Obvyklé stížnosti na nedostatek předjížděcích manévrů často během závodu podkopává Lewis Hamilton, který během prvních šesti závodů letošní sezóny předjel už 36 aut - nepočítaje vozy o kolo zpět.
Britský Daily Express o něm píše jako o létající mašině McLarenu a věří, že v Turecku tuto neděli překoná hranici 40 předjetých vozů.
Hamilton většinu pilotů předjel na brzdy - jakoby při své hmotnosti 67 kg dokázal levou nohou vyvinout větší tlak na brzdový pedál než ostatní - tlak často převyšující 130 kg. Krom důvěry ve svůj vůz MP4-25 má také výbornou techniku brzdění.
"Miluji závodění s ostatními. Nejlepší příležitostí k předjíždění jsou téměř vždy brzdné zóny. Když se vám podaří manévr, je to opravdu skvělý pocit. Jeden ze svých nejlepších závodů jsem odjel v roce 2006 v Istanbul Parku v sérii GP2. Propadl jsem se v prvním kole po smyku na konec startovního pole, ale proklestil jsem se zpět a dojel druhý. Byla to skvělá zábava a Michael Schumacher mi poté dokonce pogratuloval, což bylo příjemné," vzpomíná Hamilton.
"Brzdění je něco, co cítíte, když se přiblížíte k zatáčce. Když jedete po silnici, víte kde máte brzdit do zatáčky a stejné je to i na trati, i když brzdíme mnohem tvrději a jezdíme podstatně rychleji.
Telemetrie mi prozradí, kde brzdím dříve či později než můj týmový kolega, ale brzdné body si musím zvolit sám. Dělám to ta, že naslouchám tomu, co mi říká auto. Hodně záleží na trati. Když se během víkendu zvyšuje přilnavost okruhu, brzdím čím dál později."
V Monaku, kde dojel pátý, ze svého předjížděcího repertoáru toho kvůli charakteru klikatého městského okruhu mnoho nepředvedl. Do Istanbulu se však Brit, jenž letos ještě nevyhrál ani jeden závod a v průběžném pořadí je až šestý, velmi těší.
"Doufám, že tentokrát budu mít v Istanbulu mnohem lepší auto než tomu bylo v minulosti. Máme několik nových aerodynamických dílů, které by měly zvýšit výkonnost našeho vozu v rychlých zatáčkách; na rovinkách jsme letos rychlí stále."
Jak pilot McLarenu během závodního víkendu pracuje? "Tým požádám o zápis z porady, z něhož se dozvím o trati vše, co potřebuji: včetně detailů o loňském nastavení vozu, o mé rychlosti ve všech zatáčkách ve srovnání s mým týmovým kolegou a mé převodové poměry.
To kolo v hlavě dokážu už před tím promítnout, tyto informace mi ale pomáhají si vše složit dohromady ještě než se tam dostanu."
A pak může předjížděcí show začít!
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.