Jenson Button po dojezdu na čtvrté příčce v Japonsku příliš úsměvem neoplýval. Byl naštvaný na strategii, kterou tým zvolil, diplomaticky to však najevo příliš nedával. V rozhovoru zveřejněném na své stránce přiznal, že chybu udělali už v kvalifikaci - a to nejen s pneumatikami, ale i s množstvím paliva v Q3.
Button totiž ve finální části nedostal natankováno pouze na jedno ostré kolo, jak tomu obvykle bývá, ale na kola dvě. Tento rozdíl (2,5 kg paliva) ve výsledném čase v Suzuce činí přibližně 150 tisícin vteřiny.
Jen připomenu, že jej od čtvrtého Alonsa v nedělní kvalifikaci dělilo pouhých 26, od třetího Kubicy 147 tisícin. Je tedy velmi pravděpodobné, že by po odpadnutí Kubicy jezdil za Red Bully nikoliv rudý, ale stříbrný monopost.
Úřadující mistr světa mohl za nimi jezdit i tak - po startu totiž s přehledem předjel Alonsa, jehož inženýři přišli při nájezdu na startovní rošt o veškerá data týkající se spojky. Španěl tedy musel poslepu odhadovat záběr spojky, což negativně ovlivnilo jeho start. Button však před druhou zatáčkou udělal chybu, když získanou pozici velkoryse Alonsovi vrátil zpět.
Button šel po zdařilém startu před Alonsa - ne však na dlouho
O své kvalifikační palivové strategii Button doslova řekl: "Myslím, že jsme z auta mohli získat o něco více, pokud bych měl natankováno pouze pro jedno kolo. Chápu, proč se týmu zdálo moudřejší naplnit vůz na dvě kola, můj první pokus však byl dostatečně dobrý, a s tím palivem, které bych ušetřil, bych byl před Kubicou a v lepší pozici pro souboj s Alonsem."
Jezdit v závodě dlouho na počáteční tvrdé směsi se nakonec taky ukázalo jako špatné rozhodnutí, jak jsme již psali. "Kdybych přezul na měkkou sadu v době, kdy ostatní nasazovali tvrdší směs, měl bych zřejmě lepší závod. Ale je to hypotetické, stejně si nemyslím, že jsme mohli pomýšlet na lepší než třetí místo, aniž by nám pomohlo štěstí.
Jsem potěšen naší dobrou závodní rychlostí. Musíme se však ujistit, že nám do Koreje budou všechny nové díly na voze fungovat a budeme moci bojovat o vítězství," dodal Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.