Red Bull opět ukázal, že kvalifikace jsou jeho silnou stránkou a ovládl tak první řadu. Webber znovu nestačil o necelou desetinu sekundy na svého mladšího týmového kolegu. Druhou řadu obsadili Alonso s Hamiltonem, který zažil krušnou chvilku při nájezdu do boxů.
Fanoušky Formule 1 vítám u další ranní kvalifikace, tentokráte na půdě Jižní Koreje. Trať Jeongam je novým okruhem v kalendáři F1 a ještě donedávna nebylo jisté, zda se podaří Korejcům dostavět okruh, aby byl připraven na samotný závod. Naštěstí se jim tento husarský kousek povedl a my se můžeme těšit bezesporu na další zajímavou kvalifikaci a závod, kde stále bojuje o mistrovský titul pětice závodníků v čele s Markem Webberem.První část kvalifikace: nám započala odečet dvaceti minut, na které je stanoven časový limit do jejího konce. Jako obvykle v první části nás zajímá posledních sedm nepostupujících do další části. Po deseti minutách se na první místo dostává Alonso před Hamiltona a Massu. Pět minut před koncem první fáze kvalifikace pořadí na sestupových místech je následující: 18. Heidfeld, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Di Grassi, 22. Kovalainen, 23. Yamamoto, 24. Senna. Černého Petra v tomto případě prozatím drží navrátivší se Heidfeld v monopostu Petera Saubera. Heidfeld vzápětí zlepšuje svůj čas a postupuje na dvanáctou příčku. První nepostupovou pozici tak přenechal Liuzzimu na Force Indii, který v zápětí zlepšuje svůj čas, aby se po povedeném pokusu svého týmového kolegy Sutila opět propadl. Liuzzi tedy nepostupuje a minisouboj nových stájí vyhrává kvalifikační specialista Jarno Trulli na Lotusu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. S. Jamamoto, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhá část kvalifikace: V této části vypadne v bojí o top ten dalších sedm pilotů, leč o postup se zřejmě nemusí obávat jezdci v monopostech Red Bullu, Ferrari a McLarenu, ikdyž Buttonovi se v průběhu kvalifikace ne zrovna daří. Pět minut do konce druhé části a na trať zatím nevyjeli oba piloti Sauberu. Na čele jsou Red Bully v pořadí Vettel a Webber následováni rudými Ferrari a Hamiltonem na McLarenu. Rozestupy mezi nimi jsou velmi malé, stejně tak jako ve třetím dopoledním tréninku a první části kvalifikace. Naopak na druhém konci výsledkové listiny figurují jezdci týmu Sauber, kteří i po svých prvních pokusech okupují sedmnáctou respektive osmnáctou pozici. Dalšími jsou oba jezdci Toro Rossa společně se Sutilem, Hulkenbergem a Petrovem. Máme tu poslední pokusy, a také chybu v podání Petrova na Renaultu, který zničil pneumatiky a ke zlepšení jeho třinácté pozice to nevypadá ba právě naopak. Přední týmy jsou na tomto novém okruhu opravdu vyrovnanými soupeři, když prvního a pátého dělí necelé dvě desetiny vteřiny. Druhou část vyhrál Red Bull a zdá se, že jejich monoposty jsou opět obdařeny křídly. I po posledních pokusech zůstala sestupová sedmička pilotů neměnná, jen jejich pořadí se zlehka pozměnilo, a to následovně.Nepostupující: 17. S. Buemi, 16. J. Alguersuari, 15. V. Petrov, 14. A. Sutil, 13. N. Heidfeld, 12. K. Kobajaši, 11. N. HulkenbergTřetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka začala odkrajovat první vteřinky, a jak už pravidelně předestírám, piloti většinou mají jen dva pokusy, které rozhodnou o pořadí na startu zítřejšího závodu. Po prvních pokusech: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Kubica, 5. Webber, 6. Button. Alonso zajel skvělý čas a jako první pokořil hranici jedné minuty a třiceti šesti vteřin. Druhé a tím pádem poslední pokusy jsou na spadnutí a nervozita v padocku F1 by se dala krájet. Přecejen kvalifikace jsou pro poslední tři závody velice důležité. Prvním odvážným je Webber, který se zlepšuje, ale na na první přičku zatím ztrácí. Alonso se taktéž zlepšuje a drží si své první místo, leč Vettel zajel vzápětí výborný čas a získává pole position. Neuvěřitelné, Webber stihl ještě jedno kolo a řadí se se ztrátou necelé desetiny vteřiny za svého týmového kolegu!!! Hamilton doplní Alonsa v druhé řadě.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.