Sebastian Vettel prochází nelehkým obdobím. Chyby i technické problémy ho stály spoustu důležitých bodů a Němec sleduje své soupeře v boji o titul z pátého místa. Jezdec Red Bullu však zůstává v klidu. Domnívá se, že nic není ztraceno a na paniku je vždycky času dost.
Vettel si letos vybírá svou dávku smůly. V několika závodech ho zradila technika, v Turecku či Belgii se těžko pochopitelnými zbrklostmi připravil o body sám. Němec však zůstává optimisticky naladěn. Ví, že lovec má snazší pozici, než štvaná zvěř.
„Jsem spokojený. Z auta jsme v Itálii dostali maximum, to je jediné, na čem záleží. Pokud se nám to povede v následujících pěti závodech, můžeme být pyšní – bez ohledu na výsledek. Ano, stále ztrácíme, ale jsou to ti ostatní, kdo musí mít starosti a bránit svůj náskok. Pro nás je to jen přímočará snaha dohnat je,“ popsal své rozpoložení mladík, který si v minulých letech vysloužil nálepku baby Schumi.
Vettel se domnívá, že rozruch kolem aktuálního pořadí není na místě. Současný bodovací systém výrazně promluvil do možnosti odhadnout, kdo má opravdu navrch. Kolega Marka Webbera porovnával současný stav se starší verzí bodování a došel k závěru, že není důvod k panice.
Sebastian Vettel se ještě nehodlá vzdát. Šance na titul zůstávají otevřené.
„Řekl bych, že letošní bodovací systém lidi svádí k tomu být ze všeho víc rozrušení. Pořád ale máme před sebou pět závodů a spoustu bodů. Když se ohlédnete do minulých let, ztráta deseti bodů, což víceméně odpovídá letošním 25, neznamenala pět závodů před koncem tak moc. Jedna z loňských lekcí byla nikdy se nevzdávat. Není důvod k jakémukoli uspěchání, žádný důvod panikařit,“ řekl rodák z Heppenheimu.
Sebastian Vettel je v pořadí jezdců po odjetí 14 závodů z 19 na pátém místě. Na lídra, svého kolegu Marka Webbera, ztrácí 24 bodů. Čtvrtého Jensona Buttona od Vettela dělí pouhé dva body. Letošní sezóna formule jedna zůstává stále nerozhodnutá, mistrem světa se čistě teoreticky může stát kterýkoli z prvních osmi jezdců.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.