Sen Bernieho Ecclestona o přitáhnutí Formule 1 do Indie se blíží svému naplnění. Smlouva v hodnotě milionů dolarů již byla podepsána a okruh je již zpoloviny dokončen, homologace ho čeká příští léto. Co od ní očekává? Kolik by chtěl mít závodů v kalendáří a co si myslí o týmové režii a Schumacherovi?
O Indii"Opravdu jsme potřebovali to správné místo. Již několikrát jsme v minulosti byli blízko podpisu, ale nakonec to nevyšlo. Lidé, s nimiž nyní jednáme [JPSK Sports Private Limited], se zdají být spolehliví a solidní," řekl Ecclestone pro Times of India.
"Nikomu nedokáže zopakovat to, co se povedlo Singapuru či Abú Zabí. Ani bych to od nikoho nepožadoval. Jsem rád, když si okruh a závod uchová svou vlastní charakteristiku. Velká cena Indie bude velkolepá," uvedl promotér F1, který se tam chce zastavit po Velké ceně Brazílie. "Do té doby by tam mělo přestat pršet. Slyšel jsem, že tím práce dost utrpěly."
Indií je Bernie nadšený stejně jako Spojenými státy americkými: "Amerika je země, která by měla mít svůj závod F1. Máme závod v Indii a brzy jej budeme mít také ve Spojených státech. Je to skvělé."
K zapálení mnoha lidí v Indii pro Formuli 1 pomohl jejich pilot Narain Karthikejan i Vijay Mallya, jenž převzal tým Spyker, přejmenoval ho a vybudoval z něj silný tým středu pole - Force India.
O ChandhokoviLetos se v F1 prosadil další Ind - Karun Chandhok, jenž z počátku roku nastupoval za HRT, k čemuž mu vydatně pomohl právě Ecclestone. Zdá se však, že štěstí a peníze mu pomalu vysychají, protože své místo v současnosti musel přenechat Sakonovi Jamamotovi.
"To, že v F1 máme indický tým, je samozřejmě velkou pomocí. Mít indického pilota by bylo ještě lepší. Určitě bych rád viděl Karuna v autě příští rok. Své učňovství odsloužil v autě, s nímž nemohl nic předvést. Opravdu potřebuje být v týmu, kde by mohl ukázat svůj potenciál, protože si myslím, že by mohl být velmi, velmi dobrý, pokud by dostal to správné auto," vyjádřil Bernie svou důvěru v něj.
O stoupajícím počtu závodůJak vnímá stoupající počet závodů 24. nejbohatší muž Velké Británie? Dočkáme se brzy 30 závodů na sezónu? "Ve skutečnosti bychom jich měli mít 16, aby byl upřímný. Dvacet je hodně, je to limit. Ne více. Dokázal jsem to postrčit k dvacítce, ale nechtěl bych jejich počet zvyšovat. Jinak bychom se zmrzačili," odpovídá překvapivě.
O týmové režii"Je to týmový sport a mohou k vítězství používat jakoukoliv strategii či taktiku, která se jim zlíbí. Nemůžeme jim říkat, jak mají provozovat své týmy," dal jasně najevo svůj postoj.
"Ostatní tvrdí, že týmovou režii nepoužívají, ale jak to můžete vědět? Ferrari to udělali trochu hloupě, jasně však vidíte, že svému jezdci dali pokyn. V žádném případě mu neřekli, aby uhnul, jak tomu bylo v Rakousku v roce 2002. Michael Schumacher z toho byl podle mě byl úplně vyveden z míry."
O SchumacheroviEcclestone je znám svou přízní vůči Schumacherovi. Svým návratem přilákal k F1 letos další fanoušky, což pro něj rajskou hudbou: "O hodně zvýšil zájem, protože je Michaelem Schumacherem. Jeho auto není tak dobré, ale řeknu vám, že je tvrdým závodníkem a nebude klidný, dokud nebude mít vítězné auto."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.