Britský Guardian odepisuje šance Michaela Schumachera na vítězství - Velká cena Číny dle něj jen potvrzuje to, že na to sedminásobný mistr světa už nemá. Co vede k takovým závěrům?
V 11. kole Velké ceny Číny jsme se dočkali něčeho, o čem jsme si mysleli, že k tomu už nikdy nedojde. K souboji Lewise Hamiltona se slavným Schumacherem. Lewis totiž do Formule 1 vtrhnul těsně po odchodu Schumiho.
Oba se v úvodním dešti rozhodli hned stavět a přezout na přechodné pneumatiky. Po nich jezdili na šestém a sedmém místě, přičemž britský pilot ztrácel na německou legendu, která léta dominovala závodům, osm vteřin. Ztrátu rychle odmazal a ve 14. kole to poprvé zkusil na konci dlouhé rovinky. Michael se dobře bránil. O dvě kola později však už byl na mladšího soupeře, jenž se dostal na vnitřní stranu, krátký.
Do cíle dojel Hamilton druhý za svým týmovým kolegou, zatímco Schumacher se postupně propadal a musel se spokojit až s 10. místem. Podobně jako Hamilton jej předjel také Sebastian Vettel, kterého někteří označují jako nového Schumachera, i Felipe Massa - jeho bývalý chráněnec.
Michael se proti těmto mladíkům trochu trápil, zdaleka však nepředváděl onu zarputilost, kterou jsme u něj mohli pozorovat před odchodem do krátkého důchodu. Samozřejmě, že nyní nemá nejrychlejší auto. Jenže Nico Rosberg - další mladý Němec - s identickým vozem ukazuje, že to jde o něco lépe. V závodě chvíli vedl a dotáhl to až na bednu, na které se nakonec radoval s Buttonem a Hamiltonem.
Těžko tudíž Schumachera omlouvat. V úvodu učinil špatné strategické rozhodnutí (podobně jako ostatní piloti, kteří hned jeli do boxů pro intermediálky), jenže ani potom nejezdil dostatečně rychle. Pomalejší než týmový kolega byl i ve všech 16 částech, jež předcházely závodům (3 x trénink, kvalifikace). Rosberg se naopak v závodech nikdy nechyběl mezi pěti nejrychlejšími. Comeback tedy vůbec nevychází.
Na fotografy se však usmívá a popírá jakékoliv frustrace. Věří mu Ecclestone a marketingově prohlašuje, že bude opět vítězit. Management mercedesu se ho zastává při jakékoliv příležitosti - včera Norbert Haug dokonce prohlásil, že v Austrálii mohl vyhrát, pročež mi na chvíli připomněl Václava Čtvrtka. Nicméně věřím, že začínají přemýšlet, zda v může být konkurenceschopný jako dříve ve světě, kde rozhodují bleskové reflexy, jež s léty přirozeně slábnou.
Byly doby, kdy si Schumacher věřil, že je nejlepší. Sebedůvěra poháněla jeho akce, čišela z manévrů na trati. Většina jeho soupeřů uznávala jeho prvotřídnost - pouze Mika Häkkinen s Fernandem Alonsem jej dokázali porazit. Mnohé se změnilo, tohle už zkrátka neplatí.
Dokládá to jen zážitek z tiskové pozávodní konference s nejrychlejšími třemi piloty, kdy se Hamiltona jeden z čínský novinářů zeptal, jaké to bylo předjet Schumachera - dostal zajímavou odpověď. "Jenson říká: 'Mluv pravdu!'" odvětil Lewis. "Bylo to stejně vzrušující jako předjetí kteréhokoliv jiného pilota." Což nesvědčí o hlubokém respektu, jaký kdysi k Schumacherovi mívali soupeři.
Lance Armstrong či Tiger Woods náležitě odůvodnili svůj návrat bojem o nejvyšší příčky. Armstrong dojel loni v Tour de France na pódiu, zatímco Woods vybojoval na golfovém turnaji Masters na počátku měsíce čtvrté místo. Pro příklady nemusíme však daleko - Dominik Hašek včera po 21 letech mohl znovu slavit titul s hokejovými Pardubicemi. Jak jsem Schumacherovi kdysi kvůli jeho dominanci a manévrům nepřál, tak mu nyní fandím - je mi ho líto. Žel stárneme všichni, F1 se za ta léta posunula a forma je, zdá se, pryč. Podle Guardianu by proto nebylo překvapením, kdyby se Schumi z Formule 1 vypoklonkoval mnohem dříve, než mu vyprší kontrakt.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.