Zítra, tj. ve čtvrtek 28. října, oslaví 80. let šéf Formule 1 Bernie Ecclestone.
Kontroverzní britský miliardář, který začínal jako prodavač ojetých aut, udělal z původního sportu špinavých mechaniků a garážových týmů okouzlující sport, ve kterém se točí miliardy dolarů. I přes svůj vysoký věk však nechce změnit nic ze svého životního stylu, vyznačující se především neustálým cestováním a obchodováním. „Penze? Proč? Potřebuji peníze, nemůžu odejít,“ žertoval Ecclestone během Velké ceny Koreje, a pokračoval: „Nemám žádný strach. Můj věk nic neznamená. Lidé mě rozesmívají, když mluví o mém věku. Je to směšné.“
Ecclestone je ředitelem společnosti Formula One Managment a Formula One Administration a dceřinné společnosti Alpha Prema, která má na starosti propagaci a využívání komerčních práv seriálu F 1. Pro své tvrdé "diktátorské" chování je občas médii nazýván jako "supremo F 1." Je znám především tím, že obchody uzavírá podáním ruky a že nesnáší psaní dokumentů a e-mejlů. Do nejrychlejší automobilové disciplíny vstoupil v 60. letech coby manažer pilotů Jochena Rindta a Stuarta Lewisa-Evanse. V roce 1972 koupil tým Brabham, který vedl celých 15 let.
Jako majitel týmu se stal členem Asociace konstruktérů F 1 (FOCA), přes kterou postupně začal ovlivňovat a řídit tento sport. Začal prodávat televizní vysílací práva na F 1 na konci 70. let, přes finanční řízení až po dohodu mezi FIA a FOCA, díky které začal vést úplnou administrativu a logistiku závodů F 1. Zajímavé je také to, že se Ecclestone v roce 1958 pokoušel dostat na start jako závodník ve dvou závodech F 1, ale ani v Monaku ani v Silverstone se do Velké ceny neklasifikoval. Společně s Flavio Briatorem také mimo jiné vlastní britský fotbalový klub Queen´s Park Rangers, působící v druhé nejvyšší soutěži.
Ecclestone rozvířil hladinu veřejného mínění několika aférami. V roce 1997 úspěšně loboval u strany laibristů, které dělal sponzora, aby změnila svůj protikuřácký program a podpořila výjimku pro F 1 v rámci zákazu propagace tabákových výrobků v Evropě. Když to britský ministr zdravotnictví v Bruselu schválil, následoval ve Velké Británii skandál, který vedl k omluvě špičkových politiků v čele s Tony Blairem a vrácením milionové dotace Ecclestonovi.
V roce 2005 udělal poznámku na konto formulové závodnice Danice Patrickové: „Mám takovou nádhernou myšlenku, že ženy by měly být vždy v bílém jako domácí spotřebiče.“ Po tomto skandálu se Ecclestone Patrickové několikrát omluvil. Před rokem vyvolal obrovské protesty u židovských organizací jeho rozhovor, ve kterém označil Hitlera za politika, který dokázal dělat těžké věci dobře. Nalomil důvěru i k demokracii jako modelu, který nemůže fungovat úplně všude, mimo jiné i v jeho zemi.
Formuli 1 čeká velká budoucnost. Jen v tomto roce se již jelo 17 Velkých cen, dvě ještě zbývají. V dalších letech přibudou závody v zemích jako je Indie, USA a Rusko. Bude určitě zajímavé sledovat, kdo převezme „královské žezlo“ po Ecclestonovi. Zatím se o žádném jeho nástupci veřejně nemluví.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.