Německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel nevěří, že by jeho tým byl před Velkou cenou Číny ve výhodě proti svým soupeřům.
Red Bull si před dvěma týdny v posledním závodě v malajském Sepangu připsal snadné dvojité vítězství, když jeho největší rivalové v monopostech Ferrari a McLaren zaváhali v kvalifikaci a startovali až ze zadních pozic, nejlblíže držiteli pole position Sebastianu Vettelovi stál devatenáctý Fernando Alonso. Vettel nicméně nepřeceňuje výsledek z Malajsie a soudí, že jeho soupeři budou v Číně mnohem silnější.
"Nemyslím si, že mezi námi a ostatními je velký rozdíl. V Malajsii jsme evidentně byli v poněkud luxusní pozici kvůli tomu, že dvěma špičkovým týmům naprosto nevyšla kvalifikace. Myslím, že závod by se byl pravděpodobně vyvíjel trochu jinak, kdybychom všichni startovali zepředu. V Sepangu to vypadalo, že McLaren bude velmi rychlý," upozornil Vettel, který před rokem v Číně vybojoval historicky první vítězství pro stáj Red Bull. "Doufám, že se nám bude dařit stejně jako v posledním závodě," dodal.
"Není to tak, že bychom měli nějakou velkou výhodu, jako měly některé týmy před čtyřmi nebo pěti lety. Když se podíváte na pořadí mistrovství světa, nejsou tam žádné velké odstupy, jsme těsně za sebou," připomněl Vettel, který soudí, že McLaren bude rychlý i tento víkend, zejména díky speciální konstrukci svého zadního křídla, které umožňuje vyvinout velkou rychlost na rovinkách. Podle německého pilota budou dříve či později využívat toto zařízení všechny týmy.
"Je to něco, co musíte mít, ať už jezdíte ve špičce nebo ve středu pole. Je to hodně platné, ubere vám to pravděpodobně až půl sekundy na okruh. Takže všichni jsou pod tlakem, aby přišli s něčím podobným, což je ale velmi těžké, protože McLaren to plánoval a vyvíjel dlouhou dobu. A i pak nestačí to jen namontovat na auto, důležité je také uvést zařízení do provozu. My jsme zatím nestanovili pevné datum, ale pracujeme na tom jako všichni ostatní," prozradil Vettel, který je v průběžném pořadí šampionátu třetí se stejným ziskem 37 bodů jako druhý Fernando Alonso z týmu Ferrari. Vede další pilot Ferrari Felipe Massa, který má o dva body víc.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.