Vítěze včerejšího závodu Jensona Buttona již delší dobu někteří vyzdvihují za jeho jemný styl řízení a ohleduplnost k pneumatikám. Ve včerejší Velká ceně Austrálie mu tato schopnost pomohla k vítězství.
Jako první totiž obul suché pneumatiky, a to měkkou směs. Když jsem viděl, jak kosí trávu podél trati, proorává štěrkové zóny a v rádiu Red Bullu zaslechl, že do 10 minut má znovu pršet, začal jsem na něj hlasitě nadávat a zlomil nad ním hůl. Po závodě ostatně přiznal, že po vyjetí z boxů a výletů mimo trať svého rozhodnutí litoval.
Jenže risk mu na rozdíl od předpovědi některých meteorologům vyšel. A já se mu musím omluvit. Zahřál pneumatiky, dokázal se o ně celou dobu vzorně starat tak, že ke konci závodu zajížděl rychlejší časy než jeho nejbližší pronásledovatelé - Kubica, Massa a Alonso, kteří jeli také pouze na jednu zastávku.
Buttonův, ale i Kubicův výkon, ocenil i šéf Bridgestonu Hirohide Hamašima: "Odvedl skvělou práci v tom, jak se po 52 kol až do svého působivého vítězství staral o své měkké pneumatiky. Robert Kubica odjel dlouhý stint, předvedl také dobrou práci s pneumtikami, což mu vyneslo druhé místo.
Viděli jsme i zajímavý souboj mezi jednozastávkovou strategií Ferrari a dvouzastávkovou strategií Lewise Hamiltona. Jsme spokojeni s výkonností našich pneumatik do přechodných podmínek, které piloti využili na startu. S těžkými vozy na osychající trati prokazovaly dobrou výkonnost.
Díky dobré práci s pneumatikami mohly vydržet velmi dlouho a vynikly tak schopnosti pilotů v péči o ně. Opotřebení měkčí směsi bylo menší, než bychom viděli na zcela suché trati, kvůli toho byly také časy na kolo docela pomalé. Tvrdá směs, kterou použil Barrichello, podávala také dobrou výkonnost, takže jsme spokojeni."
Bridgestone pro letošní rok upravil kvůli novým předpisům složení svých směsí, které nyní vydrží mnohem více než loni. O té tvrdší někteří zainteresovaní dokonce prohlásili, že by v Austrálii vydržela vzdálenost tří závodů.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.