 
            SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Vítězem prvního tréninku před Velkou cenou Británie na upravené trati v Silverstone se stal Sebastian Vettel na Red Bullu. Tři desentinky na něj ztratil druhý Hamilton, rychlý byl i třetí Kubica s Renaultem se ztrátou 0,445 sec.
Do prvního tréninku nastoupily mnohé týmy s velkými úpravami: McLaren jezdil s novými bočnicemi, výfuky u podlahy a novým difuzorem; Red Bull s upraveným F-kanálem - v horní části monopostu se objevil nový vysokotlaký vstup vzduchu.
Velké změny proběhly i na voze Willimasu, o jehož testu na letištní rovince tento týden jsme vás informovali (zde). Vůz má nové bočnice, kapotáž, výfuky u podlahy, křídla, F-kanál i difuzor. Po čtvrtém místě Barrichella vkládají do víkendu velké naděje.
Ferrari jezdilo se dvěma různými konfiguracemi svých monopostů: Massa bez F-kanálu, Alonso s ním a navíc i s novým předním křídlem.
Počasí týmům přálo, teplota se držela nad 20 °C a asfalt měl 34 °C. Odpoledne by mělo přibývat oblačnosti, pršet by však nemělo. Velké změny doznala i trať samotná, která byla o 745 m prodloužena.
Hülkenberg se před svým prvním výjezdem v Silverstone opírá o nové zadní křídlo svého vozu
Velké změny byly vidět i na vozech nováčků u Virginu a Lotusu. HRT toho moc nového nepřivezli - krom pilota Sakona Jamamota, jenž tento víkend vystřídá Bruna Sennu.
Jako první vyjel na novou silverstonskou závodní trať testovací pilot Force Indie Paul di Resta, po něm k instalačním kolům vyrazil zbytek pole kromě testovacího pilota Lotusu Fauzyho a Tima Glocka. Po 15 min provoz na dráze zcela utichl, inženýři studovali telemetrii a mechanici kontrolovali vozy.
Srovnání nové a staré části předního křídla McLarenu
Po 20 min přerušil ticho Jenson Button, jehož tým sledoval hlavně vývoj teplot na zádi kolem nových výfuků. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:37,994, po osmi minutách jej vylepšil na 1:35,580 min.
Po půlhodince od začátku ranní měřené části jej překonal Webber - nejprve 1:34,681, krátce na to 1:33,905 min. Hamilton v tu chvíli figuroval na třetím místě 1:35,586 min. Měl ovšem problémy v nové části okruhu (Village), stejně jako před ním Schumacher, který v onom místě dostal smyk.
Nová bočnice McLarenu s výfukem u podlahy
V polovině tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg (1:33,622 min), 2. Webber (+ 0,283 sec), 3. Kubica (+ 0,675 sec), 4. Hülkenberg (+ 0,793), 5. Barrichello (+ 0,942), 6. Buemi (+ 1,525), 7. Alguersuari (+ 1,696), 8. Di Resta (+ 1,717), 9. Alonso (+ 1,957), 10. Button (+ 1,958), 11. Hamilton (+ 1,964), 12. Schumacher (+ 2,041), 13 Massa (+ 2,089), 14. Vettel (+ 2,451).
Dnes se v Silverstone povozil i testovací pilot Lotusu Fairuz Fauzy
Di Grassi si stěžoval na aerodynamického vyvážení svého monopostu - žádal si více přítlaku na příď, mechanici mu proto v polovině před delšími jízdami změnili úhel předního křídla. Jamamoto s sebou přinesl velký balík peněz na potřebná vylepšení vozu - na svého kolegu Chandhoka ale ztrácel téměř tři vteřiny. Zřejmě s sebou přinesl opravdu hodně peněz.
Kubica jezdil hodně rychle, stěžoval si ale na nedotáčivost monopostu R30 v rychlých zatáčkách a kluzkost povrchu v nové části okruhu. Po hodině zůstal stát na konci boxové uličky kvůli poruše jednoho z čidel Virgin Di Grassiho, mechanici si pro něj doběhli a zatlačili vůz zpět do garáže.
Patnáct minut před koncem dopolední části se na druhéh místo za nejrychlejšího Vettela (1:32,280 min) vyšvihl Hamilton (+ 0,334 sec), čímž rozdělil duo Red Bullu na čele. Schumacher si tou dobou stěžoval na problém v zatáčce č. 11 - oním problémem myslel velký hrbol na vjezdu do Abbey. Hned po něm tam pěkně poposkočil i Glock, který se kameramanovi odvděčil ohňostrojem jisker.
Ke konci vyjel bez F-kanálu i Alonso, Feerrari si chtělo porovnat data a zjistit, jak evektivně jim systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle funguje. Fernando přiznal, že data z tunelu jim sice pasují, ale výhoda na trati byla často menší, než očekávali.
Počty ujetých kol
Nejvyšší rychlost (v místě speed trap čidla před zatáčkou č. 11, tj. ne v nejrychlejším místě okruhu, kde se Sutil prohnal 302 km/hod) byla dopoledne naměřena Adrianu Sutilovi s vozem Force India - 299 km/hod. Druhý byl Button - 298, 3. Hamilton - 297, 4. Alguersuari - 295, 5. Di Resta - 294 a 6. Buemi - 294 km/hod.
První trénink byl zejména o sběru dat, inženýři McLarenu vybízeli, ať se vůbec nedíváme na zajížděné časy: zkoumali hlavně teploty, nový systém chlazení a výfuků.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.