Fanoušci Sebastiana Vettela mohli být ještě 10 kol před koncem Velké ceny Koreje relativně v klidu. Sebastian směřoval pro další vítězství, díky kterému by získal 25 bodů a stanul by tak v čele průběžného pořadí.
Ovšem díky výpadku motoru musel ze závodu odstoupit a na své bodové konto tak nepřipsal ani jeden bod. Naopak vyhrál jeho rival Fernando Alonso. Jsou před námi poslední dvě Velké ceny a jezdci už nemají k dispozici nové motory. Musejí se spokojit s těmi, které již v průběhu letošního šampionátu použili. Jak jsou na tom?
Mezi kandidáty na zisk titulu mistra světa jsou na tom nejlépe jezdci McLarenu. Lewis Hamilton má k dispozici dva motory, které zatím „zažily“ jen jeden závod. Mimo to má tři motory, které absolvovaly dva závody a ty může bez problémů nasadit do pátečních tréninků. Brit neměl v tomto roce žádnou poruchu motoru, takže i tento fakt pro něj vyznívá značně pozitivně.
Stejně je na tom i Jenson Button, který ovšem na Fernanda Alonsa ztrácí již 42 bodů a na zisk titulu má pramalou šanci. Motor ho zklamal pouze letos v Monaku, a to ještě díky tomu, že mu jeden z mechaniků zapomněl odstranit kryt od chlazení motoru. Zůstaly mu podobně jako Hamiltonovi dva motory, se kterými absolvoval jeden závod a tři motory, se kterými v trénincích může najet kolem 600 kilometrů. Zdá se tedy, že jezdce stáje McLaren by neměl potkat vůbec žádný problém.
O něco hůř je na tom Sebastian Vettel z Red Bullu, který má negativní zkušenost díky poslednímu závodu. K dispozici má motor, se kterým absolvoval pouze Velkou cenu Bahrajnu, ale již ho využil i ve volném tréninku. Mimo to má 4 motory, které odjezdily dva závody a je zřejmé, že některý z těchto motorů ještě dostane šanci. Jeho kolega Mark Webber je na tom podobně. Australan má jeden motor, který absolvoval jediný závod.
Zato větší obavy o své motory by měl mít Fernando Alonso. Španěl má tři motory, se kterými již absolvoval dva závody. Všechny ostatní motory už mají za sebou svoji životnost, ale je možné, že je Ferrari nasadí alespoň v trénincích. Může tedy nastat situace, že v pátečních trénincích uvidíme kouř vycházející z motoru Fernanda Alonsa, ale o nic tragického nepůjde. Ferrari se ovšem vyznačuje značnou spolehlivostí motorů, proto by k tomu mělo dojít velmi nepravděpodobně.
„Motor vydrží přibližně 2000 až 3000 kilometrů. Je to přesně hodnota, jakou potřebujeme,“ řekl motorový inženýr Renaultu Rémi Taffin. „Před pěti lety držely motory jen 300 kilometrů, každý den jsme nasazovali nový a velká cena má přesně 300 kilometrů. Nyní bez problémů zvládneme desetinásobnou vzdálenost.“
„Je docela možné, že za několik let odjezdíme klidně i 30 000 kilometrů. Jde jen o to, co si od toho slibujeme, inženýři se pak dokáží přizpůsobit,“ vysvětluje Francouz, který společně se svými lidmi prověřuje motor každý den během závodního víkendu. „Motorový olej nám poskytuje důležité informace, přirovnal bych to krvi v lidském organismu.“
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.