K atraktivitě Velké ceny Austrálie bezpochyby přispěl déšť před jejím začátkem. Jezdci startovali na přechodných pneumatikách a v jejím průběhu přezuli na suché. A shlédnout jsme mohl také souboj rozmanitých strategií.
V boxech se jako první včera ukázal Michael Schumacher, kterému poškodil Alonso přední spoiler při kolizi v první zatáčce. Mechanici mu krom nového křídla vyměnili také jednu z přechodných pneumatik v obavách o její možné poškození.
Po něm se v 6. kole objevil hrdina nedělního závodu Jenson Button, který jako první zariskoval a obul suché pneumatiky, byť na trati nebyla ještě po celé délce vyjetá suchá stopa. Tah mu perfektně vyšel a nebýt jeho výletů mimo trať, jak bojoval s novými pneumatikami v mokrých místech, dostal by se během dvou kol na první místo před Sebastiana Vettela. Jakmile pneumatiky totiž zahřál, byl o více než 5 vteřin na kolo rychlejší než zbytek pole.
V 8. kole začalo být v boxové uličce velmi těsno - většina pilotů se rozhodla po Buttonově rychlých kolech také k přezouvání, u některých týmů odbavovaly dokonce oba vozy hned po sobě (Mercedes, Ferrari, Renault). Vettel, Liuzzi, Glock a Alguersuari s tím o jedno kolo počkali, čímž si ale v závodě moc nepomohli.
Nejrychleji pracovali u Red Bullu, když jim první odbavení Webbera zabralo 4 vteřiny. Pochvalu zaslouží ale i za to druhé, stejně jako práce v případě Vettelovy zastávky - v tomto případě ovšem pouze za rychlost, protože vlivem špatně utažené matky docházelo zřejmě k vibracím levého předního kola, což vedlo nakonec k trpkému odstoupení mladého Němce ze závodu.
Dobře pracoval i Mercedes při obou Rosbergových zastávkách. K pomalejším naopak v garáži opět patřili nováčci, zejména Virgin poté, co si HRT v obou případech vedl lépe než Lotus. Ale ani tradičně silná Scuderia práci na vozech nijak neoslnila.
Z přehledu jsem tentokrát vypustil pouze Di Grassiho téměř 16 min zastávku, po níž ujel pouze jedno kolo, než to definitivně zabalil.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.