McLaren se ve svém vývoji bude dále zaměřovat na aerodynamiku - na to, aby vůz MP4-25 generoval více přítlaku díky novým dílům. Nehodlá věnovat všechen svůj čas potenciálně legálním metodám pro řízení světlé výšky vozu.
Vřava kolem změny výšky vozu nad povrchem vozovky vznikla v Austrálii, kde Red Bull suverénně vyhrál druhou kvalifikaci po sobě. Zástupci několika týmů požádali FIA o bližší vysvětlení souvisejících částí pravidel.
Podle generálního ředitele McLarenu Jonathana Neala McLaren tuto možnost zkoumá, jejich hlavním cílem ale přesto zůstává zvýšení generovaného přítlaku monopostu MP4-25 díky jeho úpravám.
"Je to jako s ostatními věcmi na voze, lidé se zaměřují na zadní křídla či řízení světlé výšky. Je to jednou z věcí, které vyhodnocujeme. Neřekl bych ale, že je Red Bull velmi rychlý díky nějaké geniální věci. Formule 1 je stále Formulí 1 a stále stojí na výkonu motoru a přítlaku," říká Neal.
"Myslím, že se můžeme více zaměřit na práci s pneumatikami, abychom z nich dostali co nejvíce, nejsem posedlý systémem pro změnu světlé výšky. Jistě však vím, že pokud získáme dalších 20 bodů aerodynamického přítlaku, budeme rychlejší - tak to platilo loni i předloni. Naším základním zaměřením za současně platných předpisů zůstávají aerodynamická vylepšení našeho vozu.
To má dva efekty. Jedním z nich je to, že získáváte přímo lepší čas na kolo a poskytuje vám to více trakce. Druhým je větší "návratnost investice" z pneumatik, protože když roste přítlak, pneumatiky se stávají rychlejšími. Takže systém pro řízení světlé výšky je jednou z věcí, ale pro mě nikoliv tou hlavní," dodává Neale.
McLaren se potýká s rychlostí v kvalifikací - v ní na své soupeře ztrácí podstatně více než v závodě. Ve Wokingu si toho jsou dobře vědomi.
"Momentálně pracujeme na několika věcech. Auto je dobré v rychlých zatáčkách a kluci jsou velmi spokojeni s jeho vyvážením. Myslím, že všechny týmy zkoumají, jak dostat co nejvíce z měkčí směsi, zvláště v kvalifikaci," pokračuje Neale.
"Jak jsme viděli v Austrálii - Renault se dostal do velmi dobré pozice ve velmi rané fázi závodu a díky kvalifikaci. A Robert Kubica jel velmi dobrý závod, ale obě Ferrari - což nejsou žádná ořezávátka, navíc pilotovaná velmi dobrými piloty - se před něj nemohla dostat. A když se jim přiblížil Lewis na rozdíl 1,5 až 2 vteřin, ovladatelnost vozu se změnila, protože jel v rozvířeném vzduchu."
"Takže se opravdu musíme zaměřit na to, co děláme v kvalifikaci, protože sice máme agresivní piloty a dobrou rychlost na rovinkách, ale před námi je spousta věcí, na které se musíme zaměřit, abychom v neděle nepromarnili naše příležitosti."
Ředitel McLarenu očekává, že MP4-25 bude v Sepangu, kde je více rychlých zatáček, úspěšné. Ovšem upozorňuje na to, že stále nejsou tam, kde by chtěli být, zvláště při výjezdech z pomalejších zatáček.
"Okruh v Malajsii obsahuje několik rychlých zatáček, které nám budou vyhovovat. Musíme ale stále pracovat na trakci v pomalých zatáčkách a co nejvíce využít naši výkonnosti na rovinkách, proto je výjezd ze zatáček pro nás tak důležitý," poukazuje Neale na slabiny McLarenu před víkendovou Velkou cenou Malajsie.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.