Sobotní dopolední trénink začal na suchu, to by ale nebylo Spa, aby nezapršelo. Nejrychlejší čas zajel ještě před deštěm Mark Webber, vítěz pátečních tréninků Alonso skončil šestý.
Trať ve Spa-Francorchamps přivítala týmy do sobotního dopoledne příjemným počasím. Skrz husté mraky se snaživě prodíralo slunce. Po včerejších mokrých trénincích nabídla oschlá trať naději připravit si suché nastavení do kvalifikace. Jako první na trať vyrazil Jarno Trulli v patách s Kobajašim a Jamamotem. Druhý Japonec v kokpitu opět nahradil Karuna Chandhoka, který využil volna a zhostil se úlohy komentátora pátečních tréninků pro BBC. První měřené kolo zajel v 16. minutě Lucas di Grassi na Virginu. Na tabuli výsledků ho okamžitě doplnila pětice dalších časů, která odsunula Virgin na průběžné poslední místo. Včerejší nejrychlejší čas Alonsa ve druhém tréninku (1:49,032) porážejí na suché trati hned ve svém prvním měřeném kole Hülkenberg (1:48,491) i Hamilton (1:48,096).
Glock získává cenná data ze suché trati v monopostu, na kterém jeho mechanici pracovali celou noc. Druhý jezdec Virginu, di Grassi, měl potíže s přilbou a musel ji vyměnit. Ve dvacáté minutě tréninku se drží na předposledním místě. Pět minut před uběhnutím poloviny tréninku vyjíždějí na trať oba vozy Ferrari na tvrdých pneumatikách. Massa i Alonso se okamžitě míchají do časů na čelních příčkách ve chvíli, kdy ředitelství závodu oznamuje, že očekává déšť. Přeháňka by měla na pár minut přijít v 11:40, dvacet minut před koncem tréninku. Z nových týmů je v polovině tréninku nejrychlejší Jarno Trulli na Lotusu před Brunem Sennou na HRT. Poslední čas má na kontě Michael Schumacher na Mercedesu. Žádný časový údaj si zatím nepřipsal Vitantonio Liuzzi na Force Indii, kterému mechanici mění přední křídlo.Dvaadvacet minut do konce tréninku. V garážích stojí jen šest vozů. Déšť by podle Ferrari měl být silný, týmy se snaží na suchu najezdit, co se dá. Nejrychlejší čas má na kontě Mark Webber před druhým Hamiltonem a třetím Vettelem. Schumacher už není poslední, posunul se na čtrnácté místo. Sebastianu Vettelovi v nájezdu do boxů zhasíná motor! Monopost musí být k mechanikům dotlačen za pomoci traťových maršálků. Pro Red Bull tohle bude dalším argumentem, proč začít odebírat motory od Mercedesu. S touto myšlenkou koketuje už od loňska.Sedmnáct minut před koncem tréninku se na okruh Spa-Francorchamps snáší první dešťové kapky. V posledním sektoru sprška zaskočila Jarna Trulliho, který vyjel mimo trať, široká úniková zóna ho však uchránila od větších problémů. O několik minut později vyjíždí z trati i Lewis Hamilton, také se bez větších potíží vrací. O dvě minuty později déšť sílí. Všichni piloti se jedou schovat do garáží. Mnozí vystupují z vozů a odkládají přilby. Jízdy na suchu skončily, pro některé to znamená závěr tréninku. Ne tak pro Alguersuariho, který se deset minut před koncem vydává na mokrou trať. Za zádí jeho monopostu se zvedá hustá vodní tříšť. Závodní inženýr mu rádiem připomíná, aby nejel zbytečně rychle. „Prohlédni trať, pozor na pneumatiky, nechceme je zničit,“ hlásí inženýr.
Příklad mladého Španěla následují další piloti. Na trať se vydávají Jamamoto, di Grassi, Trulli, Buemi, Schumacher a Kobajaši. Vrací se také Sebastian Vettel. Schumacher se v La Source dostává do menších potíží, mimo trať však nevyjíždí.Ferrari to oficiálně po dešti zabalilo, mnoho týmů se však rozhodlo pokračovat. Do posledních vteřin krouží po mokré trati více než polovina monopostů. Mokrá data se jim možná do kvalifikace budou hodit. Na jméně vítěze se však už nic nemění, nejlepší čas zůstává v rukou Marka Webbera: 1:46,106.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.