Šéf týmu Lotus Tony Fernandes volá po zrušení modrých vlajek, kterými komisaři závodů dávají pomalým pilotům najevo, aby před sebe pustili ty rychlejší, kteří jsou o kolo napřed.
"Jezdci jsou placení za to, aby přejížděli, ať už patří ke špičce anebo se pohybují v hloubi startovního pole," upozornil Fernandes, jehož piloti mohou očekávat, že se zejména na krátkém okruhu v Monte Carlu budou muset při nedělní Velké ceně Monaka často dívat do zpětných zrcátek a pouštět rychlejší vozy před sebe. "Pro náš sport by bylo dobré, kdyby modré vlajky byly zrušeny," soudí Fernandes. "Pokud je pro mistra světa těžké předjet nejpomalejšího pilota, není to dobrá vizitka pro F1. Vždyť předjíždění má být to hlavní."
Fernandes brání své jezdce Heikkiho Kovalainena a Jarna Trulliho. "Pomalejší jezdci budou muset neustále uhýbat a pořád budou mít obavy, co se děje za nimi," vysvětlil a dodal, že při Velké ceně Španělska, která se konala minulou neděli, absolvovali někteří piloti pouze asi patnáct kol z celkových šedesáti šesti, aniž viděli modrou vlajku. S tím souhlasí zkušený německý pilot stáje Virgin Timo Glock, který v Monaku očekává modrých vlajek ještě víc. "V Barceloně jsem jich viděl hodně, a přitom právě na trati v Barceloně je výjimečně dobrý přehled, vidíte dobře dozadu a můžete posoudit, kde jsou ostatní. Tady v Monaku to bude o poznání horší," dodal Glock.
Některé z nových týmů, mezi něž patří Lotus, jsou na těsném a klikatém okruhu v ulicích Monte Carla, kde je předjíždění vždycky velmi náročné, až o sedm vteřin pomalejší než ti nejlepší. Podle pravidel musí jezdec, který uvidí světelnou modrou vlajku, uhnout rychlejšímu vozu a nechat se předjet. Pokud nereaguje na třetí upozornění, následuje trest.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.