Nico Hulkenberg dokázal vyhrát kvalifikaci na okruhu Interlagos, a to s něuvěřitelným náskokem jedné vteřiny před duem Red Bullů v pořadí Vettel, Webber. Následovali Hamilton a Alonso.
Po dvou ranních kvalifikacích tu máme naopak kvalifikaci večerní, a to na okruhu Interlagos v Brazílii. Kvalifikace bude určitě zajímavou, ale také velmi důležitou pro letošní závěr sezony. Teoreticky může titul vyhrát stále pět jezdců, ikdyž Jenson Button zdá se být již ze hry. Co je také důležité zmínit, jsou podmínky, za kterých se kvalifikace pojede. V Brazílii dopoledne pršelo a tudíž je trať stále mokrá. Tyto indicie nám dávají velmi slušnou šanci sledovat nesmírně napínavý boj o pole position. Pojďme tedy na to.První část kvalifikace: Piloti zvolili mokrou verzi pneumatik a není se čemu divit, jelikož v Brazílii dokonce začalo pršet. Všichni závodníci jsou na trati, což není zrovna zvyklost při začátku první části kvalifikace, leč vysvětlení je celkem jednoduché. Nikdo si nemůže být jist, zda-li nezačne pršet ještě hustěji, a tak tyto pokusy mohou být těmi rozhodujícími. Deset minut před koncem první části je pořadí na prvních pěti místech následující: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Rosberg, 5. Hamilton. Na opačném konci je pořadí: 18. Sutil, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Kovalainen, 22. Di Grassi, 23. Senna, 24. Klien. Na mokru se v dobré formě zdá být Williams, když Barrichello poskočil na čtvrtou příčku a Hulkenberg okupuje místo šesté. Výborně ale jede Robert Kubica na Renaultu, který dokázal za obdobných podmínek vyhrát dopolední trénink. Tři minuty před koncem poskočil na třetí místo za oba Red Bully a před Fernanda Alonsa ve Ferrari. Tím kdo dřímá v rukou pomyslného černého Petra a tudíž doplňuje na nepostupových pozicích nováčkovské týmy je Liuzzi ve Force Indii. Ukázkový slide předvedl Bruno Senna, načež se dokázal vyhnout svodidlům a svůj monopost nijak nepoškodil. I tak mu ale patří až poslední dvacátá čtvrtá příčka a jeho debut na domácí trati nebude tím, na který bude vzpomínat v dobrém. Na osmnácté nepostupové příčce se vystřídali týmoví kolegové z Force Indie a nepostupujícím je nakonec Adrian Sutil. Alonso svým posledním pokusem dokázal zajet nejrychlejší čas a první část kvalifikace vyhrává.Nepostupující: 24. B. Senna, 23. C. Klien, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. J. Trulli, 19. Glock, 18. A. SutilDruhá část kvalifikace: Déšť nad okruhem Interlagos ustál a druhá část může začít. Opět stejně jako v první části všichni vyjíždí ihned na trať. Po prvních pokusech na čele Webber, ale Schummacher dokázal zajet na tisícinku totožný čas jako Australan. Red Bull je v Brazílii po celý víkend nejrychlejším týmem a v dnešní kvalifikaci zatím tuto výkonnost potvrzuje. Pokud pomineme oba piloty Red Bullu mezi třetím a třináctým je rozdíl necelé vteřiny! Opět velice vyrovnaná kvalifikace. Pět minut před koncem tedy: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Kubica, 4. Barrichello, 5. Hamilton. Ptáte se, kde jsou piloti Ferrari? Alonso desáty a Massa čtrnáctý. V zápětí ale Alonso poskočil na třetí přícku a Massa na osmou. Pořadí na sestupových pozicích se stále mění, leč Liuzzi se prozatím nedokázal posunout ze sedmnácté pozice a ukazuje, že Force India nepřijela do Brazílie v dobré formě. Massa nakonec byl nucen ve svém posledním pokusu bojovat o postup a poskočil na ne zrovna jisté desáté místo. Na jedenácte, první nepostupové spadl úřadující mistr světa Jenson Button. Dále nepostoupili oba piloti Toro Rossa a Sauberu. Velké zklamání určitě panuje u Mercedesu, když Rosberg skončil na třináctém místě. Schummacher protentokrát poráží svého týmového kolegu a postupuje mezi nejlepších deset.Nepostupující: 17. V. Liuzzi, 16. N. Heidfeld, 15. S. Buemi, 14. J. Alguersuari, 13. N. Rosberg, 12. K. Kobajaši, 11. J. ButtonTřetí část kvalifikace: Jezdci vyjíždí v houfu na trať a poslední fáze kvalifikace, která trvá pouhých deset minut, může začít. Dokáže někdo porazit Red Bully? Toď otázka, na kterou si dokážeme odpovědět již záhy. Na trati jsou bez výjimky všichni piloti. Hamilton zajíždí výborný čas, kterému se zatím, můžeme říct i překvapivě, nejvíce přiblížil Michael Schumacher. Za těmito dvěma je Vettel, Alonso a Webber. Neuvěřitelné!!! Jezdci přezouvají na slicky, ikdyž trať se nezdá být zcela suchá. Uvidíme zda to nebude spíše na škodu. Mé obavy potvrdil Robert Kubica, který vyjel mimo trať. Ostatní piloti ale podobné problémy nemají a Hulkenberg jde do čela, když dokázal o necelou sekundu překonat průběžně nejlepší čas Lewise Hamiltona, ale ten mu to vrací a je opět na prvním místě. Poslední pokusy jsou tu. Hulkenberg zajíždí nejlepší čas a vypadá to, že se postará o neuvěřitelnou senzaci. Ano je to tak!!! Nico Hulkenberg vyhrává Brazilskou kvalifikaci a čtěte pořádně, o jednu vteřinu před oběma Red Bully v pořadí Vettel, Webber. Nasledují je čtvrtý Hamilton a pátý Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.