Rozhodnutí nepoužít nové výfuky, jejichž horké plyny proudí k difuzoru, McLaren nelituje. Tyto novinky se v pátek objevily na vozech MP4-25, před sobotou však byly odstraněny.
Tým původně tyto úpravy plánoval přivézt až do Hockenheimu, protože podobné řešení po vzoru Red Bullu již ale představilo několik konkurenčních týmů (Ferrari, Mercedes, Renault) ve Valencii, rozhodl se vše uspíšit a novinky představit již v Silverstone.
Během pátečních tréninků se však objevily problémy: poškozená podlaha od horkých výfukových plynů. Tým by s nimi v současné konfiguraci zřejmě nebyl schopen ujet celou vzdálenost závodu, byť piloti svorně prohlašovali, že vylepšení jsou rozhodně krokem vpřed.
Proto se rozhodli vrátit se ke starému řešení výfuků, bočnic a difuzoru po zbytek závodního víkendu v Anglii. Lewis Hamilton se dokázal po svém "životním výkonu" kvalifikovat na čtvrtém místě, jeho kolega Jenson Button neprošel ani prostřední části a vystartuje ze 14. místa.
Dle šéfa týmu Martina Whitmarshe nasbírali spoustu cenných informací o novém systému, ale současně připustil, že jeho nasazení bylo poněkud ukvapené: "Myslím, že máme nějaké představy, pravdou však je, že musíme odejít a udělat doma svou práci. Zkusili jsme s tím přijít o něco dříve - bylo to plánováno do Německa - jsme ambiciózním týmem."
"Chceme závodit, chceme mít co nejkonkurenceschopnější balík. Přivezli jsme to sem, zřejmě o něco dříve, než jsme měli. Myslím, že jsme se naučili zajímavé věci: věci ohledně životnosti. Když vystavíte zadní části vozu 600 °C teplotám výfukových plynů, pak můžete čekat problémy - a my jsme se s některými v pátek potýkali.
Museli jsme během dne neustále opravovat podlahu. Snižovalo to naši výkonnost? Určitě jí to nepomohlo. A když jste se podívali zpět na auto, mohli jste ke konci dne vidět, že bylo ke konci dne opancéřováno. Obávám se, že to klíčové části toku nepomohlo.
Také vliv výfuků: naučili jsme se několik věcí o tvarování výfuků a myslím, že teď dokážeme optimalizovat podlahu kolem nich. Piloti cítili pod větším množstvím plynu více přilnavosti, což bylo pozitivní. Když ale brzdíte, sundáváte nohu z plynu, uzavíráte plyn, který proudí k difuzoru a za těchto podmínek to je horší. A zřejmě to není legrace, když do rychlých zatáček najíždíte, aniž byste měli opravdovou důvěru v zadní část vozu."
Nové přední křídlo na rozdíl od výfuků fungovalo bez problémů
Přes všechny problémy, s nimiž se McLaren v Silverstone zatím setkal, se risk s nasazením novinek vyplatil: "Hodně jsme se naučili. Bylo to riskantní. Zkusili jsme to - a nelitujeme toho!
Naši piloti jsou zpět na nohou. Museli odvést velmi rychle množství práce během sobotního dopoledne, k čemuž pomohlo i úsilí Garyho Paffetta předchozí noc, oba však odvedli skvělou práci.
Bylo to správné rozhodnutí. Máme nové díly, v jistém smyslu bylo jejich nasazení pozitivní a v jiném zase potřebujeme odvést ještě nějakou práci. Jezdili jsme s novým předním křídlem a dalšími novými částmi, které vůz určitě zlepšily.
Difuzor, na nějž proudí vzduch z výfuků, potřebuje ještě trochu doladit, protože jsme přišli na to, jak funguje. Potřebujeme jen trochu více času, než jej nasadíme před závodem na vůz," dodává Whitmarsh.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.