Nejvyšší rychlosti v dnešní kvalifikaci dosahovali na nejdelší rovince okruhu, která měří 1175 metrů, vozy Williamsu.
Nicovi Hülkenbergovi byla naměřena rychlost 310 km/hod, druhý byl jeho kolega Rubens Barrichello. Až třetí byl McLaren, který v této oblasti v letošní sezóně kraloval díky svému inovativnímu systému F-kanálu - Hamilton byl o 0,7 km/hod pomalejší. Williams dnes dopoledne také vyzkoušel svou verzi F-kanálu, který okopíroval od stáje z Wokingu.
Jejich vozy ale nemusely obětovat tolik přítlaku v zatáčkách, proto byly celkově rychlejší. Čtvrtý byl Adrian Sutil s Force Indií a pátý - držte si klobouky - Bruno Senna s HRT F110! I jeho kolega Karun Chandhok byl na tom velmi dobře, přestože se po kvalifikaci hodně divil, že na Sennu ztratil až 0,7 km/hod. Označil to za problém, který budou večer zkoumat. Sázka na nízký přítlak dnes HRT vyšla - Senna byl dnes jen o vteřinu pomalejší než druhý vůz zatím nejlepšího nováčka - Lotusu.
Red Bull v maximálních rychlostech nevyniká - v časech na kolo ovšem díky výborné aerodynamice generující vysoký přítlak už ano a dnešní kvalifikaci opět ovládl, jak si můžete přečíst na jiném místě.
Pro zajímavost přidávám ještě rychlosti a pořadí prvních šesti z čidel, která jsou na konci jednotlivých sektorů (třetí sektor = cílová čára):
McLaren je na tom na všech rovinkách hodně dobře. Nikde nevidíme ani jeden Red Bull, který vše kompenzuje úžasnou minimální rychlostí při průjezdu zatáčkami.
Mezi nejlepšími šesti na konci kola chybí Williams - čidlo se totiž nachází nedaleko za zatáčkou č. 16, kterou kvůli nižšímu přítlaku musí projíždět pomaleji a výhodu svého nastavení na rovinkách zde vozy z Grove proto nestihnou využít.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.