Sebastian Vettel měl v závěru Velké ceny Kanady problémy se svou převodovkou. Po přezkoumání v továrně Red Bullu se zdá, že bude použitelná i ve Valencii. Jinak by pilot dostal automaticky trest v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu.
V Kanadě přitom tým po turecké kolizi zrovna nasadil zcela nový díl, který musí dle pravidel vydržet nejméně čtyři závody. Ve druhé polovině posledního závodu s ním měl Sebastian ovšem problémy.
S převodovkou měl v Montrealu problém i druhý vůz Red Bullu: Webber byl po její výměně před závodem potrestán, proto startoval až ze sedmé pozice a nikoliv ze druhé, kterou si vyjel v kvalifikaci. Fungovala sice bez problému, ale tým k preventivní výměně sáhl proto, že se v převodovkovém oleji objevily kousky kovu.
Webber měl před Velkou cenou Kanady s převodovkou také problémy
V týmy panovaly obavy o to, zda v Sebastianově voze vydrží nebo sáhnout k její výměně před začátkem Velké ceny Evropy. Prvotní průzkum naštěstí dopadl dobře: převodovka bude zřejmě v pořádku. Šéf Red Bullu Christian Horner prohlásil: "Probíhají poslední analýzy, pravděpodobně však převodovku měnit nebudeme." Vettel má tedy naději, že jeho závod nebude negativně ovlivněn případnou penalizací na startu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.