Šéf týmu Lotus Tony Fernandes volá po zrušení modrých vlajek, kterými komisaři závodů dávají pomalým pilotům najevo, aby před sebe pustili ty rychlejší, kteří jsou o kolo napřed.
"Jezdci jsou placení za to, aby přejížděli, ať už patří ke špičce anebo se pohybují v hloubi startovního pole," upozornil Fernandes, jehož piloti mohou očekávat, že se zejména na krátkém okruhu v Monte Carlu budou muset při nedělní Velké ceně Monaka často dívat do zpětných zrcátek a pouštět rychlejší vozy před sebe. "Pro náš sport by bylo dobré, kdyby modré vlajky byly zrušeny," soudí Fernandes. "Pokud je pro mistra světa těžké předjet nejpomalejšího pilota, není to dobrá vizitka pro F1. Vždyť předjíždění má být to hlavní."
Fernandes brání své jezdce Heikkiho Kovalainena a Jarna Trulliho. "Pomalejší jezdci budou muset neustále uhýbat a pořád budou mít obavy, co se děje za nimi," vysvětlil a dodal, že při Velké ceně Španělska, která se konala minulou neděli, absolvovali někteří piloti pouze asi patnáct kol z celkových šedesáti šesti, aniž viděli modrou vlajku. S tím souhlasí zkušený německý pilot stáje Virgin Timo Glock, který v Monaku očekává modrých vlajek ještě víc. "V Barceloně jsem jich viděl hodně, a přitom právě na trati v Barceloně je výjimečně dobrý přehled, vidíte dobře dozadu a můžete posoudit, kde jsou ostatní. Tady v Monaku to bude o poznání horší," dodal Glock.
Některé z nových týmů, mezi něž patří Lotus, jsou na těsném a klikatém okruhu v ulicích Monte Carla, kde je předjíždění vždycky velmi náročné, až o sedm vteřin pomalejší než ti nejlepší. Podle pravidel musí jezdec, který uvidí světelnou modrou vlajku, uhnout rychlejšímu vozu a nechat se předjet. Pokud nereaguje na třetí upozornění, následuje trest.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.