Red Bull opět ukázal, že kvalifikace jsou jeho silnou stránkou a ovládl tak první řadu. Webber znovu nestačil o necelou desetinu sekundy na svého mladšího týmového kolegu. Druhou řadu obsadili Alonso s Hamiltonem, který zažil krušnou chvilku při nájezdu do boxů.
Fanoušky Formule 1 vítám u další ranní kvalifikace, tentokráte na půdě Jižní Koreje. Trať Jeongam je novým okruhem v kalendáři F1 a ještě donedávna nebylo jisté, zda se podaří Korejcům dostavět okruh, aby byl připraven na samotný závod. Naštěstí se jim tento husarský kousek povedl a my se můžeme těšit bezesporu na další zajímavou kvalifikaci a závod, kde stále bojuje o mistrovský titul pětice závodníků v čele s Markem Webberem.První část kvalifikace: nám započala odečet dvaceti minut, na které je stanoven časový limit do jejího konce. Jako obvykle v první části nás zajímá posledních sedm nepostupujících do další části. Po deseti minutách se na první místo dostává Alonso před Hamiltona a Massu. Pět minut před koncem první fáze kvalifikace pořadí na sestupových místech je následující: 18. Heidfeld, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Di Grassi, 22. Kovalainen, 23. Yamamoto, 24. Senna. Černého Petra v tomto případě prozatím drží navrátivší se Heidfeld v monopostu Petera Saubera. Heidfeld vzápětí zlepšuje svůj čas a postupuje na dvanáctou příčku. První nepostupovou pozici tak přenechal Liuzzimu na Force Indii, který v zápětí zlepšuje svůj čas, aby se po povedeném pokusu svého týmového kolegy Sutila opět propadl. Liuzzi tedy nepostupuje a minisouboj nových stájí vyhrává kvalifikační specialista Jarno Trulli na Lotusu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. S. Jamamoto, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhá část kvalifikace: V této části vypadne v bojí o top ten dalších sedm pilotů, leč o postup se zřejmě nemusí obávat jezdci v monopostech Red Bullu, Ferrari a McLarenu, ikdyž Buttonovi se v průběhu kvalifikace ne zrovna daří. Pět minut do konce druhé části a na trať zatím nevyjeli oba piloti Sauberu. Na čele jsou Red Bully v pořadí Vettel a Webber následováni rudými Ferrari a Hamiltonem na McLarenu. Rozestupy mezi nimi jsou velmi malé, stejně tak jako ve třetím dopoledním tréninku a první části kvalifikace. Naopak na druhém konci výsledkové listiny figurují jezdci týmu Sauber, kteří i po svých prvních pokusech okupují sedmnáctou respektive osmnáctou pozici. Dalšími jsou oba jezdci Toro Rossa společně se Sutilem, Hulkenbergem a Petrovem. Máme tu poslední pokusy, a také chybu v podání Petrova na Renaultu, který zničil pneumatiky a ke zlepšení jeho třinácté pozice to nevypadá ba právě naopak. Přední týmy jsou na tomto novém okruhu opravdu vyrovnanými soupeři, když prvního a pátého dělí necelé dvě desetiny vteřiny. Druhou část vyhrál Red Bull a zdá se, že jejich monoposty jsou opět obdařeny křídly. I po posledních pokusech zůstala sestupová sedmička pilotů neměnná, jen jejich pořadí se zlehka pozměnilo, a to následovně.Nepostupující: 17. S. Buemi, 16. J. Alguersuari, 15. V. Petrov, 14. A. Sutil, 13. N. Heidfeld, 12. K. Kobajaši, 11. N. HulkenbergTřetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka začala odkrajovat první vteřinky, a jak už pravidelně předestírám, piloti většinou mají jen dva pokusy, které rozhodnou o pořadí na startu zítřejšího závodu. Po prvních pokusech: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Kubica, 5. Webber, 6. Button. Alonso zajel skvělý čas a jako první pokořil hranici jedné minuty a třiceti šesti vteřin. Druhé a tím pádem poslední pokusy jsou na spadnutí a nervozita v padocku F1 by se dala krájet. Přecejen kvalifikace jsou pro poslední tři závody velice důležité. Prvním odvážným je Webber, který se zlepšuje, ale na na první přičku zatím ztrácí. Alonso se taktéž zlepšuje a drží si své první místo, leč Vettel zajel vzápětí výborný čas a získává pole position. Neuvěřitelné, Webber stihl ještě jedno kolo a řadí se se ztrátou necelé desetiny vteřiny za svého týmového kolegu!!! Hamilton doplní Alonsa v druhé řadě.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.