SPA - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak pracovaly jednotlivé týmy během včerejší Velké ceny Belgie v boxech? Kdo absolvoval nejrychlejší zastávku? Jaké strategie a na jaké druhy pneumatiky volili v jejím průběhu piloti?
Přestože se včerejší závod jel pouze na 44. kol, dočkali jsme se přehršle zastávek. Piloti navíc kvůli dešti se svými inženýry volili rozmanité strategie a sáhli po všech druzích pneumatik, které Bridgestone do Spa přivezl. V tomto přehledu se budu zabývat pouze klasifikovanými piloty.
Z nejrychlejší zastávky se mohl těšit Mark Webber - mechanici ho ve 22. kole stihli odbavit za 3,5 vteřiny. Velmi dobře si vedli i v případě jeho druhé zastávky ve 35. kole, kdy začalo pršet. Během ní se dostal před Roberta Kubicu, který kvůli nastavování na volantu nezvládl správně dobrzdit, a tak se jeho druhá zastávka značně protáhla. Přitom za tu první je třeba mechaniky Renaultu pochválit - byla totiž druhou absolutně nejrychlejší - 3,6 vteřiny!
Výborně zvládli práci na monopostu Felipeho Massy v boxech i mechanici Ferrari, zejména v prvním případě ve 23. kole. Brazilce vypustili zpět po 3,8 vteřinách.
Nejkratší čas strávil u garáže Michael Schumacher, jenž spolu se svým kolegou Nicem Rosbergem, Jarnem Trullim z Lotusu a Lucou di Grassim z Virginu vsadil pouze na jednu zastávku. Časy obvykle příkladného Mercedesu však nikterak oslnivé nebyly.
Nejčastěji své mechaniky navštěvoval Sebastian Vettel - boxovou uličkou se v průběhu závodu projel celkem šestkrát, z toho jednou v rámci odpykání si trestu za způsobení kolize s Jensonem Buttonem. U garáží strávil bez 4 vteřin dvě minuty.
Jezdci kvůli proměnlivým podmínkám sáhli po různých strategiích. Z výsledku dosažených nejlepší pěticí pilotů je patrné, že k vítězství vedl začátek na měkčí směsi a přezutí na přechodné (intermediate), nikoliv mokré (wet), ve 34. či 35. kole.
Nejdelší stinty (na tvrdší směsi pro suché podmínky) včera odjeli piloti Mercedesu - svou jedinou zastávku si odbyli oba shodně až ve 34. kole, kdy začínalo pršet, což je katapultovalo za nejrychlejší pětici, jinak by jim včera k takovému bodovému přídělu nepomohla ani síla jejich motoru.
V dramatické deštivé koncovce bylo zajímavé sledovat, jaký druh pneumatik do mokra budou jezdci volit. Přeháňka nebyla tak silná, rychlejší proto byly ty přechodné, které zvolila většina pilotů. Liuzzi, De la Rosa a Buemi zkusili po jejich obutí stavět během safety-car fáze ještě jednou a nasadili pneumatiky do extrémního deště.
Nejdéle na nich v závěru vydržel Sakon Jamamoto. Vybral si je již ve 32. kole, což bylo příliš brzy. Než se pořádně rozpršelo, zničil je a závěrem se protrápil. Svou Dallaru však zvládl dovézt do cíle v pořádku, z čehož měl očividnou radost.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.