Rubens Barrichello věří, že přechod na užší přední pneumatiky se významně podílí na tom, že se letos ve Formuli 1 obtížně předjíždí.
Několik pilotů si po prvním závodě v Bahrajnu stěžovalo na to, že nemohou za vozem před sebou jet dostatečně blízko na to, aby ho byli schopni předjet. Podle Barrichella za to mohou hlavně užší přední pneumatiky, jejichž rozměry jsou dány novými pravidly pro letošní sezónu.
"Jedete za autem a v zatáčce kvůli nedotáčivosti vyjedete mimo trať. Pokud nejste alespoň o vteřinu rychlejší, což není normální - předjel jsem Buemiho, protože jsem jezdil kola za 2:01, zatímco on za 2:04 min, ale nebyl to jednoduchý manévr," vrací se k poslednímu závodu Brazilec.
"Nemůžete následovat auto před vámi, předek vám klouže. Když na to zase šlápnete, ustřelí vám záď a přední část ujede úplně. Občas jsem vůči některým věcem kritický, když jsem ale slyšel, že zúží přední pneumatiky, tak jsem nechápal. To, že jsme si loni učili lepšího závodění, bylo díky tomu, že jsme přešli z drážkovaných pneumatik na sliky. Potřebujeme více mechanického přítlaku, abychom se vypořádali s tou aerodynamikou."
Jedním řešením by bylo zvětšit rozdíl mezi dvěma směsmi pneumatik, což by zajistilo větší rozdíl v rychlostech mezi vozy a tím i usnadnilo předjíždění. Podle Barrichella ovšem řešení není tak jednoduché.
"Teoreticky něco takového plánují - kvůli toho vozí pneumatiky, které jsou odlišné. Jenže inženýři jsou tak chytří, že ve výsledný rozdíl činí pouze tři či čtyři desetiny. Pokud rozdíl mezi směsmi bude představovat něco kolem dvou vteřin, pak se bude předjíždět. Minimální počet kol na každém druhu pneumatik by mohlo být další věcí."
"Je to těžký úkol, protože když uděláme o 2 vteřiny pomalejší pneumatiku a pak přijedeme na místo, kde bude o 10 stupňů chladněji, nikdy ji nezahřejeme a to by mohlo být nebezpečné."
"Můžu hovořit jen o tom, jak to vidím já zevnitř, že to jet za jiným vozem je prostě těžké, protože přední pneumatiky nejsou schopny udržet monopost na trati."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.