Fanoušci Sebastiana Vettela mohli být ještě 10 kol před koncem Velké ceny Koreje relativně v klidu. Sebastian směřoval pro další vítězství, díky kterému by získal 25 bodů a stanul by tak v čele průběžného pořadí.
Ovšem díky výpadku motoru musel ze závodu odstoupit a na své bodové konto tak nepřipsal ani jeden bod. Naopak vyhrál jeho rival Fernando Alonso. Jsou před námi poslední dvě Velké ceny a jezdci už nemají k dispozici nové motory. Musejí se spokojit s těmi, které již v průběhu letošního šampionátu použili. Jak jsou na tom?
Mezi kandidáty na zisk titulu mistra světa jsou na tom nejlépe jezdci McLarenu. Lewis Hamilton má k dispozici dva motory, které zatím „zažily“ jen jeden závod. Mimo to má tři motory, které absolvovaly dva závody a ty může bez problémů nasadit do pátečních tréninků. Brit neměl v tomto roce žádnou poruchu motoru, takže i tento fakt pro něj vyznívá značně pozitivně.
Stejně je na tom i Jenson Button, který ovšem na Fernanda Alonsa ztrácí již 42 bodů a na zisk titulu má pramalou šanci. Motor ho zklamal pouze letos v Monaku, a to ještě díky tomu, že mu jeden z mechaniků zapomněl odstranit kryt od chlazení motoru. Zůstaly mu podobně jako Hamiltonovi dva motory, se kterými absolvoval jeden závod a tři motory, se kterými v trénincích může najet kolem 600 kilometrů. Zdá se tedy, že jezdce stáje McLaren by neměl potkat vůbec žádný problém.
O něco hůř je na tom Sebastian Vettel z Red Bullu, který má negativní zkušenost díky poslednímu závodu. K dispozici má motor, se kterým absolvoval pouze Velkou cenu Bahrajnu, ale již ho využil i ve volném tréninku. Mimo to má 4 motory, které odjezdily dva závody a je zřejmé, že některý z těchto motorů ještě dostane šanci. Jeho kolega Mark Webber je na tom podobně. Australan má jeden motor, který absolvoval jediný závod.
Zato větší obavy o své motory by měl mít Fernando Alonso. Španěl má tři motory, se kterými již absolvoval dva závody. Všechny ostatní motory už mají za sebou svoji životnost, ale je možné, že je Ferrari nasadí alespoň v trénincích. Může tedy nastat situace, že v pátečních trénincích uvidíme kouř vycházející z motoru Fernanda Alonsa, ale o nic tragického nepůjde. Ferrari se ovšem vyznačuje značnou spolehlivostí motorů, proto by k tomu mělo dojít velmi nepravděpodobně.
„Motor vydrží přibližně 2000 až 3000 kilometrů. Je to přesně hodnota, jakou potřebujeme,“ řekl motorový inženýr Renaultu Rémi Taffin. „Před pěti lety držely motory jen 300 kilometrů, každý den jsme nasazovali nový a velká cena má přesně 300 kilometrů. Nyní bez problémů zvládneme desetinásobnou vzdálenost.“
„Je docela možné, že za několik let odjezdíme klidně i 30 000 kilometrů. Jde jen o to, co si od toho slibujeme, inženýři se pak dokáží přizpůsobit,“ vysvětluje Francouz, který společně se svými lidmi prověřuje motor každý den během závodního víkendu. „Motorový olej nám poskytuje důležité informace, přirovnal bych to krvi v lidském organismu.“
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.