První závod Red Bull s F-kanálem Marku Webberovi nevyšel. Nový systém mohl navíc přispět k jeho hrůzostrašné nehodě během Velké ceny Evropy ve Valencii.
Z opakovaných záběrů je vidět, že Australan během dojíždění Heikkiho Kovalainena aktivoval systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle. U Red Bullu na rozdíl od McLarenu, kde jej piloti ovládají kolenem, jej aktivují rukou (ve Valencii jej měl pro aktivaci rukou upraven už i McLaren) - konkrétně čtyřmi prsty na levé ruce.
Ze záběrů přímo z vozu (z Youtube žel díky aktivitám FOM mizí) je patrné, jak Webber čtyřmi prsty ucpává otvor po levé straně a prstem přidržuje volant. Těsně před nárazem Webber uchopil všemi prsty volant a snažil se na poslední chvíli Kovalainenovi vyhnout.
Když se poprvé takto ovládaný F-kanál před měsícem objevil na vozech Sauberu a Ferrari, šéf Red Bullu Christian Horner jeho nasazení tvrdě kritizoval, když mimo jiné prohlásil, že "piloti řídící pouze konečky prstů, bez držení .. představují bezpečnostní problém."
Vettel ve Valencii rovněž přiznal, že není fanouškem rukou ovládaného systému: "Je to velmi chytrý nápad. Pokud jej vyladíte, představuje velkou výhodu - nemáte však po celou dobu ruce na volantu."
"Když jsem se chtěl napít, použil jsem pravou ruku ke zmáčknutí tlačítka na levé straně. Také záleží na tom, kolik věcí během kola nastavujete - vyvážení brzd, atd. Zvyknete si na to, ale není to pohodlné," prohlašoval Vettel.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.