Třetí muž dnešní Velké ceny Turecka se na závěr tiskové konference dostal samozřejmě pod palbu otázek, na které mu nezbylo než odpovědět. Novináři mu ji dotazy na tělo na závěr pěkně opepřili.
Marku, možná jsi to ještě neviděl, protože jsi měl plné práce s řízením, jak Sebastian odcházel od auta a při několika příležitostech udělal dobře známé gesto označující mentálně postižené. Myslíš si, že jsi byl nějak odpovědný za to, co se přihodilo? (Bob McKenzie - The Daily Express)Ne.
Co si myslíš o jeho nápadu s tou gestikulací? (Bob McKenzie - The Daily Express)Když teče adrenalin, tak k tomu dochází.
Byla to tedy jasně jeho chyba? (Bob McKenzie - The Daily Express)No, kdybych tam nebyl, pak by ke kontaktu samozřejmě nedošlo, ale byli jsme tam společně a nebylo úplně nejjednodušší předvídat, co v tom zlomku vteřiny udělá. Naneštěstí došlo ke kontaktu.
Snažil si tedy pro sebe udělat více místa? (Bob McKenzie - The Daily Express)Přesně tak.
Ale špatně. (Bob McKenzie - The Daily Express)Ehm, hodně rychle.
Podařilo se ti za sebou udržet po 40 kol vozy s F-kanály. Vím, že jsi nám řekl, že si musíme více rýpnout, byl jsi však v tom kole pomalejší než Seb [Vettel] nebo ne? (Tony Dodgins - Tony Dodgins Associates)Nebyl jsem moc pomalý, ne.
Co sis myslel, když jsi spatřil po svém boku a mírně před tebou Sebastiana? Co sis myslel, že se stane? (Juha Päätalo - Financial Times Germany)No, samozřejmě jsem z té situace vůbec neměl radost, protože přijížděl po vnitřní, a myslel jsem si, že v této fázi o vítězství jen tak nepřijdu, zatáčka už však byla z větší části jeho. Tedy nebyla to jeho zatáčka, ale jeho situace, protože byl na vnitřní straně, já jsem se ale také držel těsně vedle něj na vnitřní, abych si byl jistý, že zůstane ve špinavé části a pak když jsme projeli přes vrchol, obzvláště za ním, zahnul na mou stranu a v tom jsme se dotkli.
Když se Sebastian objevil po tvé levé straně, ztratil nejdřív kontrolu nad vozem a pak došlo ke kontaktu, nebo ke kontaktu došlo nejprve a až pak ztratil kontrolu nad vozem? (Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport)Ztratil kontrolu nad vozem, když do mě narazil.
Takže ztratil kontrolu nad vozem před nárazem? (Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport)Ne.
Nebylo to úplně jasné, když tam byl Sebastian. Řekl, že ztratil kontrolu nad vozem, protože byl na vnitřní straně a pak do tebe narazil, tys to viděl? (Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport)Byl na vnitřní, směřoval jsem středem dráhy k zatáčce a pak se dostal doprava a pak, když došlo ke kontaktu, očividně měl defekt či něco s vozem a ztratil nad ním kontrolu.
Nevíš, jestli Seb ignoroval příkaz k tomu, aby šetřil palivo? (Adam Hay-Nicholls - Metro)Ne, o tom nemám ponětí, kamaráde.
Co sis myslel mezi tím, co ses dostal pna dráhu, a cílovou čárou? Nevzpomněl sis na Japonsko 2007 za zpomalovacím vozem a Lewise? Něco se tam mezi tebou a Vettelem v Japonsku za zpomalovacím vozem odehrálo. (Frederic Ferret - L'Equipe)Aha, Fuji. Ano, to bylo samozřejmě něco jiného. V té době to bylo dobře zdokumentováno. Nabourali jsme do sebe. Ale ne, na Fuji jsem vůbec nepomyslel. Samozřejmě jsem si v poslední části závodu myslel, jak to bylo nešťastné, že mezi námi došlo ke kontaktu.
Bylo tvou taktikou udržet Vettela na vnitřní straně, aby před ní nedobrzdil a aby sis udržel svou pozici, i kdybys měl brzdit později a on měl jet rovně? (Livio Oricchio - O Estado de Sao Paulo)Mým záměrem bylo dostat ho na vnitřní stranu, ale najel si tam a pomyslel jsem si: OK, já zůstanu co nejdéle uprostřed - abych mu samozřejmě maximálně zúžil možný průjezd následující zatáčkou. A když jsme se dostali k brzdnému bodu, byl očividně ve velmi silné pozici, ale než jsme se tam dostali, přejel doprava a já jsem na to nemohl rychle zareagovat, protože jsem to vůbec v tu chvíli nečekal a proto se to seběhlo tak rychle a došlo ke kontaktu. V Sebově voze to muselo samozřejmě pro něj vypadat hodně špatně, že jsem zabočil doleva k němu, ale jsem si hodně jistý, že se trochu odchýlil ze svého směru a pak z toho byla ta podělaná [zde jsem záměrně nepřesně přeložil nejhrubší anglické f-slovo - pozn. autora] katastrofa. Takže tak to máte.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.