Britský Guardian odepisuje šance Michaela Schumachera na vítězství - Velká cena Číny dle něj jen potvrzuje to, že na to sedminásobný mistr světa už nemá. Co vede k takovým závěrům?
V 11. kole Velké ceny Číny jsme se dočkali něčeho, o čem jsme si mysleli, že k tomu už nikdy nedojde. K souboji Lewise Hamiltona se slavným Schumacherem. Lewis totiž do Formule 1 vtrhnul těsně po odchodu Schumiho.
Oba se v úvodním dešti rozhodli hned stavět a přezout na přechodné pneumatiky. Po nich jezdili na šestém a sedmém místě, přičemž britský pilot ztrácel na německou legendu, která léta dominovala závodům, osm vteřin. Ztrátu rychle odmazal a ve 14. kole to poprvé zkusil na konci dlouhé rovinky. Michael se dobře bránil. O dvě kola později však už byl na mladšího soupeře, jenž se dostal na vnitřní stranu, krátký.
Do cíle dojel Hamilton druhý za svým týmovým kolegou, zatímco Schumacher se postupně propadal a musel se spokojit až s 10. místem. Podobně jako Hamilton jej předjel také Sebastian Vettel, kterého někteří označují jako nového Schumachera, i Felipe Massa - jeho bývalý chráněnec.
Michael se proti těmto mladíkům trochu trápil, zdaleka však nepředváděl onu zarputilost, kterou jsme u něj mohli pozorovat před odchodem do krátkého důchodu. Samozřejmě, že nyní nemá nejrychlejší auto. Jenže Nico Rosberg - další mladý Němec - s identickým vozem ukazuje, že to jde o něco lépe. V závodě chvíli vedl a dotáhl to až na bednu, na které se nakonec radoval s Buttonem a Hamiltonem.
Těžko tudíž Schumachera omlouvat. V úvodu učinil špatné strategické rozhodnutí (podobně jako ostatní piloti, kteří hned jeli do boxů pro intermediálky), jenže ani potom nejezdil dostatečně rychle. Pomalejší než týmový kolega byl i ve všech 16 částech, jež předcházely závodům (3 x trénink, kvalifikace). Rosberg se naopak v závodech nikdy nechyběl mezi pěti nejrychlejšími. Comeback tedy vůbec nevychází.
Na fotografy se však usmívá a popírá jakékoliv frustrace. Věří mu Ecclestone a marketingově prohlašuje, že bude opět vítězit. Management mercedesu se ho zastává při jakékoliv příležitosti - včera Norbert Haug dokonce prohlásil, že v Austrálii mohl vyhrát, pročež mi na chvíli připomněl Václava Čtvrtka. Nicméně věřím, že začínají přemýšlet, zda v může být konkurenceschopný jako dříve ve světě, kde rozhodují bleskové reflexy, jež s léty přirozeně slábnou.
Byly doby, kdy si Schumacher věřil, že je nejlepší. Sebedůvěra poháněla jeho akce, čišela z manévrů na trati. Většina jeho soupeřů uznávala jeho prvotřídnost - pouze Mika Häkkinen s Fernandem Alonsem jej dokázali porazit. Mnohé se změnilo, tohle už zkrátka neplatí.
Dokládá to jen zážitek z tiskové pozávodní konference s nejrychlejšími třemi piloty, kdy se Hamiltona jeden z čínský novinářů zeptal, jaké to bylo předjet Schumachera - dostal zajímavou odpověď. "Jenson říká: 'Mluv pravdu!'" odvětil Lewis. "Bylo to stejně vzrušující jako předjetí kteréhokoliv jiného pilota." Což nesvědčí o hlubokém respektu, jaký kdysi k Schumacherovi mívali soupeři.
Lance Armstrong či Tiger Woods náležitě odůvodnili svůj návrat bojem o nejvyšší příčky. Armstrong dojel loni v Tour de France na pódiu, zatímco Woods vybojoval na golfovém turnaji Masters na počátku měsíce čtvrté místo. Pro příklady nemusíme však daleko - Dominik Hašek včera po 21 letech mohl znovu slavit titul s hokejovými Pardubicemi. Jak jsem Schumacherovi kdysi kvůli jeho dominanci a manévrům nepřál, tak mu nyní fandím - je mi ho líto. Žel stárneme všichni, F1 se za ta léta posunula a forma je, zdá se, pryč. Podle Guardianu by proto nebylo překvapením, kdyby se Schumi z Formule 1 vypoklonkoval mnohem dříve, než mu vyprší kontrakt.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.