Šéf Mercedesu GP Ross Brawn po kvalifikaci v Sepangu prohlásil, že špičkové týmy Formule 1 věnují příliš velkou pozornost meteorologickým radarům při předpovědi počasí na úkor zdravého rozumu a intuice.
Ferrari a McLaren za to zaplatilo vysokou cenu, když minulou sobotu čekali v garáži v očekávání, že ustane déšť. U Mercedesu měli ale také namále, když Michael Schumacher s Nicem Rosbergem vyjeli stejně pozdě a jen taktak postoupili do další části (ze 14. a 16. místa) - na rozdíl od prvních dvou jmenovaných.
Brawn nyní připouští, že špičkové týmy by udělaly lépe, kdyby napodobily ty menší, které zpočátku zajely jedno kolo na jistotu místo toho, aby se snažily vyzrát na vrtkavé malajské počasí.
"Dostali jsme tam lekci, skoro nás to dostalo," říká Brawn. "Z radaru jasně vyplývalo, že do konce už nebude vůbec pršet."
Jak si vysvětluje jejich špatné fungování? "Myslím, že to bylo kvůli zdejším horám - některé mraky se ztratí, jakmile se k ním dostanou, potom se ale na druhé straně opět zformují a objeví nad okruhem."
"Čekali byste, že všichni zajedeme kolo na jistotu a pak počkáme, jak se budou podmínky vyvíjet - jsem si jistý, že příště to tak uděláme. Zajet jedno kolo na jistotu bude rozumné," dodává Ross, podle něhož se díky moderní technice mají týmy na co vymlouvat: "Kdybychom se řídili naší intuicí, pak by byla vina na nás." V Malajsii se to ale svedlo na radary, a tak za chybu nemusel nést nikdo odpovědnost!
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.