KVALIFIKACE VE VALENCII - PŘEHLED MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Jakých rychlostí dosahovali piloti během včerejší kvalifikace ve Valencii na rovinkách a na hranici jednotlivých sektorů?
Nejprve si připomeňme mapku okruhu, na níž jde vidět, kde jsou sbírána data o nejvyšších rychlostech. Data v první tabulce byla naměřena na konci nejdelší rovinky, místo je vyznačeno žlutým bodem (speed trap).
Ve druhé tabulce uvádím přehled maximálních rychlostí z míst, která oddělují jednotlivé sektory. Každý okruh je rozdělený na tři části, kde se měří nejen mezičasy, ale i rychlosti, jaké v nich monoposty dosahují. První sektor začíná startovní čárou a končí před zatáčkou č. 7 (žlutá tečkovaná čára uprostřed dráhy), druhý sektor vede až na rovinku před zatáčkou č. 17 (červená čára) a poslední sektor končí v místě, kde začíná první - na cílové rovince.
Mapka okruhu, zdroj Formula1.com
V první tabulce uvádím přehled maximálních rychlostí, které byly pilotům naměřeny během kvalifikace v nejrychlejším místě okruhu.
Nejvyšší rychlosti dosáhl McLaren Jensona Buttona - po zadní rovince se v úvodu druhé části kvalifikace prohnal rychlostí téměř 313 km/hod. Velmi dobře to jezdilo i Ferrari, která obsadila hned druhou a třetí příčku.
Maximální rychlost je rovněž silnou zbraní stájí Force Indie i Toro Rosso, jejichž vozy patřily spolu s Ferrari a McLareny mezi 8 nejrychlejších.
Tab. č. 1 - Maximální dosažené rychlosti
Pokud bych zohlednil pořadí v jednotlivých sektorech, i v tomto případě by první místo patřilo McLarenu. Je z toho vidět, že jim F-kanál dobře funguje, protože se na rovinkách drží na špici a v zatáčkách moc neztrácejí.
Red Bully naopak těží ze svého velkého přítlaku - na rovinkách sice nejsou nejrychlejší, zato průjezdy zatáček mají suverénně nejlepší. Obdobně je na tom i Renault.
Tab. č. 2 - Maximální rychlosti dosažené na konci jednotlivých sektorů
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.