Zítra, tj. ve čtvrtek 28. října, oslaví 80. let šéf Formule 1 Bernie Ecclestone.
Kontroverzní britský miliardář, který začínal jako prodavač ojetých aut, udělal z původního sportu špinavých mechaniků a garážových týmů okouzlující sport, ve kterém se točí miliardy dolarů. I přes svůj vysoký věk však nechce změnit nic ze svého životního stylu, vyznačující se především neustálým cestováním a obchodováním. „Penze? Proč? Potřebuji peníze, nemůžu odejít,“ žertoval Ecclestone během Velké ceny Koreje, a pokračoval: „Nemám žádný strach. Můj věk nic neznamená. Lidé mě rozesmívají, když mluví o mém věku. Je to směšné.“
Ecclestone je ředitelem společnosti Formula One Managment a Formula One Administration a dceřinné společnosti Alpha Prema, která má na starosti propagaci a využívání komerčních práv seriálu F 1. Pro své tvrdé "diktátorské" chování je občas médii nazýván jako "supremo F 1." Je znám především tím, že obchody uzavírá podáním ruky a že nesnáší psaní dokumentů a e-mejlů. Do nejrychlejší automobilové disciplíny vstoupil v 60. letech coby manažer pilotů Jochena Rindta a Stuarta Lewisa-Evanse. V roce 1972 koupil tým Brabham, který vedl celých 15 let.
Jako majitel týmu se stal členem Asociace konstruktérů F 1 (FOCA), přes kterou postupně začal ovlivňovat a řídit tento sport. Začal prodávat televizní vysílací práva na F 1 na konci 70. let, přes finanční řízení až po dohodu mezi FIA a FOCA, díky které začal vést úplnou administrativu a logistiku závodů F 1. Zajímavé je také to, že se Ecclestone v roce 1958 pokoušel dostat na start jako závodník ve dvou závodech F 1, ale ani v Monaku ani v Silverstone se do Velké ceny neklasifikoval. Společně s Flavio Briatorem také mimo jiné vlastní britský fotbalový klub Queen´s Park Rangers, působící v druhé nejvyšší soutěži.
Ecclestone rozvířil hladinu veřejného mínění několika aférami. V roce 1997 úspěšně loboval u strany laibristů, které dělal sponzora, aby změnila svůj protikuřácký program a podpořila výjimku pro F 1 v rámci zákazu propagace tabákových výrobků v Evropě. Když to britský ministr zdravotnictví v Bruselu schválil, následoval ve Velké Británii skandál, který vedl k omluvě špičkových politiků v čele s Tony Blairem a vrácením milionové dotace Ecclestonovi.
V roce 2005 udělal poznámku na konto formulové závodnice Danice Patrickové: „Mám takovou nádhernou myšlenku, že ženy by měly být vždy v bílém jako domácí spotřebiče.“ Po tomto skandálu se Ecclestone Patrickové několikrát omluvil. Před rokem vyvolal obrovské protesty u židovských organizací jeho rozhovor, ve kterém označil Hitlera za politika, který dokázal dělat těžké věci dobře. Nalomil důvěru i k demokracii jako modelu, který nemůže fungovat úplně všude, mimo jiné i v jeho zemi.
Formuli 1 čeká velká budoucnost. Jen v tomto roce se již jelo 17 Velkých cen, dvě ještě zbývají. V dalších letech přibudou závody v zemích jako je Indie, USA a Rusko. Bude určitě zajímavé sledovat, kdo převezme „královské žezlo“ po Ecclestonovi. Zatím se o žádném jeho nástupci veřejně nemluví.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.