Situace nové stáje není nijak vynikající nejen po stránce výsledkové, ale ani po stránce finanční. Vedení týmu neprozradilo, kolik do provozu investuje samotný Virgin Richarda Bransona, ale nyní musí hospodařit už s rozpočtem čítajícím 150% původního plánu.
Stáj Virgin byla první, která navrhla svůj monopost F1 jen prostřednictvím počítačových simulací, bez testů v aerodynamickém tunelu. Právě tyto úspory měly zajistit konkurenceschopnost i při rozpočtu do 30 milionů USD.
Šéf a spoluvlastník týmu založeného miliardářem Bransonem John Booth nechce prozradit, kolik procent rozpočtu kryje světově známá značka.
V loňském roce se Virgin výborně prezentoval jako sponzor mistrovské stáje Brawn GP, navíc za málo peněz. „Taková možnost se ale pro letošní rok už nenabízela,“ uvedl Booth v reakci na otázku, zda by nebyla pro Virgin lepší spolupráce s nějakým předním týmem.
Bransonova filozofie je ale jiná, vždy se snaží podporovat mladé projekty, navíc s novými přístupy a metodami, jedná se o přístup ne nepodobný Red Bull Dietricha Mateschitze.
„Snažíme se o jiný přístup a Richard si toho cení, když vstoupil Red Bull do F1, peněz bylo všude hodně, nebyla krize, jako při našem debutu.“
Booth potvrdil, že vazba na značku Virgin je pevná a dlouhodobá a věří, že se výsledky brzy dostaví.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.