Z radiokomunikace se zdá, že o vítězství Alonsa přeci jen nebylo předem úplně rozhodnuto. Během závodu však Ferrari rozhodlo o výměně pozic - proč?
Závodní inženýr Felipeho Massy Rob Smedley mu totiž do rádia zahlásil: "Máš třívteřinový náskok - potřebujeme vše, Felipe. Pokud to udržíš, můžeme vyhrát!" Zmínka o tří vteřinách je důležitá - pokud by Brazilec tento náskok udržel, nežádal by po něm tým přenechání pozice. Do té doby byly Alonsovy žádosti o změnu pořadí zamítány.
Zdá se, že Ferrari mají dohodu, podle které náskok jednoho z jezdců v závodě určuje, zda je rychlejší či pomalejší a následující akce. Tým se dle toho řídí již od počátku sezóny a proto se zřejmě v Austrálii prohodit pořadí svých pilotů nerozhodl.
V Německu však po zastávkách v boxech Alonso brzy náskok stáhl na rozdíl jedné vteřiny, což byl způsob jak dokázat, že je rychlejším. Massa propastně nezaostával, ale Alonsovo tempo bylo přeci jen o něco rychlejší, což nakonec nahnulo misky vah v jeho prospěch.
V úvodu vedl Massa, který si však svůj náskok před Alonsem nedokázal udržovat
Něco podobného jsme viděli v Německu již minulý rok, kdy jezdil Jenson Button za Rubensem Barrichellem a Ross Brawn tehdy rádiem Brazilci sdělil, že ve srovnání s Rosbergem ztrácejí čas a že pokud Barrichello nedokáže držet dostatečnou rychlost, "měl by nechat Jensona jet."
Tentokrát na záda pilotům Ferrari dýchal Vettel, kterého tým vnímal jako potenciální hrozbu, proto nakonec přijalo kritizované rozhodnutí. Z radiokomunikace se však dá usoudit, že by Ferrari Felipeho nechalo vyhrát, pokud by si dokázal svůj náskok před týmovým kolegou udržet.
Časy obou pilotů, k výměně pozic došlo ve 49. kole
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.