INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Red Bully byly očividně nejrychlejší i během páteční odpolední části v Brazílii. Opět byl nejrychlejší Sebastian Vettel před svým týmovým kolegou Markem Webberem.
Vitalij Petrov nezačal v Brazílii vůbec dobře. Krom nehody, při níž rozbil svůj vůz (důvodem byl údajně pokles přítlaku v důsledku selhání F-kanálu), mu komisaři navíc udělili pokutu ve výši 2000 Eur za překročení rychlosti v boxech. Mechanici mu naštěstí stihli opravit vůz, a tak přišel jen o 15 minut druhého tréninku.
Fernandovi Alonsovi dnes odešel další motor - naštěstí se jednalo o starší pohonnou jednotku. Ferrari se nás snažilo ujistit, že je vše v pořádku. V příliš veselé motorové situaci však Španěl není - ve zbývajících dvou závodech si bude muset vystačit s motory, které nejsou nový a mají toho za sebou více než agregáty jeho rivalů.
Práce na Alonsově voze
Celé dopoledne odjeli všichni piloti na střední, čili tvrdší z obou směsí, které Bridgestone dovezl. Odpoledne usedl poprvé na domácí půdě za volant monopostu F1 Lucas Di Grassi, jehož dopoledne zastoupil Jerome D'Ambrosio.
První vůz, který odpoledne vyjel v Brazílii z boxů, bylo HRT pilotované Christianem Klienem, který byl ráno o půl sekundy rychlejší než jeho kolega Bruno Senna. Rakušan se hned vrhl na měřená kola, to první mělo hodnotu 1:19,965, další pak 1:17,908 min. Sauber Kobajašiho však kroužil o téměř 2,5 vteřiny rychleji.
Po deseti minutách šel do čela Lewis Hamilton časem 1:13,603 min. Na velmi nízkou přilnavost stěžující si Jenson Button kroužil po dráze s ním, jen o 0,3 vteřiny pomaleji. Piloti Red Bullu a Ferrari po instalačních kolech zatím vyčkávali v garáži. Lewis se krátce na to na rozdíl od svého kolegy zlepšil o více než půl vteřiny a po pěti odjetých kolech zamířil do boxů.
Příliš "široký" Kobajaši
Po čtvrt hodince vyjela obě Ferrari s Webberem a tím na čele začala přetahovaná. Webber šel hned na první příčku před Hamiltona (1:12,923 min), za nímž se seřadili Massa (1:13,180 min) s Alonsem (1:13,457 min). Mark dokázal ze svého času ubrat dalších 5 desetin, Sebastian na něj ztrácel 2 desetiny.
Pořadí po 30 min:1. Webber 1:12,3872. Vettel +0,1913. Hamilton +0,6614. Massa +0,7935. Alonso +1,0056. Schumacher +1,3307. Kubica +1,3848. Heidfeld +1,4199. Button +1,472
V první třetině tréninku si Button stěžoval na nestabilitu zadní části vozu, po provedených úpravách byl spokojenější: "Vůz se chová o něco lépe všude." Vyladit se auto se nedařilo stáji Toro Rosso - Alguersuari láteřil nad nedotáčivostí, což se dle něj s každým kolem zhoršovalo.
Massa zůstává stát na trati před zatáčkou číslo 4
V polovině vyjel Massa z tratě v Decida do Lago, bez poškození se však vrátil na trať a pokračoval. Piloti začali nasazovat super-měkkou směs Bridgestonu a opět zrychlovat. Po několika dalších kolech však zůstává stát na trati kvůli nějakému problému s hydraulikou. To představuje druhý technický problém italského týmu během pátečního tréninku.
Pořadí po hodině:1. Webber 1:12,3872. Vettel +0,1913. Hamilton +0,5534. Massa +0,7815. Heidfeld +0,8356. Button +0,9797. Alonso +1,0058. Kubica +1,0639. Schumacher +1,173
Red Bully řídily i po hodince, kdy jsme byli svědky obvyklého scénáře - o první místo si to rozdávali piloti rakouského týmu, s odstupem jim koukali na záda piloti McLarenu a Ferrari. Mark Webber 22 min před koncem zvládl kolo za 1:12,072 min, Vettel se krátce na to dostal jako první pod hranici 72 vteřin (1:11,968 min).
V závěru piloti zkoušeli delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto již příliš nelepšily. I odpoledne jsme se dočkali dominance Red Bullů, za nimiž se seřadili Alonso, Hamilton, Massa, Kubica a Button.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za celý den (vpravo)
Nejvyšší rychlost na cílové rovince dosáhli: 1. Kubica - 316 km/hod; 2. Sutil - 316; 3. Hamilton - 316; 4. Button - 315; 5 - Heidfeld - 314; 6. Alguersuari - 313.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.