SINGAPUR - 2. TRÉNINK; I ve druhém měřeném tréninku před Velkou cenou Singapuru byly - tentokrát s velkým náskokem - nejrychlejší Red Bully. Třetímu v pořadí Jensonovi Buttonovi v pořadí nadělil první Sebastian Vettel více než vteřinu!
V pátečním druhém tréninku čekala na piloty vysoká vlhkost, ale trať již byla suchá, proto vyráželi na hladkých pneumatikách.
Prvním mužem, který vyjel prozkoumat trať ve druhém tréninku, byl Jaime Alguersuari na Toro Rosso. Následovali ho Senna, Kobajaši, Kubica, Di Grassi, Vettel, Klien, Hülkenberg, Buemi a Barrichello, po další minutě pak Hamilton, Webber a Liuzzi.
Velmi brzy šel do vedení Hamilton na svém McLarenu - 1:51,712 min. Hodně na to tlačil Alguersuari, své Toro Rosso hnal do limitů, pod plynem mu často ujížděla záď. Není divu, že Hamiltona brzy překonal - 1:50,637. Na druhé místo za něj šel po chvíli Button - 1:51,066 min.
Alguersuariho kontakt s mantinelem přestál vůz bez následků
Po deseti minutách se blýskl Barrichello - 1:50,309, vzápětí jej opět překonal Button - 1:49,768 min. V boxech odpočívalo již pouze duo Red Bullu, které vyrazilo až po čtvrt hodince.
Ferrari testovalo verzi s novým difuzorem a F-kanálem na Alonsově voze, Massa jezdil bez nich. Krom těchto dílů bylo na F10 patrných spousta dalších novinek - nové přední křídlo či upravená přední část podlahy. Tým se dnes večer rozhodne, se kterou verzí nastoupí do zítřejší kvalifikace. Fernando byl rychlý, již na druhý pokus překonal Buttonův čas - 1:49,376 min.
Do problémů se dostal po 23 minutách Alguersuari - levou zadní částí vozu se otřel drsně o mantinel, ale s nepoškozeným vozem pokračoval dále. V boxech mu nasadili měkkou směs a rádiem se ho ptali, zda necítí nějaké vibrace. Vše se mu ale zdálo být v pořádku.
Mezitím se na první místo dostal Sebastian Vettel - 1:48,559, v dalším kole dokázal ještě 7 desetin ubrat. Pořadí po 30 min bylo následující:
1. Vettel 1:47,824 2. Webber + 0,7603. Alonso + 0,8374. Hülkenberg + 1,5875. Massa + 1,6256. Kubica + 1,6257. Barrichello + 1,7698. Button + 1,944
McLareny jezdily dle agresivního zvuku s opožděným zážehem a odlišným mapováním motoru - novými originálními výfuky proháněly mnoho horkého vzduchu, i když jezdec neměl naplno sešlápnutý plyn, což pomáhalo přítlaku na zádi. Menší počet kol v prvním tréninku omlouvali hrozbou dalšího deště během víkendu, proto raději chtějí šetřit přechodné pneumatiky (každý z pilotů jich má na víkend k dispozici pouze 4 sady). Z výsledku první části se dle nich nedají vyvozovat žádné závěry ohledně formy jednotlivých vozů.
Pro srovnání: nové (nahoře) a staré (dole) křídlo McLarenu
Po půlhodině si piloti Ferrari prohodili aerodynamickou konfiguraci: F-kanálem vybavili mechanici Massův monopost, Alonso jezdil bez něj. Hamilton tou dobou jezdil nejrychleji v prvním a druhém sektoru, v prostředním ovšem na Vettela ztrácel půl vteřiny.
O nejrychlejší čas se přetahovali zejména Button (1:47,960 min) s Alonsem (+0,028) a Vettelem (+0,134 sec). Fernando však jezdil na rozdíl od Buttona a Vettela na tvrdší sadě pneumatik.
Sutilova letecká vložka (vlevo), Alonso snažící se uklidit svůj vůz (vpravo)
V problémech byl Adrian Sutil, který ztratil kontrolu nad vozem a způsobil na chvíli vyvěšení žlutých vlajek. Do vzduchu ho vystřelil obrubník v zatáčce č. 18, přičemž si poškodil přední levou část vozu.
Pořadí po 60 minutách:1. Vettel 1:46,6602. Webber + 1,0073. Button + 1,0304. Alonso + 1,0585. Hamilton + 1,1586. Barrichello + 1,6427. Rosberg + 2,0198. Kubica + 2,195
Po 67 min byl široký v zatáčce č. 17 Alonso. Zřejmě mu zhasl motor, proto musel vystoupit z vozu a do boxů dojít pěšky. Škoda, protože před touto chybou byl v prvních dvou sektorech nejrychlejší. To už jezdil na měkčí sadě. V poslední půlhodině jezdila obě Ferrari bez F-kanálu. Massa však nebyl spokojený s vyvážením svého vozu, proto mu mechanici v boxech zkoušeli změnit nastavení.
Upravená šikana č. 10 (tzv. Sling chicane)
Na závěr zkoušely týmy jízdy na super-měkkých pneumatikách s větším množstvím paliva. Trulli žel stál také v garáži, nevyhovovalo mu nastavení. Hamilton pět minut před koncem zajel k výměně předního křídla, aby mohli porovnat fungování novinky. Po delší době vyjel i Kubica, u něhož řešili mechanici problémy s hydraulikou.
Počty kol ujetých ve 2. tréninku
Nejvyšší rychlosti (měřeno na cílové rovince): 1. Liuzzi - 296 km/hod, 2. Petrov - 295, 3. Kubica - 293, 4. Sutil - 293, 5. Alguersuari - 292, 6. Klien - 291.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.