Fanoušci Sebastiana Vettela mohli být ještě 10 kol před koncem Velké ceny Koreje relativně v klidu. Sebastian směřoval pro další vítězství, díky kterému by získal 25 bodů a stanul by tak v čele průběžného pořadí.
Ovšem díky výpadku motoru musel ze závodu odstoupit a na své bodové konto tak nepřipsal ani jeden bod. Naopak vyhrál jeho rival Fernando Alonso. Jsou před námi poslední dvě Velké ceny a jezdci už nemají k dispozici nové motory. Musejí se spokojit s těmi, které již v průběhu letošního šampionátu použili. Jak jsou na tom?
Mezi kandidáty na zisk titulu mistra světa jsou na tom nejlépe jezdci McLarenu. Lewis Hamilton má k dispozici dva motory, které zatím „zažily“ jen jeden závod. Mimo to má tři motory, které absolvovaly dva závody a ty může bez problémů nasadit do pátečních tréninků. Brit neměl v tomto roce žádnou poruchu motoru, takže i tento fakt pro něj vyznívá značně pozitivně.
Stejně je na tom i Jenson Button, který ovšem na Fernanda Alonsa ztrácí již 42 bodů a na zisk titulu má pramalou šanci. Motor ho zklamal pouze letos v Monaku, a to ještě díky tomu, že mu jeden z mechaniků zapomněl odstranit kryt od chlazení motoru. Zůstaly mu podobně jako Hamiltonovi dva motory, se kterými absolvoval jeden závod a tři motory, se kterými v trénincích může najet kolem 600 kilometrů. Zdá se tedy, že jezdce stáje McLaren by neměl potkat vůbec žádný problém.
O něco hůř je na tom Sebastian Vettel z Red Bullu, který má negativní zkušenost díky poslednímu závodu. K dispozici má motor, se kterým absolvoval pouze Velkou cenu Bahrajnu, ale již ho využil i ve volném tréninku. Mimo to má 4 motory, které odjezdily dva závody a je zřejmé, že některý z těchto motorů ještě dostane šanci. Jeho kolega Mark Webber je na tom podobně. Australan má jeden motor, který absolvoval jediný závod.
Zato větší obavy o své motory by měl mít Fernando Alonso. Španěl má tři motory, se kterými již absolvoval dva závody. Všechny ostatní motory už mají za sebou svoji životnost, ale je možné, že je Ferrari nasadí alespoň v trénincích. Může tedy nastat situace, že v pátečních trénincích uvidíme kouř vycházející z motoru Fernanda Alonsa, ale o nic tragického nepůjde. Ferrari se ovšem vyznačuje značnou spolehlivostí motorů, proto by k tomu mělo dojít velmi nepravděpodobně.
„Motor vydrží přibližně 2000 až 3000 kilometrů. Je to přesně hodnota, jakou potřebujeme,“ řekl motorový inženýr Renaultu Rémi Taffin. „Před pěti lety držely motory jen 300 kilometrů, každý den jsme nasazovali nový a velká cena má přesně 300 kilometrů. Nyní bez problémů zvládneme desetinásobnou vzdálenost.“
„Je docela možné, že za několik let odjezdíme klidně i 30 000 kilometrů. Jde jen o to, co si od toho slibujeme, inženýři se pak dokáží přizpůsobit,“ vysvětluje Francouz, který společně se svými lidmi prověřuje motor každý den během závodního víkendu. „Motorový olej nám poskytuje důležité informace, přirovnal bych to krvi v lidském organismu.“
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.