Německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel nevěří, že by jeho tým byl před Velkou cenou Číny ve výhodě proti svým soupeřům.
Red Bull si před dvěma týdny v posledním závodě v malajském Sepangu připsal snadné dvojité vítězství, když jeho největší rivalové v monopostech Ferrari a McLaren zaváhali v kvalifikaci a startovali až ze zadních pozic, nejlblíže držiteli pole position Sebastianu Vettelovi stál devatenáctý Fernando Alonso. Vettel nicméně nepřeceňuje výsledek z Malajsie a soudí, že jeho soupeři budou v Číně mnohem silnější.
"Nemyslím si, že mezi námi a ostatními je velký rozdíl. V Malajsii jsme evidentně byli v poněkud luxusní pozici kvůli tomu, že dvěma špičkovým týmům naprosto nevyšla kvalifikace. Myslím, že závod by se byl pravděpodobně vyvíjel trochu jinak, kdybychom všichni startovali zepředu. V Sepangu to vypadalo, že McLaren bude velmi rychlý," upozornil Vettel, který před rokem v Číně vybojoval historicky první vítězství pro stáj Red Bull. "Doufám, že se nám bude dařit stejně jako v posledním závodě," dodal.
"Není to tak, že bychom měli nějakou velkou výhodu, jako měly některé týmy před čtyřmi nebo pěti lety. Když se podíváte na pořadí mistrovství světa, nejsou tam žádné velké odstupy, jsme těsně za sebou," připomněl Vettel, který soudí, že McLaren bude rychlý i tento víkend, zejména díky speciální konstrukci svého zadního křídla, které umožňuje vyvinout velkou rychlost na rovinkách. Podle německého pilota budou dříve či později využívat toto zařízení všechny týmy.
"Je to něco, co musíte mít, ať už jezdíte ve špičce nebo ve středu pole. Je to hodně platné, ubere vám to pravděpodobně až půl sekundy na okruh. Takže všichni jsou pod tlakem, aby přišli s něčím podobným, což je ale velmi těžké, protože McLaren to plánoval a vyvíjel dlouhou dobu. A i pak nestačí to jen namontovat na auto, důležité je také uvést zařízení do provozu. My jsme zatím nestanovili pevné datum, ale pracujeme na tom jako všichni ostatní," prozradil Vettel, který je v průběžném pořadí šampionátu třetí se stejným ziskem 37 bodů jako druhý Fernando Alonso z týmu Ferrari. Vede další pilot Ferrari Felipe Massa, který má o dva body víc.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.