokáže uhájit svou pozici a tak již v úvodní pasáži byl za oběma vozy Red Bull.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.