Bernie Ecclestone oslavil své osmdesáté narozeniny, přesto je stále aktivní. Bez něj by F1 nepochybně vypadala jinak. Za kariérou tohoto malého velkého muže se ohlédl italský deník La Gazzetta dello Sport
Bernie Ecclestone, někdy také označovaný jako Kmotr nebo Šéf. Bez něj by Formule 1 nejspíš nebyla Formulí 1. Jeho příběh je pozoruhodný, z prodavače ojetých aut se vypracoval na nejmocnějšího muže královny motorsportu.
Začínal v 60. letech, tehdy jako pilot. Moc se mu ale nedařilo, takže pověsil helmu na hřebík a zkusil přilákat štěstí na svou stranu jiným způsobem. Obchodem. Úspěšně.
Tehdy se lidé více než o F1 zajímali o Skupinu C sportovních vozů. Bernie měl, má a nejspíše navždy bude mít instinkt zabijáka. Povedlo se mu ve prospěch jím tolik milované F1 zastínit ostatní závodní série a vytvořit fenomén, který dnes sledují miliony lidí po celém světě.
Jedním z jeho nejznámějších činů je odkoupení týmu Brabham, ze kterého znovu udělal vítězný celek a nechal vyniknout především Nelsona Piqueta staršího, který mu přivezl dva tituly mistra světa.
Bernie Ecclestone má mnoho tváří:
SpasitelVždy pomáhal týmům, které se ocitly na pokraji bankrotu, ale i jiným lidem či společnostem nějak svázanými s Formulí 1. Ano, Ecclestone není žádný svatoušek, je to tvrdý manažer, který udělá cokoliv pro úspěch obchodu, ale má srdce. Srdce, které už mnohokrát zachránilo F1 před úpadkem.
Poloviční blázenI přes ekonomickou krizi a další úskalí dnešní doby stále rozšiřuje kalendář Formule 1, především směrem na východ. Singapur, Čína, Koreja či Abú Zabí, poté ještě budoucí VC Ruska a Indie. A nepochybně přemýšlí o dalších. Takhle ale přemýšlel vždy. Jen díky němu se F1 podívala v roce 1986 poprvé i do tzv. Východního bloku, na okruh Hungaroring v Maďarsku. A jezdí se tam dodnes. Z dlouhodobého hlediska je to velice výnosné. Ecclestone je prostě vždy o dva kroky napřed.
Energický mužJe mu 80 let, přesto stále působí tak, jako by mu bylo dvacet. Navozuje to pocit, že pouze on opravdu miluje Formuli 1, on a nikdo jiný. Stále přichází s něčím novým. Pravda, ne vždy jde o rozumný nápad, viz zkratky, ale přesto,velký dík patří tomuto skvělému prodavači ojetin za to, co pro F1 obětoval. Bernie Ecclestone je nepostradatelný.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.