Rozhodnutí nepoužít nové výfuky, jejichž horké plyny proudí k difuzoru, McLaren nelituje. Tyto novinky se v pátek objevily na vozech MP4-25, před sobotou však byly odstraněny.
Tým původně tyto úpravy plánoval přivézt až do Hockenheimu, protože podobné řešení po vzoru Red Bullu již ale představilo několik konkurenčních týmů (Ferrari, Mercedes, Renault) ve Valencii, rozhodl se vše uspíšit a novinky představit již v Silverstone.
Během pátečních tréninků se však objevily problémy: poškozená podlaha od horkých výfukových plynů. Tým by s nimi v současné konfiguraci zřejmě nebyl schopen ujet celou vzdálenost závodu, byť piloti svorně prohlašovali, že vylepšení jsou rozhodně krokem vpřed.
Proto se rozhodli vrátit se ke starému řešení výfuků, bočnic a difuzoru po zbytek závodního víkendu v Anglii. Lewis Hamilton se dokázal po svém "životním výkonu" kvalifikovat na čtvrtém místě, jeho kolega Jenson Button neprošel ani prostřední části a vystartuje ze 14. místa.
Dle šéfa týmu Martina Whitmarshe nasbírali spoustu cenných informací o novém systému, ale současně připustil, že jeho nasazení bylo poněkud ukvapené: "Myslím, že máme nějaké představy, pravdou však je, že musíme odejít a udělat doma svou práci. Zkusili jsme s tím přijít o něco dříve - bylo to plánováno do Německa - jsme ambiciózním týmem."
"Chceme závodit, chceme mít co nejkonkurenceschopnější balík. Přivezli jsme to sem, zřejmě o něco dříve, než jsme měli. Myslím, že jsme se naučili zajímavé věci: věci ohledně životnosti. Když vystavíte zadní části vozu 600 °C teplotám výfukových plynů, pak můžete čekat problémy - a my jsme se s některými v pátek potýkali.
Museli jsme během dne neustále opravovat podlahu. Snižovalo to naši výkonnost? Určitě jí to nepomohlo. A když jste se podívali zpět na auto, mohli jste ke konci dne vidět, že bylo ke konci dne opancéřováno. Obávám se, že to klíčové části toku nepomohlo.
Také vliv výfuků: naučili jsme se několik věcí o tvarování výfuků a myslím, že teď dokážeme optimalizovat podlahu kolem nich. Piloti cítili pod větším množstvím plynu více přilnavosti, což bylo pozitivní. Když ale brzdíte, sundáváte nohu z plynu, uzavíráte plyn, který proudí k difuzoru a za těchto podmínek to je horší. A zřejmě to není legrace, když do rychlých zatáček najíždíte, aniž byste měli opravdovou důvěru v zadní část vozu."
Nové přední křídlo na rozdíl od výfuků fungovalo bez problémů
Přes všechny problémy, s nimiž se McLaren v Silverstone zatím setkal, se risk s nasazením novinek vyplatil: "Hodně jsme se naučili. Bylo to riskantní. Zkusili jsme to - a nelitujeme toho!
Naši piloti jsou zpět na nohou. Museli odvést velmi rychle množství práce během sobotního dopoledne, k čemuž pomohlo i úsilí Garyho Paffetta předchozí noc, oba však odvedli skvělou práci.
Bylo to správné rozhodnutí. Máme nové díly, v jistém smyslu bylo jejich nasazení pozitivní a v jiném zase potřebujeme odvést ještě nějakou práci. Jezdili jsme s novým předním křídlem a dalšími novými částmi, které vůz určitě zlepšily.
Difuzor, na nějž proudí vzduch z výfuků, potřebuje ještě trochu doladit, protože jsme přišli na to, jak funguje. Potřebujeme jen trochu více času, než jej nasadíme před závodem na vůz," dodává Whitmarsh.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.