SINGAPUR - 2. TRÉNINK; I ve druhém měřeném tréninku před Velkou cenou Singapuru byly - tentokrát s velkým náskokem - nejrychlejší Red Bully. Třetímu v pořadí Jensonovi Buttonovi v pořadí nadělil první Sebastian Vettel více než vteřinu!
V pátečním druhém tréninku čekala na piloty vysoká vlhkost, ale trať již byla suchá, proto vyráželi na hladkých pneumatikách.
Prvním mužem, který vyjel prozkoumat trať ve druhém tréninku, byl Jaime Alguersuari na Toro Rosso. Následovali ho Senna, Kobajaši, Kubica, Di Grassi, Vettel, Klien, Hülkenberg, Buemi a Barrichello, po další minutě pak Hamilton, Webber a Liuzzi.
Velmi brzy šel do vedení Hamilton na svém McLarenu - 1:51,712 min. Hodně na to tlačil Alguersuari, své Toro Rosso hnal do limitů, pod plynem mu často ujížděla záď. Není divu, že Hamiltona brzy překonal - 1:50,637. Na druhé místo za něj šel po chvíli Button - 1:51,066 min.
Alguersuariho kontakt s mantinelem přestál vůz bez následků
Po deseti minutách se blýskl Barrichello - 1:50,309, vzápětí jej opět překonal Button - 1:49,768 min. V boxech odpočívalo již pouze duo Red Bullu, které vyrazilo až po čtvrt hodince.
Ferrari testovalo verzi s novým difuzorem a F-kanálem na Alonsově voze, Massa jezdil bez nich. Krom těchto dílů bylo na F10 patrných spousta dalších novinek - nové přední křídlo či upravená přední část podlahy. Tým se dnes večer rozhodne, se kterou verzí nastoupí do zítřejší kvalifikace. Fernando byl rychlý, již na druhý pokus překonal Buttonův čas - 1:49,376 min.
Do problémů se dostal po 23 minutách Alguersuari - levou zadní částí vozu se otřel drsně o mantinel, ale s nepoškozeným vozem pokračoval dále. V boxech mu nasadili měkkou směs a rádiem se ho ptali, zda necítí nějaké vibrace. Vše se mu ale zdálo být v pořádku.
Mezitím se na první místo dostal Sebastian Vettel - 1:48,559, v dalším kole dokázal ještě 7 desetin ubrat. Pořadí po 30 min bylo následující:
1. Vettel 1:47,824 2. Webber + 0,7603. Alonso + 0,8374. Hülkenberg + 1,5875. Massa + 1,6256. Kubica + 1,6257. Barrichello + 1,7698. Button + 1,944
McLareny jezdily dle agresivního zvuku s opožděným zážehem a odlišným mapováním motoru - novými originálními výfuky proháněly mnoho horkého vzduchu, i když jezdec neměl naplno sešlápnutý plyn, což pomáhalo přítlaku na zádi. Menší počet kol v prvním tréninku omlouvali hrozbou dalšího deště během víkendu, proto raději chtějí šetřit přechodné pneumatiky (každý z pilotů jich má na víkend k dispozici pouze 4 sady). Z výsledku první části se dle nich nedají vyvozovat žádné závěry ohledně formy jednotlivých vozů.
Pro srovnání: nové (nahoře) a staré (dole) křídlo McLarenu
Po půlhodině si piloti Ferrari prohodili aerodynamickou konfiguraci: F-kanálem vybavili mechanici Massův monopost, Alonso jezdil bez něj. Hamilton tou dobou jezdil nejrychleji v prvním a druhém sektoru, v prostředním ovšem na Vettela ztrácel půl vteřiny.
O nejrychlejší čas se přetahovali zejména Button (1:47,960 min) s Alonsem (+0,028) a Vettelem (+0,134 sec). Fernando však jezdil na rozdíl od Buttona a Vettela na tvrdší sadě pneumatik.
Sutilova letecká vložka (vlevo), Alonso snažící se uklidit svůj vůz (vpravo)
V problémech byl Adrian Sutil, který ztratil kontrolu nad vozem a způsobil na chvíli vyvěšení žlutých vlajek. Do vzduchu ho vystřelil obrubník v zatáčce č. 18, přičemž si poškodil přední levou část vozu.
Pořadí po 60 minutách:1. Vettel 1:46,6602. Webber + 1,0073. Button + 1,0304. Alonso + 1,0585. Hamilton + 1,1586. Barrichello + 1,6427. Rosberg + 2,0198. Kubica + 2,195
Po 67 min byl široký v zatáčce č. 17 Alonso. Zřejmě mu zhasl motor, proto musel vystoupit z vozu a do boxů dojít pěšky. Škoda, protože před touto chybou byl v prvních dvou sektorech nejrychlejší. To už jezdil na měkčí sadě. V poslední půlhodině jezdila obě Ferrari bez F-kanálu. Massa však nebyl spokojený s vyvážením svého vozu, proto mu mechanici v boxech zkoušeli změnit nastavení.
Upravená šikana č. 10 (tzv. Sling chicane)
Na závěr zkoušely týmy jízdy na super-měkkých pneumatikách s větším množstvím paliva. Trulli žel stál také v garáži, nevyhovovalo mu nastavení. Hamilton pět minut před koncem zajel k výměně předního křídla, aby mohli porovnat fungování novinky. Po delší době vyjel i Kubica, u něhož řešili mechanici problémy s hydraulikou.
Počty kol ujetých ve 2. tréninku
Nejvyšší rychlosti (měřeno na cílové rovince): 1. Liuzzi - 296 km/hod, 2. Petrov - 295, 3. Kubica - 293, 4. Sutil - 293, 5. Alguersuari - 292, 6. Klien - 291.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.