Po strhujícím závěru Red Bull opět potvrdil svou rychlost v kvalifikacích a bez větších problémů si zajistil první řadu. Vettel bude startovat před svým stájovým kolegou Webberem.
První část kvalifikace započal chybou Kovalainen na Lotusu, který nezvládl svůj monopost a vyjel mimo trať. Naštěstí pro něj ale zničil jen pneumatiky a mohl pokračovat dále. Počasí zatím v Číně přeje a nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo měnit. Po problémech s motorem v trénincích Alonso drží první pozici před týmovým kolegou Massem. Na sestupových pozicích se pohybovali překvapivě oba piloti Red Bullu, což se ale určitě do konce první části kvalifikace bude ještě měnit. Po deseti minutách střídá Alonsa na vedoucí pozici Hamilton na Mclarenu, což není nijak překvapivé, jelikož McLaren ukazuje, že v Číně se mu bude dařit. Vysoko se pohybuje Kubica na Renaultu, který tak potvrzuje dobrou rychlost Renaultu. Jeho stájový kolega rus Petrov ale prozatím na posledním místě, bez zajetého času. Ze sestupových pozic se celkem očekávaně posunuli do popředí výsledkové listiny oba piloti Red Bullu. Pět minut před koncem první části tedy prozatímní nepostupující tři nováčkovské týmy Lotusu, Virginu a HRT spolu s Petrovem na Renaultu, který si ale svým prvním měřeným kolem polepšil na jedenáctou pozici a na první nepostupující pozici spadl De la Rosa v monopostu Petera Saubera. Ten si v zápětí polepšil a posunul se vpřed. Před posledními pokusy tedy na osmnáctém prvním nepostupovém místě Liuzzi, který tak doprovodí nováčky do sestupových vod.
Nepostupující: 18. V. Liuzzi, 19. T. Glock, 20. J. Trulli, 21. H. Kovalainen, 22. L. Di Grassi, 23. B. Senna, 24. K. Chandhok
Druhou část kvalifikace vyjel na trať jako první Petrov, který postoupil do druhé části na poslední chvíli. Hamilton opět potvrzuje dobré výsledky McLarenu v trénincích a upevňuje první pozici před Rosbergem na Mercedesu a Alonsem na Ferrari. Do poslední části postupuje prvních deset pilotů, mezi kterými jsou týmy McLarenu, Ferrari, Red Bullu a Mercedesu které doplňuje sedm minut před koncem druhé části Kubica na Renaultu a Sutil na Force India. Dá se tedy mluvit o zklamání v podání Liuzziho, který s monopostem Force Indie nedokázal postoupit z třetí části. Své výborné výsledky zatím potvrzuje i Rosberg, který ztrácí pouhé dvě desetiny na Hamiltona. Druhá část je celkově velmi vyrovnaná, když si uvědomíme, že první desítka se vtěsnala do jedné vteřiny. Tři minuty před koncem piloti na své monoposty obouvají druhou sadu měkkých pneumatik, což předpovídá změny v pořadí. Minutu před koncem by se dále nedostali oba piloti Sauberu, Williamsu a Toro Rosso společně s Petrovem. Poslední pokus dokázal využít zkušený Barrichello, kterého vzápětí na první nepostupovou pozici posunul Sutil na Force India. Schumacher nakonec desátý a se štestím postupuje dále. Barrichello na něj ztratil pouhopouhých třicet tři setin vteřiny.
Nepostupující: 11. R. Barrichello, 12. J. Algersuari, 13. S. Buemi, 14. V. Petrov, 15. K. Kobajaši, 16. N. Hulkenberg, 17. P. De la Rosa
Třetí část kvalifikace, která rozhoduje o pořadí na startu zítřejšího závodu mezi prvními deseti si to podle výsledků v trénincích i obou částí kvalifikace nejspíše rozdají Webber, Hamilton a Rosberg. První čas zajel Alonso, za kterého se řadí Webber, Rosberg a Massa s velkým odstupem za svým týmovým kolegou na Ferrari. Všechny tyto ale překonává Vettel. Máme po prvních pokusech a piloti se nám chystají na pokusy druhé a čtyři minuty před koncem možná i pokusy poslední. Hamilton zatím na prvním mezičase rychlejší než prozatímní vedoucí Vettel na Red Bullu a taktéž je rychlejší i v druhém sektoru, ale pouze o devět tisícin vteřiny. Nakonec se to Hamiltonovi nepovedlo a usadil se na druhé pozici, což ale neznamená nic, protože na trati máme ještě oba Red Bully, které po strhujícím závěru obsadili první řadu v pořadí Vettel a Webber. Za těmito piloty překvapivě Alonso na Ferrari, který zajel výborný čas a zajistil si tak druhou řadu společně s Rosbergem na Mercedesu. Zklamáním tedy může být až devátá pozice sedminásobného světového šampiona Michaela Schumachera.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.