Bernie Ecclestone oslavil své osmdesáté narozeniny, přesto je stále aktivní. Bez něj by F1 nepochybně vypadala jinak. Za kariérou tohoto malého velkého muže se ohlédl italský deník La Gazzetta dello Sport
Bernie Ecclestone, někdy také označovaný jako Kmotr nebo Šéf. Bez něj by Formule 1 nejspíš nebyla Formulí 1. Jeho příběh je pozoruhodný, z prodavače ojetých aut se vypracoval na nejmocnějšího muže královny motorsportu.
Začínal v 60. letech, tehdy jako pilot. Moc se mu ale nedařilo, takže pověsil helmu na hřebík a zkusil přilákat štěstí na svou stranu jiným způsobem. Obchodem. Úspěšně.
Tehdy se lidé více než o F1 zajímali o Skupinu C sportovních vozů. Bernie měl, má a nejspíše navždy bude mít instinkt zabijáka. Povedlo se mu ve prospěch jím tolik milované F1 zastínit ostatní závodní série a vytvořit fenomén, který dnes sledují miliony lidí po celém světě.
Jedním z jeho nejznámějších činů je odkoupení týmu Brabham, ze kterého znovu udělal vítězný celek a nechal vyniknout především Nelsona Piqueta staršího, který mu přivezl dva tituly mistra světa.
Bernie Ecclestone má mnoho tváří:
SpasitelVždy pomáhal týmům, které se ocitly na pokraji bankrotu, ale i jiným lidem či společnostem nějak svázanými s Formulí 1. Ano, Ecclestone není žádný svatoušek, je to tvrdý manažer, který udělá cokoliv pro úspěch obchodu, ale má srdce. Srdce, které už mnohokrát zachránilo F1 před úpadkem.
Poloviční blázenI přes ekonomickou krizi a další úskalí dnešní doby stále rozšiřuje kalendář Formule 1, především směrem na východ. Singapur, Čína, Koreja či Abú Zabí, poté ještě budoucí VC Ruska a Indie. A nepochybně přemýšlí o dalších. Takhle ale přemýšlel vždy. Jen díky němu se F1 podívala v roce 1986 poprvé i do tzv. Východního bloku, na okruh Hungaroring v Maďarsku. A jezdí se tam dodnes. Z dlouhodobého hlediska je to velice výnosné. Ecclestone je prostě vždy o dva kroky napřed.
Energický mužJe mu 80 let, přesto stále působí tak, jako by mu bylo dvacet. Navozuje to pocit, že pouze on opravdu miluje Formuli 1, on a nikdo jiný. Stále přichází s něčím novým. Pravda, ne vždy jde o rozumný nápad, viz zkratky, ale přesto,velký dík patří tomuto skvělému prodavači ojetin za to, co pro F1 obětoval. Bernie Ecclestone je nepostradatelný.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.