Red Bull opět ukázal, že kvalifikace jsou jeho silnou stránkou a ovládl tak první řadu. Webber znovu nestačil o necelou desetinu sekundy na svého mladšího týmového kolegu. Druhou řadu obsadili Alonso s Hamiltonem, který zažil krušnou chvilku při nájezdu do boxů.
Fanoušky Formule 1 vítám u další ranní kvalifikace, tentokráte na půdě Jižní Koreje. Trať Jeongam je novým okruhem v kalendáři F1 a ještě donedávna nebylo jisté, zda se podaří Korejcům dostavět okruh, aby byl připraven na samotný závod. Naštěstí se jim tento husarský kousek povedl a my se můžeme těšit bezesporu na další zajímavou kvalifikaci a závod, kde stále bojuje o mistrovský titul pětice závodníků v čele s Markem Webberem.První část kvalifikace: nám započala odečet dvaceti minut, na které je stanoven časový limit do jejího konce. Jako obvykle v první části nás zajímá posledních sedm nepostupujících do další části. Po deseti minutách se na první místo dostává Alonso před Hamiltona a Massu. Pět minut před koncem první fáze kvalifikace pořadí na sestupových místech je následující: 18. Heidfeld, 19. Glock, 20. Trulli, 21. Di Grassi, 22. Kovalainen, 23. Yamamoto, 24. Senna. Černého Petra v tomto případě prozatím drží navrátivší se Heidfeld v monopostu Petera Saubera. Heidfeld vzápětí zlepšuje svůj čas a postupuje na dvanáctou příčku. První nepostupovou pozici tak přenechal Liuzzimu na Force Indii, který v zápětí zlepšuje svůj čas, aby se po povedeném pokusu svého týmového kolegy Sutila opět propadl. Liuzzi tedy nepostupuje a minisouboj nových stájí vyhrává kvalifikační specialista Jarno Trulli na Lotusu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. S. Jamamoto, 22. L. Di Grassi, 21. H. Kovalainen, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. V. LiuzziDruhá část kvalifikace: V této části vypadne v bojí o top ten dalších sedm pilotů, leč o postup se zřejmě nemusí obávat jezdci v monopostech Red Bullu, Ferrari a McLarenu, ikdyž Buttonovi se v průběhu kvalifikace ne zrovna daří. Pět minut do konce druhé části a na trať zatím nevyjeli oba piloti Sauberu. Na čele jsou Red Bully v pořadí Vettel a Webber následováni rudými Ferrari a Hamiltonem na McLarenu. Rozestupy mezi nimi jsou velmi malé, stejně tak jako ve třetím dopoledním tréninku a první části kvalifikace. Naopak na druhém konci výsledkové listiny figurují jezdci týmu Sauber, kteří i po svých prvních pokusech okupují sedmnáctou respektive osmnáctou pozici. Dalšími jsou oba jezdci Toro Rossa společně se Sutilem, Hulkenbergem a Petrovem. Máme tu poslední pokusy, a také chybu v podání Petrova na Renaultu, který zničil pneumatiky a ke zlepšení jeho třinácté pozice to nevypadá ba právě naopak. Přední týmy jsou na tomto novém okruhu opravdu vyrovnanými soupeři, když prvního a pátého dělí necelé dvě desetiny vteřiny. Druhou část vyhrál Red Bull a zdá se, že jejich monoposty jsou opět obdařeny křídly. I po posledních pokusech zůstala sestupová sedmička pilotů neměnná, jen jejich pořadí se zlehka pozměnilo, a to následovně.Nepostupující: 17. S. Buemi, 16. J. Alguersuari, 15. V. Petrov, 14. A. Sutil, 13. N. Heidfeld, 12. K. Kobajaši, 11. N. HulkenbergTřetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka začala odkrajovat první vteřinky, a jak už pravidelně předestírám, piloti většinou mají jen dva pokusy, které rozhodnou o pořadí na startu zítřejšího závodu. Po prvních pokusech: 1. Alonso, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Kubica, 5. Webber, 6. Button. Alonso zajel skvělý čas a jako první pokořil hranici jedné minuty a třiceti šesti vteřin. Druhé a tím pádem poslední pokusy jsou na spadnutí a nervozita v padocku F1 by se dala krájet. Přecejen kvalifikace jsou pro poslední tři závody velice důležité. Prvním odvážným je Webber, který se zlepšuje, ale na na první přičku zatím ztrácí. Alonso se taktéž zlepšuje a drží si své první místo, leč Vettel zajel vzápětí výborný čas a získává pole position. Neuvěřitelné, Webber stihl ještě jedno kolo a řadí se se ztrátou necelé desetiny vteřiny za svého týmového kolegu!!! Hamilton doplní Alonsa v druhé řadě.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.