Německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel nevěří, že by jeho tým byl před Velkou cenou Číny ve výhodě proti svým soupeřům.
Red Bull si před dvěma týdny v posledním závodě v malajském Sepangu připsal snadné dvojité vítězství, když jeho největší rivalové v monopostech Ferrari a McLaren zaváhali v kvalifikaci a startovali až ze zadních pozic, nejlblíže držiteli pole position Sebastianu Vettelovi stál devatenáctý Fernando Alonso. Vettel nicméně nepřeceňuje výsledek z Malajsie a soudí, že jeho soupeři budou v Číně mnohem silnější.
"Nemyslím si, že mezi námi a ostatními je velký rozdíl. V Malajsii jsme evidentně byli v poněkud luxusní pozici kvůli tomu, že dvěma špičkovým týmům naprosto nevyšla kvalifikace. Myslím, že závod by se byl pravděpodobně vyvíjel trochu jinak, kdybychom všichni startovali zepředu. V Sepangu to vypadalo, že McLaren bude velmi rychlý," upozornil Vettel, který před rokem v Číně vybojoval historicky první vítězství pro stáj Red Bull. "Doufám, že se nám bude dařit stejně jako v posledním závodě," dodal.
"Není to tak, že bychom měli nějakou velkou výhodu, jako měly některé týmy před čtyřmi nebo pěti lety. Když se podíváte na pořadí mistrovství světa, nejsou tam žádné velké odstupy, jsme těsně za sebou," připomněl Vettel, který soudí, že McLaren bude rychlý i tento víkend, zejména díky speciální konstrukci svého zadního křídla, které umožňuje vyvinout velkou rychlost na rovinkách. Podle německého pilota budou dříve či později využívat toto zařízení všechny týmy.
"Je to něco, co musíte mít, ať už jezdíte ve špičce nebo ve středu pole. Je to hodně platné, ubere vám to pravděpodobně až půl sekundy na okruh. Takže všichni jsou pod tlakem, aby přišli s něčím podobným, což je ale velmi těžké, protože McLaren to plánoval a vyvíjel dlouhou dobu. A i pak nestačí to jen namontovat na auto, důležité je také uvést zařízení do provozu. My jsme zatím nestanovili pevné datum, ale pracujeme na tom jako všichni ostatní," prozradil Vettel, který je v průběžném pořadí šampionátu třetí se stejným ziskem 37 bodů jako druhý Fernando Alonso z týmu Ferrari. Vede další pilot Ferrari Felipe Massa, který má o dva body víc.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.