Šéf týmu Lotus Tony Fernandes volá po zrušení modrých vlajek, kterými komisaři závodů dávají pomalým pilotům najevo, aby před sebe pustili ty rychlejší, kteří jsou o kolo napřed.
"Jezdci jsou placení za to, aby přejížděli, ať už patří ke špičce anebo se pohybují v hloubi startovního pole," upozornil Fernandes, jehož piloti mohou očekávat, že se zejména na krátkém okruhu v Monte Carlu budou muset při nedělní Velké ceně Monaka často dívat do zpětných zrcátek a pouštět rychlejší vozy před sebe. "Pro náš sport by bylo dobré, kdyby modré vlajky byly zrušeny," soudí Fernandes. "Pokud je pro mistra světa těžké předjet nejpomalejšího pilota, není to dobrá vizitka pro F1. Vždyť předjíždění má být to hlavní."
Fernandes brání své jezdce Heikkiho Kovalainena a Jarna Trulliho. "Pomalejší jezdci budou muset neustále uhýbat a pořád budou mít obavy, co se děje za nimi," vysvětlil a dodal, že při Velké ceně Španělska, která se konala minulou neděli, absolvovali někteří piloti pouze asi patnáct kol z celkových šedesáti šesti, aniž viděli modrou vlajku. S tím souhlasí zkušený německý pilot stáje Virgin Timo Glock, který v Monaku očekává modrých vlajek ještě víc. "V Barceloně jsem jich viděl hodně, a přitom právě na trati v Barceloně je výjimečně dobrý přehled, vidíte dobře dozadu a můžete posoudit, kde jsou ostatní. Tady v Monaku to bude o poznání horší," dodal Glock.
Některé z nových týmů, mezi něž patří Lotus, jsou na těsném a klikatém okruhu v ulicích Monte Carla, kde je předjíždění vždycky velmi náročné, až o sedm vteřin pomalejší než ti nejlepší. Podle pravidel musí jezdec, který uvidí světelnou modrou vlajku, uhnout rychlejšímu vozu a nechat se předjet. Pokud nereaguje na třetí upozornění, následuje trest.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.