Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vnímá, že si fanoušci vychutnávají letošní sezónu plnými doušky, protože letošní titul by mohl být tím nejprestižnějším, jakého kdy jezdci v historii Formule 1 dosáhli.
Pět pilotů - Mark Webber, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button a Fernando Alonso – zůstávají v otevřeném souboji letošního šampionátu, zbývá už posledních 5 závodů.
Tak velká konkurence znamená obrovský tlak pro všechny zúčastněné, přesto podle Whitmarshe to pro všechny milovníky tohoto sportu je právě velmi přitažlivé, protože úspěch mají piloti především ve svých rukou.
„Od teď do Abú Zabí to bude jeden velký závod, a to je skvělé,“ říká Whitmarsh. „Je to báječný šampionátu, a já pevně doufám, že si každý uvědomuje, že to je obrovský přínos pro celou historii Formule 1. Je to fantastické. Máte tu Jensona a Lewise, jsou zde piloti Red Bullu a Alonso, všichni mají šanci, a to je skutečně fantastické.“
Letošní favorit (Red Bull Racing, McLaren nebo Ferrari) se díky charakteristice jednotlivých tratí podle něj může změnit v jednom okamžiku: „Ferrari a Red Bull jsou velmi silní, ale myslím, že my také na tom nejsme špatně. Nevylučuji nikoho. Rádi bychom vyhráli. Slyšíme, že tamti jsou silní zde, slabí jinde - nevím, jak to dělají, že ví o našich autech víc než my. Pravdou je, že v Monze bylo Ferrari evidentně nejrychlejší, naše auto nebylo špatné a Red Bull ztratil díky strategii. Ovšem v Singapuru to může být zcela jinak.“
Samozřejmě by byl rád, kdyby titul získal jeden z jeho pilotů. „Podle mě mám velmi dobré auto, bojuji na čele se spoustou skvělých talentovaných pilotů, kteří také chtějí vyhrát, a rád bych zakončil sezonu vítězstvím, protože by bylo skvělé patřit mezi světové šampiony,“ říká Button. „Tato sezóna, ať už dopadne jakkoliv, bude jednou z nejhezčích v historii Formule 1. Zejména díky pilotům, ale také díky týmům, a je skvělé, že jsme její součástí.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.