První závod Red Bull s F-kanálem Marku Webberovi nevyšel. Nový systém mohl navíc přispět k jeho hrůzostrašné nehodě během Velké ceny Evropy ve Valencii.
Z opakovaných záběrů je vidět, že Australan během dojíždění Heikkiho Kovalainena aktivoval systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle. U Red Bullu na rozdíl od McLarenu, kde jej piloti ovládají kolenem, jej aktivují rukou (ve Valencii jej měl pro aktivaci rukou upraven už i McLaren) - konkrétně čtyřmi prsty na levé ruce.
Ze záběrů přímo z vozu (z Youtube žel díky aktivitám FOM mizí) je patrné, jak Webber čtyřmi prsty ucpává otvor po levé straně a prstem přidržuje volant. Těsně před nárazem Webber uchopil všemi prsty volant a snažil se na poslední chvíli Kovalainenovi vyhnout.
Když se poprvé takto ovládaný F-kanál před měsícem objevil na vozech Sauberu a Ferrari, šéf Red Bullu Christian Horner jeho nasazení tvrdě kritizoval, když mimo jiné prohlásil, že "piloti řídící pouze konečky prstů, bez držení .. představují bezpečnostní problém."
Vettel ve Valencii rovněž přiznal, že není fanouškem rukou ovládaného systému: "Je to velmi chytrý nápad. Pokud jej vyladíte, představuje velkou výhodu - nemáte však po celou dobu ruce na volantu."
"Když jsem se chtěl napít, použil jsem pravou ruku ke zmáčknutí tlačítka na levé straně. Také záleží na tom, kolik věcí během kola nastavujete - vyvážení brzd, atd. Zvyknete si na to, ale není to pohodlné," prohlašoval Vettel.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.