INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Red Bully byly očividně nejrychlejší i během páteční odpolední části v Brazílii. Opět byl nejrychlejší Sebastian Vettel před svým týmovým kolegou Markem Webberem.
Vitalij Petrov nezačal v Brazílii vůbec dobře. Krom nehody, při níž rozbil svůj vůz (důvodem byl údajně pokles přítlaku v důsledku selhání F-kanálu), mu komisaři navíc udělili pokutu ve výši 2000 Eur za překročení rychlosti v boxech. Mechanici mu naštěstí stihli opravit vůz, a tak přišel jen o 15 minut druhého tréninku.
Fernandovi Alonsovi dnes odešel další motor - naštěstí se jednalo o starší pohonnou jednotku. Ferrari se nás snažilo ujistit, že je vše v pořádku. V příliš veselé motorové situaci však Španěl není - ve zbývajících dvou závodech si bude muset vystačit s motory, které nejsou nový a mají toho za sebou více než agregáty jeho rivalů.
Práce na Alonsově voze
Celé dopoledne odjeli všichni piloti na střední, čili tvrdší z obou směsí, které Bridgestone dovezl. Odpoledne usedl poprvé na domácí půdě za volant monopostu F1 Lucas Di Grassi, jehož dopoledne zastoupil Jerome D'Ambrosio.
První vůz, který odpoledne vyjel v Brazílii z boxů, bylo HRT pilotované Christianem Klienem, který byl ráno o půl sekundy rychlejší než jeho kolega Bruno Senna. Rakušan se hned vrhl na měřená kola, to první mělo hodnotu 1:19,965, další pak 1:17,908 min. Sauber Kobajašiho však kroužil o téměř 2,5 vteřiny rychleji.
Po deseti minutách šel do čela Lewis Hamilton časem 1:13,603 min. Na velmi nízkou přilnavost stěžující si Jenson Button kroužil po dráze s ním, jen o 0,3 vteřiny pomaleji. Piloti Red Bullu a Ferrari po instalačních kolech zatím vyčkávali v garáži. Lewis se krátce na to na rozdíl od svého kolegy zlepšil o více než půl vteřiny a po pěti odjetých kolech zamířil do boxů.
Příliš "široký" Kobajaši
Po čtvrt hodince vyjela obě Ferrari s Webberem a tím na čele začala přetahovaná. Webber šel hned na první příčku před Hamiltona (1:12,923 min), za nímž se seřadili Massa (1:13,180 min) s Alonsem (1:13,457 min). Mark dokázal ze svého času ubrat dalších 5 desetin, Sebastian na něj ztrácel 2 desetiny.
Pořadí po 30 min:1. Webber 1:12,3872. Vettel +0,1913. Hamilton +0,6614. Massa +0,7935. Alonso +1,0056. Schumacher +1,3307. Kubica +1,3848. Heidfeld +1,4199. Button +1,472
V první třetině tréninku si Button stěžoval na nestabilitu zadní části vozu, po provedených úpravách byl spokojenější: "Vůz se chová o něco lépe všude." Vyladit se auto se nedařilo stáji Toro Rosso - Alguersuari láteřil nad nedotáčivostí, což se dle něj s každým kolem zhoršovalo.
Massa zůstává stát na trati před zatáčkou číslo 4
V polovině vyjel Massa z tratě v Decida do Lago, bez poškození se však vrátil na trať a pokračoval. Piloti začali nasazovat super-měkkou směs Bridgestonu a opět zrychlovat. Po několika dalších kolech však zůstává stát na trati kvůli nějakému problému s hydraulikou. To představuje druhý technický problém italského týmu během pátečního tréninku.
Pořadí po hodině:1. Webber 1:12,3872. Vettel +0,1913. Hamilton +0,5534. Massa +0,7815. Heidfeld +0,8356. Button +0,9797. Alonso +1,0058. Kubica +1,0639. Schumacher +1,173
Red Bully řídily i po hodince, kdy jsme byli svědky obvyklého scénáře - o první místo si to rozdávali piloti rakouského týmu, s odstupem jim koukali na záda piloti McLarenu a Ferrari. Mark Webber 22 min před koncem zvládl kolo za 1:12,072 min, Vettel se krátce na to dostal jako první pod hranici 72 vteřin (1:11,968 min).
V závěru piloti zkoušeli delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto již příliš nelepšily. I odpoledne jsme se dočkali dominance Red Bullů, za nimiž se seřadili Alonso, Hamilton, Massa, Kubica a Button.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za celý den (vpravo)
Nejvyšší rychlost na cílové rovince dosáhli: 1. Kubica - 316 km/hod; 2. Sutil - 316; 3. Hamilton - 316; 4. Button - 315; 5 - Heidfeld - 314; 6. Alguersuari - 313.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.