INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink v Brazílii ovládly Red Bully s McLarenem. Nejrychlejšího času dosáhl Sebastian Vettel, který o půl vteřiny překonal svého týmového kolegu. Třetí byl Lewis Hamilton před Jensonem Buttonem.
Do úvodního tréninku zasáhl z testovacích pilotů pouze Jerome D'Ambrosio s vozem Virginu. Podruhé se letos za volantem objevil také Christian Klien, který u HRT v Brazílii nahrazuje Sakona Jamamota.
Pro předposlední závod sezóny nepřivezl novinky pouze McLaren, ale i Ferrari. Italský tým, ačkoli již dříve avizoval výlučnou soustředěnost na příští sezónu, přivezl nový difuzor s otvory v jeho přední straně, které umožňují horkým plynům z výfuků vstupovat přímo do něj, ne pouze jej obtékat po horní straně. S tímto řešením přišel poprvé Red Bull v Silverstone.
Mírné obavy vzbuzuje počet ujetých kilometrů Alonsových motorů. Scuderia ovšem během tréninku ujišťovala, že je vše v pořádku, a nabádala, abychom se nelekli, když uvidíme měnit její mechaniky motor ve voze č. 8 - což je údajně v plánu.
Mercedes dnes vyzkoušel také nový difuzor - ovšem ne ten, který nasadí do zbývajících závodů, ale vývojovou verzi pro rok 2011.
Na trať jako první vyrazil za příjemného teplého počasí (27 °C) ve 13 hod Sebastien Buemi následovaný D'Ambrosiem, Trullim, Klienem a stájovým kolegou Alguersuarim. Švýcar do toho šel již ve druhém kole na ostro - první čas měl hodnotu 1:27,979 min. Během úvodních pěti minut "nainstalovali" své vozy úplně všichni piloti. Pak provoz na 15 minut utichl, týmy se věnovaly studiu telemetrie.
Rekord na této konfiguraci tratě drží domácí Rubens Barrichello, který zde v roce 2004 zajel jedno kolo za 1:09,822 min. Loni byl v úvodním tréninku nejrychlejší Mark Webber s časem 1:12,463 min.
Po prvních kolech si někteří piloti stěžovali na kluzkou trať, což vzhledem k úvodní části závodního víkendu není nic neobvyklého. Red Bull hned zpočátku nastříkal Webberův vůz flow-visem a po odjetí dvou instalačních kol zkoumal proudění vzduchu na jeho voze - ani rakouský tým tedy ještě neukončil vývoj letošního RB6.
Po třicetiminutách krom Buemiho nikdo další měřené kolo nezajel. Sebastian svůj čas v pátém kole vylepšil na 1:21,025 min. Až po půlhodině jej na první pokus téměř o vteřinu překonal Vitalij Petrov s Renaultem - 1:20,059 min, přičemž mu na cílové rovince naměřeili rychlost 309 km/hod.
Nová přilba Bruna Senny
Poté se začali přidávat i ostatní a časy šli pochopitelně dolů. Rus se v dalším kole zlepšil o 3 a poté o další 1,5 vteřiny (1:15,574). Christian Klien s Dallarou v barvách HRT zajel 1:17,346 min, Alguersuari 1:17,871; D'Ambrosio 1:22,229 a Senna 1:21,894 min.
Bruno se mimochodem při prvních jízdách s formulí v Interlagosu představil v nové přilbě, která má evokovat vzpomínku na jeho zesnulého strýce Ayrtona, o němž se v Brazílii před velkou cenou začal promítat nový film, který měl premiéru již v Japonsku.
Práce na Buttonově voze v garáži McLarenu
Petrov po chvíli stlačil svůj čas na 1:14,370, ale za chvíli jej s přehledem překonal domácí veterán Barrichello - 1:13,546. Schumacher na něj ve svém šestém kole ztratil pouze desetinu.
Těsně za polovinou prvního tréninku začal úřadovat Mark Webber na Red Bullu - 1:13,168 min ho vyneslo na průběžnou první příčku, zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel zvládl hned své první měřené kolo pod 75 vteřin (1:14,790 min). Za Australana se na druhé místo posunul Hamilton - 1:13,399 min, Vettel byl jen o 4 setiny pomalejší než Hamilton. Brit se však dále zlepšoval a o 3 setiny sekundy překonal půlhodiny před koncem Webbera.
Pořadí po 60 min:1. Vettel 1:12,946 min2. Hamilton +0,1923. Webber +0,2224. Kubica +0,5165. Barrichello +0,6006. Schumacher +0,6977. Rosberg +0,7968. Kobajaši +1,056
Vettel na Red Bullu dále létal, po chvilce se zlepšil na 1:12,328 min, Hamilton za ním zaostával o půl vteřiny. Brit si v tu dobu stěžoval na velkou přetáčivost vozu, mechanici se proto vrhli na velké úpravy zadního zavěšení.
Kromě drobných smyků a Alguesuariho piruety v první zatáčce došlo k nejvážnějšímu incidentu osm minut před koncem tréninku, kdy Vitalij Petrov vylétl v zatáčce č. 6 (Ferradura) z dráhy a rozbil svůj Renault. Kontrolu nad vozem ztratil již při nájezdu, kdy se snažil srovnat smyk - otočil kola do proti směru až příliš a vrazil do bariéry. Rus to přestál v pohodě, což se ovšem nedalo říct o zničeném monopostu, zejména jeho pravé straně.
Na samotný závěr byly k vidění i další věci - na trati minutu před koncem zůstal stát Alonso - že by motor? Z trati vyjel ve stejném místě jako Petrov i Kobajaši, dostal divoký smyk, ale svůj vůz naštěstí nerozbil, pouze utrpěl defekt levé zadní pneumatiky.
Z nejrychlejšího času se nakonec radoval Sebastian Vettel, za ním se ve výsledkové listině seřadili Webber s Hamiltonem a Buttonem.
Počty odjetých kol
Maximální rychlosti naměřené na cílové rovince: 1. Button - 318 km/hod; 2. Kobajaši - 316; 3. Kubica - 316; 4. Hamilton - 316; 5. Alguersuari - 314 a 6. Senna - 313.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.