Bridgestone oznámil, jaké směsi svých pneumatik přiveze na další tři závody, které budou následovat po Velké ceně Turecka.
Týmy byly informovány o tom, s jakými pneumatikami mohou počítat při Velké ceně Kanady, Evropy a Velké Británie. Na všechna tato místa přiveze Bridgestone směsi, které se od sebe liší o dva stupně tvrdosti.
Měkčí z nich (option) bude po stranách pneumatiky označena proužkem zelené barvy, čímž pneumatikářská firma odkazuje na ekologickou kampaň FIA "Make Cars Green." V Montrealu a ve Valencii takto bude označena superměkká směs, v Británii měkká.
Směsi, které zatím Bridgestone potvrdil pro letošní sezónu
Šéf vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu Hirohide Hamašima vysvětluje důvody pro výběr těchto směsí: "Velká cena Kanady a Evropy se bude konat na městských okruzích, kde je vzhledem ke kluzkému povrchu tratí důležitá přilnavost. Protože se na nich pravidelně nezávodí, budou se i tyto směsi zdát v pátky velmi tvrdé. V den závodu se okruhy zlepší a jejich pogumování zajistí vysokou přilnavost super-měkké směsi ve srovnání s větší trvanlivostí střední směs, což by měla být dobrá kombinace.
Silverstone byl v kalendáři vždy velmi náročným podnikem, nová úprava trati to ještě ztíží. Nová rovinka zvýší průměrnou rychlost. Jsou tam místa, kde se prudce akceleruje i brzdí. Budeme tam velmi pečlivě sledovat teplotu a opotřebení pneumatik. Očekáváme, že se budou drolit, i tvrdá směs, ale věříme, že měkká a tvrdá směs nabídne vzrušující závody."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.