INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink v Brazílii ovládly Red Bully s McLarenem. Nejrychlejšího času dosáhl Sebastian Vettel, který o půl vteřiny překonal svého týmového kolegu. Třetí byl Lewis Hamilton před Jensonem Buttonem.
Do úvodního tréninku zasáhl z testovacích pilotů pouze Jerome D'Ambrosio s vozem Virginu. Podruhé se letos za volantem objevil také Christian Klien, který u HRT v Brazílii nahrazuje Sakona Jamamota.
Pro předposlední závod sezóny nepřivezl novinky pouze McLaren, ale i Ferrari. Italský tým, ačkoli již dříve avizoval výlučnou soustředěnost na příští sezónu, přivezl nový difuzor s otvory v jeho přední straně, které umožňují horkým plynům z výfuků vstupovat přímo do něj, ne pouze jej obtékat po horní straně. S tímto řešením přišel poprvé Red Bull v Silverstone.
Mírné obavy vzbuzuje počet ujetých kilometrů Alonsových motorů. Scuderia ovšem během tréninku ujišťovala, že je vše v pořádku, a nabádala, abychom se nelekli, když uvidíme měnit její mechaniky motor ve voze č. 8 - což je údajně v plánu.
Mercedes dnes vyzkoušel také nový difuzor - ovšem ne ten, který nasadí do zbývajících závodů, ale vývojovou verzi pro rok 2011.
Na trať jako první vyrazil za příjemného teplého počasí (27 °C) ve 13 hod Sebastien Buemi následovaný D'Ambrosiem, Trullim, Klienem a stájovým kolegou Alguersuarim. Švýcar do toho šel již ve druhém kole na ostro - první čas měl hodnotu 1:27,979 min. Během úvodních pěti minut "nainstalovali" své vozy úplně všichni piloti. Pak provoz na 15 minut utichl, týmy se věnovaly studiu telemetrie.
Rekord na této konfiguraci tratě drží domácí Rubens Barrichello, který zde v roce 2004 zajel jedno kolo za 1:09,822 min. Loni byl v úvodním tréninku nejrychlejší Mark Webber s časem 1:12,463 min.
Po prvních kolech si někteří piloti stěžovali na kluzkou trať, což vzhledem k úvodní části závodního víkendu není nic neobvyklého. Red Bull hned zpočátku nastříkal Webberův vůz flow-visem a po odjetí dvou instalačních kol zkoumal proudění vzduchu na jeho voze - ani rakouský tým tedy ještě neukončil vývoj letošního RB6.
Po třicetiminutách krom Buemiho nikdo další měřené kolo nezajel. Sebastian svůj čas v pátém kole vylepšil na 1:21,025 min. Až po půlhodině jej na první pokus téměř o vteřinu překonal Vitalij Petrov s Renaultem - 1:20,059 min, přičemž mu na cílové rovince naměřeili rychlost 309 km/hod.
Nová přilba Bruna Senny
Poté se začali přidávat i ostatní a časy šli pochopitelně dolů. Rus se v dalším kole zlepšil o 3 a poté o další 1,5 vteřiny (1:15,574). Christian Klien s Dallarou v barvách HRT zajel 1:17,346 min, Alguersuari 1:17,871; D'Ambrosio 1:22,229 a Senna 1:21,894 min.
Bruno se mimochodem při prvních jízdách s formulí v Interlagosu představil v nové přilbě, která má evokovat vzpomínku na jeho zesnulého strýce Ayrtona, o němž se v Brazílii před velkou cenou začal promítat nový film, který měl premiéru již v Japonsku.
Práce na Buttonově voze v garáži McLarenu
Petrov po chvíli stlačil svůj čas na 1:14,370, ale za chvíli jej s přehledem překonal domácí veterán Barrichello - 1:13,546. Schumacher na něj ve svém šestém kole ztratil pouze desetinu.
Těsně za polovinou prvního tréninku začal úřadovat Mark Webber na Red Bullu - 1:13,168 min ho vyneslo na průběžnou první příčku, zatímco jeho týmový kolega Sebastian Vettel zvládl hned své první měřené kolo pod 75 vteřin (1:14,790 min). Za Australana se na druhé místo posunul Hamilton - 1:13,399 min, Vettel byl jen o 4 setiny pomalejší než Hamilton. Brit se však dále zlepšoval a o 3 setiny sekundy překonal půlhodiny před koncem Webbera.
Pořadí po 60 min:1. Vettel 1:12,946 min2. Hamilton +0,1923. Webber +0,2224. Kubica +0,5165. Barrichello +0,6006. Schumacher +0,6977. Rosberg +0,7968. Kobajaši +1,056
Vettel na Red Bullu dále létal, po chvilce se zlepšil na 1:12,328 min, Hamilton za ním zaostával o půl vteřiny. Brit si v tu dobu stěžoval na velkou přetáčivost vozu, mechanici se proto vrhli na velké úpravy zadního zavěšení.
Kromě drobných smyků a Alguesuariho piruety v první zatáčce došlo k nejvážnějšímu incidentu osm minut před koncem tréninku, kdy Vitalij Petrov vylétl v zatáčce č. 6 (Ferradura) z dráhy a rozbil svůj Renault. Kontrolu nad vozem ztratil již při nájezdu, kdy se snažil srovnat smyk - otočil kola do proti směru až příliš a vrazil do bariéry. Rus to přestál v pohodě, což se ovšem nedalo říct o zničeném monopostu, zejména jeho pravé straně.
Na samotný závěr byly k vidění i další věci - na trati minutu před koncem zůstal stát Alonso - že by motor? Z trati vyjel ve stejném místě jako Petrov i Kobajaši, dostal divoký smyk, ale svůj vůz naštěstí nerozbil, pouze utrpěl defekt levé zadní pneumatiky.
Z nejrychlejšího času se nakonec radoval Sebastian Vettel, za ním se ve výsledkové listině seřadili Webber s Hamiltonem a Buttonem.
Počty odjetých kol
Maximální rychlosti naměřené na cílové rovince: 1. Button - 318 km/hod; 2. Kobajaši - 316; 3. Kubica - 316; 4. Hamilton - 316; 5. Alguersuari - 314 a 6. Senna - 313.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.