Sobotní dopolední trénink začal na suchu, to by ale nebylo Spa, aby nezapršelo. Nejrychlejší čas zajel ještě před deštěm Mark Webber, vítěz pátečních tréninků Alonso skončil šestý.
Trať ve Spa-Francorchamps přivítala týmy do sobotního dopoledne příjemným počasím. Skrz husté mraky se snaživě prodíralo slunce. Po včerejších mokrých trénincích nabídla oschlá trať naději připravit si suché nastavení do kvalifikace. Jako první na trať vyrazil Jarno Trulli v patách s Kobajašim a Jamamotem. Druhý Japonec v kokpitu opět nahradil Karuna Chandhoka, který využil volna a zhostil se úlohy komentátora pátečních tréninků pro BBC. První měřené kolo zajel v 16. minutě Lucas di Grassi na Virginu. Na tabuli výsledků ho okamžitě doplnila pětice dalších časů, která odsunula Virgin na průběžné poslední místo. Včerejší nejrychlejší čas Alonsa ve druhém tréninku (1:49,032) porážejí na suché trati hned ve svém prvním měřeném kole Hülkenberg (1:48,491) i Hamilton (1:48,096).
Glock získává cenná data ze suché trati v monopostu, na kterém jeho mechanici pracovali celou noc. Druhý jezdec Virginu, di Grassi, měl potíže s přilbou a musel ji vyměnit. Ve dvacáté minutě tréninku se drží na předposledním místě. Pět minut před uběhnutím poloviny tréninku vyjíždějí na trať oba vozy Ferrari na tvrdých pneumatikách. Massa i Alonso se okamžitě míchají do časů na čelních příčkách ve chvíli, kdy ředitelství závodu oznamuje, že očekává déšť. Přeháňka by měla na pár minut přijít v 11:40, dvacet minut před koncem tréninku. Z nových týmů je v polovině tréninku nejrychlejší Jarno Trulli na Lotusu před Brunem Sennou na HRT. Poslední čas má na kontě Michael Schumacher na Mercedesu. Žádný časový údaj si zatím nepřipsal Vitantonio Liuzzi na Force Indii, kterému mechanici mění přední křídlo.Dvaadvacet minut do konce tréninku. V garážích stojí jen šest vozů. Déšť by podle Ferrari měl být silný, týmy se snaží na suchu najezdit, co se dá. Nejrychlejší čas má na kontě Mark Webber před druhým Hamiltonem a třetím Vettelem. Schumacher už není poslední, posunul se na čtrnácté místo. Sebastianu Vettelovi v nájezdu do boxů zhasíná motor! Monopost musí být k mechanikům dotlačen za pomoci traťových maršálků. Pro Red Bull tohle bude dalším argumentem, proč začít odebírat motory od Mercedesu. S touto myšlenkou koketuje už od loňska.Sedmnáct minut před koncem tréninku se na okruh Spa-Francorchamps snáší první dešťové kapky. V posledním sektoru sprška zaskočila Jarna Trulliho, který vyjel mimo trať, široká úniková zóna ho však uchránila od větších problémů. O několik minut později vyjíždí z trati i Lewis Hamilton, také se bez větších potíží vrací. O dvě minuty později déšť sílí. Všichni piloti se jedou schovat do garáží. Mnozí vystupují z vozů a odkládají přilby. Jízdy na suchu skončily, pro některé to znamená závěr tréninku. Ne tak pro Alguersuariho, který se deset minut před koncem vydává na mokrou trať. Za zádí jeho monopostu se zvedá hustá vodní tříšť. Závodní inženýr mu rádiem připomíná, aby nejel zbytečně rychle. „Prohlédni trať, pozor na pneumatiky, nechceme je zničit,“ hlásí inženýr.
Příklad mladého Španěla následují další piloti. Na trať se vydávají Jamamoto, di Grassi, Trulli, Buemi, Schumacher a Kobajaši. Vrací se také Sebastian Vettel. Schumacher se v La Source dostává do menších potíží, mimo trať však nevyjíždí.Ferrari to oficiálně po dešti zabalilo, mnoho týmů se však rozhodlo pokračovat. Do posledních vteřin krouží po mokré trati více než polovina monopostů. Mokrá data se jim možná do kvalifikace budou hodit. Na jméně vítěze se však už nic nemění, nejlepší čas zůstává v rukou Marka Webbera: 1:46,106.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.