Nico Hulkenberg dokázal vyhrát kvalifikaci na okruhu Interlagos, a to s něuvěřitelným náskokem jedné vteřiny před duem Red Bullů v pořadí Vettel, Webber. Následovali Hamilton a Alonso.
Po dvou ranních kvalifikacích tu máme naopak kvalifikaci večerní, a to na okruhu Interlagos v Brazílii. Kvalifikace bude určitě zajímavou, ale také velmi důležitou pro letošní závěr sezony. Teoreticky může titul vyhrát stále pět jezdců, ikdyž Jenson Button zdá se být již ze hry. Co je také důležité zmínit, jsou podmínky, za kterých se kvalifikace pojede. V Brazílii dopoledne pršelo a tudíž je trať stále mokrá. Tyto indicie nám dávají velmi slušnou šanci sledovat nesmírně napínavý boj o pole position. Pojďme tedy na to.První část kvalifikace: Piloti zvolili mokrou verzi pneumatik a není se čemu divit, jelikož v Brazílii dokonce začalo pršet. Všichni závodníci jsou na trati, což není zrovna zvyklost při začátku první části kvalifikace, leč vysvětlení je celkem jednoduché. Nikdo si nemůže být jist, zda-li nezačne pršet ještě hustěji, a tak tyto pokusy mohou být těmi rozhodujícími. Deset minut před koncem první části je pořadí na prvních pěti místech následující: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Rosberg, 5. Hamilton. Na opačném konci je pořadí: 18. Sutil, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Kovalainen, 22. Di Grassi, 23. Senna, 24. Klien. Na mokru se v dobré formě zdá být Williams, když Barrichello poskočil na čtvrtou příčku a Hulkenberg okupuje místo šesté. Výborně ale jede Robert Kubica na Renaultu, který dokázal za obdobných podmínek vyhrát dopolední trénink. Tři minuty před koncem poskočil na třetí místo za oba Red Bully a před Fernanda Alonsa ve Ferrari. Tím kdo dřímá v rukou pomyslného černého Petra a tudíž doplňuje na nepostupových pozicích nováčkovské týmy je Liuzzi ve Force Indii. Ukázkový slide předvedl Bruno Senna, načež se dokázal vyhnout svodidlům a svůj monopost nijak nepoškodil. I tak mu ale patří až poslední dvacátá čtvrtá příčka a jeho debut na domácí trati nebude tím, na který bude vzpomínat v dobrém. Na osmnácté nepostupové příčce se vystřídali týmoví kolegové z Force Indie a nepostupujícím je nakonec Adrian Sutil. Alonso svým posledním pokusem dokázal zajet nejrychlejší čas a první část kvalifikace vyhrává.Nepostupující: 24. B. Senna, 23. C. Klien, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. J. Trulli, 19. Glock, 18. A. SutilDruhá část kvalifikace: Déšť nad okruhem Interlagos ustál a druhá část může začít. Opět stejně jako v první části všichni vyjíždí ihned na trať. Po prvních pokusech na čele Webber, ale Schummacher dokázal zajet na tisícinku totožný čas jako Australan. Red Bull je v Brazílii po celý víkend nejrychlejším týmem a v dnešní kvalifikaci zatím tuto výkonnost potvrzuje. Pokud pomineme oba piloty Red Bullu mezi třetím a třináctým je rozdíl necelé vteřiny! Opět velice vyrovnaná kvalifikace. Pět minut před koncem tedy: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Kubica, 4. Barrichello, 5. Hamilton. Ptáte se, kde jsou piloti Ferrari? Alonso desáty a Massa čtrnáctý. V zápětí ale Alonso poskočil na třetí přícku a Massa na osmou. Pořadí na sestupových pozicích se stále mění, leč Liuzzi se prozatím nedokázal posunout ze sedmnácté pozice a ukazuje, že Force India nepřijela do Brazílie v dobré formě. Massa nakonec byl nucen ve svém posledním pokusu bojovat o postup a poskočil na ne zrovna jisté desáté místo. Na jedenácte, první nepostupové spadl úřadující mistr světa Jenson Button. Dále nepostoupili oba piloti Toro Rossa a Sauberu. Velké zklamání určitě panuje u Mercedesu, když Rosberg skončil na třináctém místě. Schummacher protentokrát poráží svého týmového kolegu a postupuje mezi nejlepších deset.Nepostupující: 17. V. Liuzzi, 16. N. Heidfeld, 15. S. Buemi, 14. J. Alguersuari, 13. N. Rosberg, 12. K. Kobajaši, 11. J. ButtonTřetí část kvalifikace: Jezdci vyjíždí v houfu na trať a poslední fáze kvalifikace, která trvá pouhých deset minut, může začít. Dokáže někdo porazit Red Bully? Toď otázka, na kterou si dokážeme odpovědět již záhy. Na trati jsou bez výjimky všichni piloti. Hamilton zajíždí výborný čas, kterému se zatím, můžeme říct i překvapivě, nejvíce přiblížil Michael Schumacher. Za těmito dvěma je Vettel, Alonso a Webber. Neuvěřitelné!!! Jezdci přezouvají na slicky, ikdyž trať se nezdá být zcela suchá. Uvidíme zda to nebude spíše na škodu. Mé obavy potvrdil Robert Kubica, který vyjel mimo trať. Ostatní piloti ale podobné problémy nemají a Hulkenberg jde do čela, když dokázal o necelou sekundu překonat průběžně nejlepší čas Lewise Hamiltona, ale ten mu to vrací a je opět na prvním místě. Poslední pokusy jsou tu. Hulkenberg zajíždí nejlepší čas a vypadá to, že se postará o neuvěřitelnou senzaci. Ano je to tak!!! Nico Hulkenberg vyhrává Brazilskou kvalifikaci a čtěte pořádně, o jednu vteřinu před oběma Red Bully v pořadí Vettel, Webber. Nasledují je čtvrtý Hamilton a pátý Alonso.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.