Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vnímá, že si fanoušci vychutnávají letošní sezónu plnými doušky, protože letošní titul by mohl být tím nejprestižnějším, jakého kdy jezdci v historii Formule 1 dosáhli.
Pět pilotů - Mark Webber, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button a Fernando Alonso – zůstávají v otevřeném souboji letošního šampionátu, zbývá už posledních 5 závodů.
Tak velká konkurence znamená obrovský tlak pro všechny zúčastněné, přesto podle Whitmarshe to pro všechny milovníky tohoto sportu je právě velmi přitažlivé, protože úspěch mají piloti především ve svých rukou.
„Od teď do Abú Zabí to bude jeden velký závod, a to je skvělé,“ říká Whitmarsh. „Je to báječný šampionátu, a já pevně doufám, že si každý uvědomuje, že to je obrovský přínos pro celou historii Formule 1. Je to fantastické. Máte tu Jensona a Lewise, jsou zde piloti Red Bullu a Alonso, všichni mají šanci, a to je skutečně fantastické.“
Letošní favorit (Red Bull Racing, McLaren nebo Ferrari) se díky charakteristice jednotlivých tratí podle něj může změnit v jednom okamžiku: „Ferrari a Red Bull jsou velmi silní, ale myslím, že my také na tom nejsme špatně. Nevylučuji nikoho. Rádi bychom vyhráli. Slyšíme, že tamti jsou silní zde, slabí jinde - nevím, jak to dělají, že ví o našich autech víc než my. Pravdou je, že v Monze bylo Ferrari evidentně nejrychlejší, naše auto nebylo špatné a Red Bull ztratil díky strategii. Ovšem v Singapuru to může být zcela jinak.“
Samozřejmě by byl rád, kdyby titul získal jeden z jeho pilotů. „Podle mě mám velmi dobré auto, bojuji na čele se spoustou skvělých talentovaných pilotů, kteří také chtějí vyhrát, a rád bych zakončil sezonu vítězstvím, protože by bylo skvělé patřit mezi světové šampiony,“ říká Button. „Tato sezóna, ať už dopadne jakkoliv, bude jednou z nejhezčích v historii Formule 1. Zejména díky pilotům, ale také díky týmům, a je skvělé, že jsme její součástí.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.