Po strhujícím závěru Red Bull opět potvrdil svou rychlost v kvalifikacích a bez větších problémů si zajistil první řadu. Vettel bude startovat před svým stájovým kolegou Webberem.
První část kvalifikace započal chybou Kovalainen na Lotusu, který nezvládl svůj monopost a vyjel mimo trať. Naštěstí pro něj ale zničil jen pneumatiky a mohl pokračovat dále. Počasí zatím v Číně přeje a nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo měnit. Po problémech s motorem v trénincích Alonso drží první pozici před týmovým kolegou Massem. Na sestupových pozicích se pohybovali překvapivě oba piloti Red Bullu, což se ale určitě do konce první části kvalifikace bude ještě měnit. Po deseti minutách střídá Alonsa na vedoucí pozici Hamilton na Mclarenu, což není nijak překvapivé, jelikož McLaren ukazuje, že v Číně se mu bude dařit. Vysoko se pohybuje Kubica na Renaultu, který tak potvrzuje dobrou rychlost Renaultu. Jeho stájový kolega rus Petrov ale prozatím na posledním místě, bez zajetého času. Ze sestupových pozic se celkem očekávaně posunuli do popředí výsledkové listiny oba piloti Red Bullu. Pět minut před koncem první části tedy prozatímní nepostupující tři nováčkovské týmy Lotusu, Virginu a HRT spolu s Petrovem na Renaultu, který si ale svým prvním měřeným kolem polepšil na jedenáctou pozici a na první nepostupující pozici spadl De la Rosa v monopostu Petera Saubera. Ten si v zápětí polepšil a posunul se vpřed. Před posledními pokusy tedy na osmnáctém prvním nepostupovém místě Liuzzi, který tak doprovodí nováčky do sestupových vod.
Nepostupující: 18. V. Liuzzi, 19. T. Glock, 20. J. Trulli, 21. H. Kovalainen, 22. L. Di Grassi, 23. B. Senna, 24. K. Chandhok
Druhou část kvalifikace vyjel na trať jako první Petrov, který postoupil do druhé části na poslední chvíli. Hamilton opět potvrzuje dobré výsledky McLarenu v trénincích a upevňuje první pozici před Rosbergem na Mercedesu a Alonsem na Ferrari. Do poslední části postupuje prvních deset pilotů, mezi kterými jsou týmy McLarenu, Ferrari, Red Bullu a Mercedesu které doplňuje sedm minut před koncem druhé části Kubica na Renaultu a Sutil na Force India. Dá se tedy mluvit o zklamání v podání Liuzziho, který s monopostem Force Indie nedokázal postoupit z třetí části. Své výborné výsledky zatím potvrzuje i Rosberg, který ztrácí pouhé dvě desetiny na Hamiltona. Druhá část je celkově velmi vyrovnaná, když si uvědomíme, že první desítka se vtěsnala do jedné vteřiny. Tři minuty před koncem piloti na své monoposty obouvají druhou sadu měkkých pneumatik, což předpovídá změny v pořadí. Minutu před koncem by se dále nedostali oba piloti Sauberu, Williamsu a Toro Rosso společně s Petrovem. Poslední pokus dokázal využít zkušený Barrichello, kterého vzápětí na první nepostupovou pozici posunul Sutil na Force India. Schumacher nakonec desátý a se štestím postupuje dále. Barrichello na něj ztratil pouhopouhých třicet tři setin vteřiny.
Nepostupující: 11. R. Barrichello, 12. J. Algersuari, 13. S. Buemi, 14. V. Petrov, 15. K. Kobajaši, 16. N. Hulkenberg, 17. P. De la Rosa
Třetí část kvalifikace, která rozhoduje o pořadí na startu zítřejšího závodu mezi prvními deseti si to podle výsledků v trénincích i obou částí kvalifikace nejspíše rozdají Webber, Hamilton a Rosberg. První čas zajel Alonso, za kterého se řadí Webber, Rosberg a Massa s velkým odstupem za svým týmovým kolegou na Ferrari. Všechny tyto ale překonává Vettel. Máme po prvních pokusech a piloti se nám chystají na pokusy druhé a čtyři minuty před koncem možná i pokusy poslední. Hamilton zatím na prvním mezičase rychlejší než prozatímní vedoucí Vettel na Red Bullu a taktéž je rychlejší i v druhém sektoru, ale pouze o devět tisícin vteřiny. Nakonec se to Hamiltonovi nepovedlo a usadil se na druhé pozici, což ale neznamená nic, protože na trati máme ještě oba Red Bully, které po strhujícím závěru obsadili první řadu v pořadí Vettel a Webber. Za těmito piloty překvapivě Alonso na Ferrari, který zajel výborný čas a zajistil si tak druhou řadu společně s Rosbergem na Mercedesu. Zklamáním tedy může být až devátá pozice sedminásobného světového šampiona Michaela Schumachera.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.