Šéf Mercedesu GP Ross Brawn po kvalifikaci v Sepangu prohlásil, že špičkové týmy Formule 1 věnují příliš velkou pozornost meteorologickým radarům při předpovědi počasí na úkor zdravého rozumu a intuice.
Ferrari a McLaren za to zaplatilo vysokou cenu, když minulou sobotu čekali v garáži v očekávání, že ustane déšť. U Mercedesu měli ale také namále, když Michael Schumacher s Nicem Rosbergem vyjeli stejně pozdě a jen taktak postoupili do další části (ze 14. a 16. místa) - na rozdíl od prvních dvou jmenovaných.
Brawn nyní připouští, že špičkové týmy by udělaly lépe, kdyby napodobily ty menší, které zpočátku zajely jedno kolo na jistotu místo toho, aby se snažily vyzrát na vrtkavé malajské počasí.
"Dostali jsme tam lekci, skoro nás to dostalo," říká Brawn. "Z radaru jasně vyplývalo, že do konce už nebude vůbec pršet."
Jak si vysvětluje jejich špatné fungování? "Myslím, že to bylo kvůli zdejším horám - některé mraky se ztratí, jakmile se k ním dostanou, potom se ale na druhé straně opět zformují a objeví nad okruhem."
"Čekali byste, že všichni zajedeme kolo na jistotu a pak počkáme, jak se budou podmínky vyvíjet - jsem si jistý, že příště to tak uděláme. Zajet jedno kolo na jistotu bude rozumné," dodává Ross, podle něhož se díky moderní technice mají týmy na co vymlouvat: "Kdybychom se řídili naší intuicí, pak by byla vina na nás." V Malajsii se to ale svedlo na radary, a tak za chybu nemusel nést nikdo odpovědnost!
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.