McLaren se ve svém vývoji bude dále zaměřovat na aerodynamiku - na to, aby vůz MP4-25 generoval více přítlaku díky novým dílům. Nehodlá věnovat všechen svůj čas potenciálně legálním metodám pro řízení světlé výšky vozu.
Vřava kolem změny výšky vozu nad povrchem vozovky vznikla v Austrálii, kde Red Bull suverénně vyhrál druhou kvalifikaci po sobě. Zástupci několika týmů požádali FIA o bližší vysvětlení souvisejících částí pravidel.
Podle generálního ředitele McLarenu Jonathana Neala McLaren tuto možnost zkoumá, jejich hlavním cílem ale přesto zůstává zvýšení generovaného přítlaku monopostu MP4-25 díky jeho úpravám.
"Je to jako s ostatními věcmi na voze, lidé se zaměřují na zadní křídla či řízení světlé výšky. Je to jednou z věcí, které vyhodnocujeme. Neřekl bych ale, že je Red Bull velmi rychlý díky nějaké geniální věci. Formule 1 je stále Formulí 1 a stále stojí na výkonu motoru a přítlaku," říká Neal.
"Myslím, že se můžeme více zaměřit na práci s pneumatikami, abychom z nich dostali co nejvíce, nejsem posedlý systémem pro změnu světlé výšky. Jistě však vím, že pokud získáme dalších 20 bodů aerodynamického přítlaku, budeme rychlejší - tak to platilo loni i předloni. Naším základním zaměřením za současně platných předpisů zůstávají aerodynamická vylepšení našeho vozu.
To má dva efekty. Jedním z nich je to, že získáváte přímo lepší čas na kolo a poskytuje vám to více trakce. Druhým je větší "návratnost investice" z pneumatik, protože když roste přítlak, pneumatiky se stávají rychlejšími. Takže systém pro řízení světlé výšky je jednou z věcí, ale pro mě nikoliv tou hlavní," dodává Neale.
McLaren se potýká s rychlostí v kvalifikací - v ní na své soupeře ztrácí podstatně více než v závodě. Ve Wokingu si toho jsou dobře vědomi.
"Momentálně pracujeme na několika věcech. Auto je dobré v rychlých zatáčkách a kluci jsou velmi spokojeni s jeho vyvážením. Myslím, že všechny týmy zkoumají, jak dostat co nejvíce z měkčí směsi, zvláště v kvalifikaci," pokračuje Neale.
"Jak jsme viděli v Austrálii - Renault se dostal do velmi dobré pozice ve velmi rané fázi závodu a díky kvalifikaci. A Robert Kubica jel velmi dobrý závod, ale obě Ferrari - což nejsou žádná ořezávátka, navíc pilotovaná velmi dobrými piloty - se před něj nemohla dostat. A když se jim přiblížil Lewis na rozdíl 1,5 až 2 vteřin, ovladatelnost vozu se změnila, protože jel v rozvířeném vzduchu."
"Takže se opravdu musíme zaměřit na to, co děláme v kvalifikaci, protože sice máme agresivní piloty a dobrou rychlost na rovinkách, ale před námi je spousta věcí, na které se musíme zaměřit, abychom v neděle nepromarnili naše příležitosti."
Ředitel McLarenu očekává, že MP4-25 bude v Sepangu, kde je více rychlých zatáček, úspěšné. Ovšem upozorňuje na to, že stále nejsou tam, kde by chtěli být, zvláště při výjezdech z pomalejších zatáček.
"Okruh v Malajsii obsahuje několik rychlých zatáček, které nám budou vyhovovat. Musíme ale stále pracovat na trakci v pomalých zatáčkách a co nejvíce využít naši výkonnosti na rovinkách, proto je výjezd ze zatáček pro nás tak důležitý," poukazuje Neale na slabiny McLarenu před víkendovou Velkou cenou Malajsie.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.