Red Bull opět ukázal, že kvalifikace jsou jeho silnou stránkou a ovládl tak první řadu. Webber znovu nestačil o necelou desetinu sekundy na svého mladšího týmového kolegu. Druhou řadu obsadili Alonso s Hamiltonem, který zažil krušnou chvilku při nájezdu do boxů.
Fanoušky Formule 1 vítám u další ranní kvalifikace, tentokráte na půdě Jižní Koreje. Trať Jeongam je novým okruhem v kalendáři F1 a ještě donedávna nebylo jisté, zda se podaří Korejcům dostavět okruh, aby byl připraven na samotný závod. Naštěstí se jim tento husarský kousek povedl a my se můžeme těšit bezesporu na další zajímavou kvalifikaci a závod, kde stále bojuje o mistrovský titul pětice závodníků v čele s Markem Webberem.První část kvalifikace: nám započala odečet dvaceti minut, na které je stanoven časový limit do jejího konce. Jako obvykle v první části nás zajímá posledních sedm nepostupujících do další části. Po deseti minutách se na první místo dostává Alonso před Hamiltona a Massu. Pět minut před koncem první fáze kvalifikace pořadí na sestupových místech je následující: 18. Heidfeld, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Di Grassi, 22. Kovalainen, 23. Yamamoto, 24. Senna. Černého Petra v tomto případě prozatím drží navrátivší se Heidfeld v monopostu Petera Saubera. Heidfeld vzápětí zlepšuje svůj čas a postupuje na dvanáctou příčku. První nepostupovou pozici tak přenechal Liuzzimu na Force Indii, který v zápětí zlepšuje svůj čas, aby se po povedeném pokusu svého týmového kolegy Sutila opět propadl. Liuzzi tedy nepostupuje a minisouboj nových stájí vyhrává kvalifikační specialista Jarno Trulli na Lotusu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. S. Jamamoto, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhá část kvalifikace: V této části vypadne v bojí o top ten dalších sedm pilotů, leč o postup se zřejmě nemusí obávat jezdci v monopostech Red Bullu, Ferrari a McLarenu, ikdyž Buttonovi se v průběhu kvalifikace ne zrovna daří. Pět minut do konce druhé části a na trať zatím nevyjeli oba piloti Sauberu. Na čele jsou Red Bully v pořadí Vettel a Webber následováni rudými Ferrari a Hamiltonem na McLarenu. Rozestupy mezi nimi jsou velmi malé, stejně tak jako ve třetím dopoledním tréninku a první části kvalifikace. Naopak na druhém konci výsledkové listiny figurují jezdci týmu Sauber, kteří i po svých prvních pokusech okupují sedmnáctou respektive osmnáctou pozici. Dalšími jsou oba jezdci Toro Rossa společně se Sutilem, Hulkenbergem a Petrovem. Máme tu poslední pokusy, a také chybu v podání Petrova na Renaultu, který zničil pneumatiky a ke zlepšení jeho třinácté pozice to nevypadá ba právě naopak. Přední týmy jsou na tomto novém okruhu opravdu vyrovnanými soupeři, když prvního a pátého dělí necelé dvě desetiny vteřiny. Druhou část vyhrál Red Bull a zdá se, že jejich monoposty jsou opět obdařeny křídly. I po posledních pokusech zůstala sestupová sedmička pilotů neměnná, jen jejich pořadí se zlehka pozměnilo, a to následovně.Nepostupující: 17. S. Buemi, 16. J. Alguersuari, 15. V. Petrov, 14. A. Sutil, 13. N. Heidfeld, 12. K. Kobajaši, 11. N. HulkenbergTřetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka začala odkrajovat první vteřinky, a jak už pravidelně předestírám, piloti většinou mají jen dva pokusy, které rozhodnou o pořadí na startu zítřejšího závodu. Po prvních pokusech: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Kubica, 5. Webber, 6. Button. Alonso zajel skvělý čas a jako první pokořil hranici jedné minuty a třiceti šesti vteřin. Druhé a tím pádem poslední pokusy jsou na spadnutí a nervozita v padocku F1 by se dala krájet. Přecejen kvalifikace jsou pro poslední tři závody velice důležité. Prvním odvážným je Webber, který se zlepšuje, ale na na první přičku zatím ztrácí. Alonso se taktéž zlepšuje a drží si své první místo, leč Vettel zajel vzápětí výborný čas a získává pole position. Neuvěřitelné, Webber stihl ještě jedno kolo a řadí se se ztrátou necelé desetiny vteřiny za svého týmového kolegu!!! Hamilton doplní Alonsa v druhé řadě.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.