Red Bull Racing odhalil příčiny problémů Sebastiena Vettela v závěru VC Španělska. Němec závod dokončil pouze se třemi funkčními brzdami. Levá přední nevydržela extrémní namáhání během závodu.
Sebastien Vettel byl nucen výrazně zpomalit v závěru Velké Ceny Španělka z důvodu problémů s brzdovým systémem na svém voze. Němec však dokázal vůz dovést až do cíle na pěkném třetím místě. Red Bull provedl po závodu vyšetřování, které odhalilo příčinu Němcova problému. Na levém předním kole praskl disk, což mělo za přičinu selhání levé brzdy.
"Jednalo se o poměrně bizardní problém, když na levém předním kole přestaly fungovat brzdy a disk praskl přesně uprostřed. V několika posledních kolech měl Sebastien k dispozici pouze tři brzdy. Byl nucen použivat různé alternativní metody k zastavení vozu před zatáčkami. Museli jsme ho brzdit, protože jel zbytečně rychle a na Michaela měl náskok dostatečný," říká Horner.
"Ironií osudu je, že jsem noc před závodem s Adrianem Neweym žertoval o jeho prvním voze, Austin Allegro, který měl také pouze tři brzdy. Monopost Sebastiena se v závodu tomuto vozu značně podobal, ale náš jezdec dokázal odvést fantastickou práci, když závod dokončil na třetím místě," chválí Vettela šéf Red Bull Racingu.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.