McLaren se ve svém vývoji bude dále zaměřovat na aerodynamiku - na to, aby vůz MP4-25 generoval více přítlaku díky novým dílům. Nehodlá věnovat všechen svůj čas potenciálně legálním metodám pro řízení světlé výšky vozu.
Vřava kolem změny výšky vozu nad povrchem vozovky vznikla v Austrálii, kde Red Bull suverénně vyhrál druhou kvalifikaci po sobě. Zástupci několika týmů požádali FIA o bližší vysvětlení souvisejících částí pravidel.
Podle generálního ředitele McLarenu Jonathana Neala McLaren tuto možnost zkoumá, jejich hlavním cílem ale přesto zůstává zvýšení generovaného přítlaku monopostu MP4-25 díky jeho úpravám.
"Je to jako s ostatními věcmi na voze, lidé se zaměřují na zadní křídla či řízení světlé výšky. Je to jednou z věcí, které vyhodnocujeme. Neřekl bych ale, že je Red Bull velmi rychlý díky nějaké geniální věci. Formule 1 je stále Formulí 1 a stále stojí na výkonu motoru a přítlaku," říká Neal.
"Myslím, že se můžeme více zaměřit na práci s pneumatikami, abychom z nich dostali co nejvíce, nejsem posedlý systémem pro změnu světlé výšky. Jistě však vím, že pokud získáme dalších 20 bodů aerodynamického přítlaku, budeme rychlejší - tak to platilo loni i předloni. Naším základním zaměřením za současně platných předpisů zůstávají aerodynamická vylepšení našeho vozu.
To má dva efekty. Jedním z nich je to, že získáváte přímo lepší čas na kolo a poskytuje vám to více trakce. Druhým je větší "návratnost investice" z pneumatik, protože když roste přítlak, pneumatiky se stávají rychlejšími. Takže systém pro řízení světlé výšky je jednou z věcí, ale pro mě nikoliv tou hlavní," dodává Neale.
McLaren se potýká s rychlostí v kvalifikací - v ní na své soupeře ztrácí podstatně více než v závodě. Ve Wokingu si toho jsou dobře vědomi.
"Momentálně pracujeme na několika věcech. Auto je dobré v rychlých zatáčkách a kluci jsou velmi spokojeni s jeho vyvážením. Myslím, že všechny týmy zkoumají, jak dostat co nejvíce z měkčí směsi, zvláště v kvalifikaci," pokračuje Neale.
"Jak jsme viděli v Austrálii - Renault se dostal do velmi dobré pozice ve velmi rané fázi závodu a díky kvalifikaci. A Robert Kubica jel velmi dobrý závod, ale obě Ferrari - což nejsou žádná ořezávátka, navíc pilotovaná velmi dobrými piloty - se před něj nemohla dostat. A když se jim přiblížil Lewis na rozdíl 1,5 až 2 vteřin, ovladatelnost vozu se změnila, protože jel v rozvířeném vzduchu."
"Takže se opravdu musíme zaměřit na to, co děláme v kvalifikaci, protože sice máme agresivní piloty a dobrou rychlost na rovinkách, ale před námi je spousta věcí, na které se musíme zaměřit, abychom v neděle nepromarnili naše příležitosti."
Ředitel McLarenu očekává, že MP4-25 bude v Sepangu, kde je více rychlých zatáček, úspěšné. Ovšem upozorňuje na to, že stále nejsou tam, kde by chtěli být, zvláště při výjezdech z pomalejších zatáček.
"Okruh v Malajsii obsahuje několik rychlých zatáček, které nám budou vyhovovat. Musíme ale stále pracovat na trakci v pomalých zatáčkách a co nejvíce využít naši výkonnosti na rovinkách, proto je výjezd ze zatáček pro nás tak důležitý," poukazuje Neale na slabiny McLarenu před víkendovou Velkou cenou Malajsie.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.