Německý pilot Sebastian Vettel, který je třetí v průběžném pořadí šampionátu soudí, že nedělní Velkou cenou Belgie začíná ten pravý boj o titul mistra světa. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosportu.
Pilot stáje Red Bull Vettel zažil na začátku sezony několik nepříjemných závodů, které ho stály hodně bodů: porucha výfuku v Bahrajnu, problém s kolem v Austrálii nebo chyba za zaváděcím vozem v Maďarsku způsobily, že nemá na svém kontě tolik, kolik by odpovídalo potenciálu jeho vozu Red Bull, považovaného za nejlepší monopost v letošním ročníku šampionátu.
Vettel si je jistý, že s plýtváním příležitostmi musí být nyní, sedm závodů před závěrem šampionátu, konec. "Ano, udělali jsme nějaké chyby, jinak bychom pravděpodobně měli o hodně víc bodů. Ale nemá cenu se za tím ohlížet, prostě je to tak. Při dvaceti závodech v sezoně je samozřejmě nějaký prostor pro chyby, ale teď nám jich zbývá pouhých sedm a je nutné se dokonale soustředit," ví Němec. "Šampionát začíná právě teď a začíná prakticky od nuly," připomněl Vettel skutečnost, že prvních pět jezdců průběžného pořadí dělí jen dvacet bodů.
Vettel soudí, že při letošním novém bodovacím systému, který větší měrou odměňuje vítězství, zůstane boj o titul zatím otevřený. "Zdá se, že je mezi námi velký rozdíl, ale ve skutečnosti to není nic. Všichni budou útočit až do konce, je to těsné. Podívejte se na Fernanda, spousta lidí ho už odepisovalo, ale on je zpátky. Povedlo se mu pár závodů, a z ničeho je najednou v boji o titul," připomněl španělského pilota stáje Ferrari Alonsa, který je v šampionátu pátý. "To jen ukazuje, jak rychle se věci mění. Musíme tlačit až do konce," upozornil vítěz dvou letošních závodů Vettel.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.