Sebastian Vettel prochází nelehkým obdobím. Chyby i technické problémy ho stály spoustu důležitých bodů a Němec sleduje své soupeře v boji o titul z pátého místa. Jezdec Red Bullu však zůstává v klidu. Domnívá se, že nic není ztraceno a na paniku je vždycky času dost.
Vettel si letos vybírá svou dávku smůly. V několika závodech ho zradila technika, v Turecku či Belgii se těžko pochopitelnými zbrklostmi připravil o body sám. Němec však zůstává optimisticky naladěn. Ví, že lovec má snazší pozici, než štvaná zvěř.
„Jsem spokojený. Z auta jsme v Itálii dostali maximum, to je jediné, na čem záleží. Pokud se nám to povede v následujících pěti závodech, můžeme být pyšní – bez ohledu na výsledek. Ano, stále ztrácíme, ale jsou to ti ostatní, kdo musí mít starosti a bránit svůj náskok. Pro nás je to jen přímočará snaha dohnat je,“ popsal své rozpoložení mladík, který si v minulých letech vysloužil nálepku baby Schumi.
Vettel se domnívá, že rozruch kolem aktuálního pořadí není na místě. Současný bodovací systém výrazně promluvil do možnosti odhadnout, kdo má opravdu navrch. Kolega Marka Webbera porovnával současný stav se starší verzí bodování a došel k závěru, že není důvod k panice.
Sebastian Vettel se ještě nehodlá vzdát. Šance na titul zůstávají otevřené.
„Řekl bych, že letošní bodovací systém lidi svádí k tomu být ze všeho víc rozrušení. Pořád ale máme před sebou pět závodů a spoustu bodů. Když se ohlédnete do minulých let, ztráta deseti bodů, což víceméně odpovídá letošním 25, neznamenala pět závodů před koncem tak moc. Jedna z loňských lekcí byla nikdy se nevzdávat. Není důvod k jakémukoli uspěchání, žádný důvod panikařit,“ řekl rodák z Heppenheimu.
Sebastian Vettel je v pořadí jezdců po odjetí 14 závodů z 19 na pátém místě. Na lídra, svého kolegu Marka Webbera, ztrácí 24 bodů. Čtvrtého Jensona Buttona od Vettela dělí pouhé dva body. Letošní sezóna formule jedna zůstává stále nerozhodnutá, mistrem světa se čistě teoreticky může stát kterýkoli z prvních osmi jezdců.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.