Vítěze včerejšího závodu Jensona Buttona již delší dobu někteří vyzdvihují za jeho jemný styl řízení a ohleduplnost k pneumatikám. Ve včerejší Velká ceně Austrálie mu tato schopnost pomohla k vítězství.
Jako první totiž obul suché pneumatiky, a to měkkou směs. Když jsem viděl, jak kosí trávu podél trati, proorává štěrkové zóny a v rádiu Red Bullu zaslechl, že do 10 minut má znovu pršet, začal jsem na něj hlasitě nadávat a zlomil nad ním hůl. Po závodě ostatně přiznal, že po vyjetí z boxů a výletů mimo trať svého rozhodnutí litoval.
Jenže risk mu na rozdíl od předpovědi některých meteorologům vyšel. A já se mu musím omluvit. Zahřál pneumatiky, dokázal se o ně celou dobu vzorně starat tak, že ke konci závodu zajížděl rychlejší časy než jeho nejbližší pronásledovatelé - Kubica, Massa a Alonso, kteří jeli také pouze na jednu zastávku.
Buttonův, ale i Kubicův výkon, ocenil i šéf Bridgestonu Hirohide Hamašima: "Odvedl skvělou práci v tom, jak se po 52 kol až do svého působivého vítězství staral o své měkké pneumatiky. Robert Kubica odjel dlouhý stint, předvedl také dobrou práci s pneumtikami, což mu vyneslo druhé místo.
Viděli jsme i zajímavý souboj mezi jednozastávkovou strategií Ferrari a dvouzastávkovou strategií Lewise Hamiltona. Jsme spokojeni s výkonností našich pneumatik do přechodných podmínek, které piloti využili na startu. S těžkými vozy na osychající trati prokazovaly dobrou výkonnost.
Díky dobré práci s pneumatikami mohly vydržet velmi dlouho a vynikly tak schopnosti pilotů v péči o ně. Opotřebení měkčí směsi bylo menší, než bychom viděli na zcela suché trati, kvůli toho byly také časy na kolo docela pomalé. Tvrdá směs, kterou použil Barrichello, podávala také dobrou výkonnost, takže jsme spokojeni."
Bridgestone pro letošní rok upravil kvůli novým předpisům složení svých směsí, které nyní vydrží mnohem více než loni. O té tvrdší někteří zainteresovaní dokonce prohlásili, že by v Austrálii vydržela vzdálenost tří závodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.