Z radiokomunikace se zdá, že o vítězství Alonsa přeci jen nebylo předem úplně rozhodnuto. Během závodu však Ferrari rozhodlo o výměně pozic - proč?
Závodní inženýr Felipeho Massy Rob Smedley mu totiž do rádia zahlásil: "Máš třívteřinový náskok - potřebujeme vše, Felipe. Pokud to udržíš, můžeme vyhrát!" Zmínka o tří vteřinách je důležitá - pokud by Brazilec tento náskok udržel, nežádal by po něm tým přenechání pozice. Do té doby byly Alonsovy žádosti o změnu pořadí zamítány.
Zdá se, že Ferrari mají dohodu, podle které náskok jednoho z jezdců v závodě určuje, zda je rychlejší či pomalejší a následující akce. Tým se dle toho řídí již od počátku sezóny a proto se zřejmě v Austrálii prohodit pořadí svých pilotů nerozhodl.
V Německu však po zastávkách v boxech Alonso brzy náskok stáhl na rozdíl jedné vteřiny, což byl způsob jak dokázat, že je rychlejším. Massa propastně nezaostával, ale Alonsovo tempo bylo přeci jen o něco rychlejší, což nakonec nahnulo misky vah v jeho prospěch.
V úvodu vedl Massa, který si však svůj náskok před Alonsem nedokázal udržovat
Něco podobného jsme viděli v Německu již minulý rok, kdy jezdil Jenson Button za Rubensem Barrichellem a Ross Brawn tehdy rádiem Brazilci sdělil, že ve srovnání s Rosbergem ztrácejí čas a že pokud Barrichello nedokáže držet dostatečnou rychlost, "měl by nechat Jensona jet."
Tentokrát na záda pilotům Ferrari dýchal Vettel, kterého tým vnímal jako potenciální hrozbu, proto nakonec přijalo kritizované rozhodnutí. Z radiokomunikace se však dá usoudit, že by Ferrari Felipeho nechalo vyhrát, pokud by si dokázal svůj náskok před týmovým kolegou udržet.
Časy obou pilotů, k výměně pozic došlo ve 49. kole
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.