Z radiokomunikace se zdá, že o vítězství Alonsa přeci jen nebylo předem úplně rozhodnuto. Během závodu však Ferrari rozhodlo o výměně pozic - proč?
Závodní inženýr Felipeho Massy Rob Smedley mu totiž do rádia zahlásil: "Máš třívteřinový náskok - potřebujeme vše, Felipe. Pokud to udržíš, můžeme vyhrát!" Zmínka o tří vteřinách je důležitá - pokud by Brazilec tento náskok udržel, nežádal by po něm tým přenechání pozice. Do té doby byly Alonsovy žádosti o změnu pořadí zamítány.
Zdá se, že Ferrari mají dohodu, podle které náskok jednoho z jezdců v závodě určuje, zda je rychlejší či pomalejší a následující akce. Tým se dle toho řídí již od počátku sezóny a proto se zřejmě v Austrálii prohodit pořadí svých pilotů nerozhodl.
V Německu však po zastávkách v boxech Alonso brzy náskok stáhl na rozdíl jedné vteřiny, což byl způsob jak dokázat, že je rychlejším. Massa propastně nezaostával, ale Alonsovo tempo bylo přeci jen o něco rychlejší, což nakonec nahnulo misky vah v jeho prospěch.
V úvodu vedl Massa, který si však svůj náskok před Alonsem nedokázal udržovat
Něco podobného jsme viděli v Německu již minulý rok, kdy jezdil Jenson Button za Rubensem Barrichellem a Ross Brawn tehdy rádiem Brazilci sdělil, že ve srovnání s Rosbergem ztrácejí čas a že pokud Barrichello nedokáže držet dostatečnou rychlost, "měl by nechat Jensona jet."
Tentokrát na záda pilotům Ferrari dýchal Vettel, kterého tým vnímal jako potenciální hrozbu, proto nakonec přijalo kritizované rozhodnutí. Z radiokomunikace se však dá usoudit, že by Ferrari Felipeho nechalo vyhrát, pokud by si dokázal svůj náskok před týmovým kolegou udržet.
Časy obou pilotů, k výměně pozic došlo ve 49. kole
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.