Hockenheimring s historií sahající až do 30. let minulého století patří k jedním z nejstarších okruhů. Závody F1 se zde jezdí až od roku 1977. Velmi rychlý okruh s dlouhými rovinkami byl v letech 2001/2002 přestavěn a o dva a čtvrt kilometru zkrácen. Jaké jsou jeho technické parametry a čím je zajímavý?
Okruh nedaleko německého Hockenheimu, ke kterému to od nás z Čech není daleko, bude v neděli hostit 11. kolo letošního šampionátu Formule 1. Na vítěze čeká 4 574 m, které během závodu bude muset ujet celkem 67krát - což dohromady činí 306,458 km.
Trať obsahuje 17 zatáček: 10 pravotočivých a 7 levotočivých a i přes své zkrácení stále představuje pro jezdce a inženýru velkou výzvu z hlediska nastavení. Na okruhu se totiž nachází velmi dlouhá rovinka, ale také velmi pomalá závěrečná část Motordrome. Kvůli dosažení co nejvyšších rychlostí na oné rovince a zvýšení šancí na předjetí zde týmy volí nižší aerodynamický přítlak na svých monopostech.
Mapka okruhu, zdroj: Formula1.com
Motory zde podstupují velmi vysokou zátěž, protože zde jezdci tráví na plynu 63 % celkového času kola - z pohledu požadavků na motor je Hockheimring nadprůměrný.
První polovina kola je velmi rychlá - začíná to první zatáčkou, v níž piloti bez brzdění pouze na chvíli povolí plyn. Po další trojici zatáček následuje dlouhá rovinka. Tedy ona je zatáčka Parabolika - jenže s tak obrovským poloměrem, že zde jezdci bez problémů uhánějí 15 vteřin na plný plyn - od výjezdu ze zatáčky č. 2 to představuje vzdálenost téměř 1100 m. Zakončená je ostrou vlásenkou, kde se brzdí z rychlosti kolem 320 km/hod až na 60 km/hod. Ideální místo pro předjíždění, v neděli zde budeme určitě svědky několika předjížděcích manévrů.
Následuje pomalejší část se středně rychlými zatáčkami, kde je důležitá stabilita při brzdění a dobrá trakce, zejména na výjezdu z dvojité poslední zatáčky před cílovou rovinkou.
Hockenheimring
Vozy zde obvykle trápí vysoké teploty, kvůli kterým v nich týmy používají dodatečné chladící otvory. Tento víkend ovšem meteorologové předpovídají početné srážky, což by mohlo přispět k atraktivní podívané.
K té by rád letos i dodavatel pneumatik Bridgestone, který sáhl ve snaze navodit montrealské poměry k neobvyklému kroku, když přivezl dvě extrémní směsi: nejtvrdší zároveň s nejměkčí (super-měkkou), kterou pro závody vyrábí. Boxová ulička zde měří 600 m a její průjezd trvá přibližně 17 vteřin. Jestli bude většina týmu volit dvě zastávky, to teprve uvidíme. Obávám se však, že kvůli extrémní výdrži tvrdé směsi by závod mohla zpestřit spíše dešťová přeháňka.
Více diváků na tribuny měl přítahnout návrat domácího sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, který zde poprvé v roce 1992 dojel třetí, o rok později s osmiválcem Cosworth za zády ještě o jedno místo lépe. Později se mu zde povedlo čtyřikrát triumfovat.
Jedno kolo na Hockenheimringu s Markem Webberem
V roce 2004 se zde Michael Schumacher dostal pod hranici 74 vteřin (1:13,306 min). Před dvěma lety zde nejrychlejší čas v prostřední části kvalifikace zajel Lewis Hamilton: 1:14,603 min. Bude zajímavé sledovat, jak rychlé kolo v sobotu dokážou zajet Neweyho Red Bully.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.