Rubens Barrichello věří, že přechod na užší přední pneumatiky se významně podílí na tom, že se letos ve Formuli 1 obtížně předjíždí.
Několik pilotů si po prvním závodě v Bahrajnu stěžovalo na to, že nemohou za vozem před sebou jet dostatečně blízko na to, aby ho byli schopni předjet. Podle Barrichella za to mohou hlavně užší přední pneumatiky, jejichž rozměry jsou dány novými pravidly pro letošní sezónu.
"Jedete za autem a v zatáčce kvůli nedotáčivosti vyjedete mimo trať. Pokud nejste alespoň o vteřinu rychlejší, což není normální - předjel jsem Buemiho, protože jsem jezdil kola za 2:01, zatímco on za 2:04 min, ale nebyl to jednoduchý manévr," vrací se k poslednímu závodu Brazilec.
"Nemůžete následovat auto před vámi, předek vám klouže. Když na to zase šlápnete, ustřelí vám záď a přední část ujede úplně. Občas jsem vůči některým věcem kritický, když jsem ale slyšel, že zúží přední pneumatiky, tak jsem nechápal. To, že jsme si loni učili lepšího závodění, bylo díky tomu, že jsme přešli z drážkovaných pneumatik na sliky. Potřebujeme více mechanického přítlaku, abychom se vypořádali s tou aerodynamikou."
Jedním řešením by bylo zvětšit rozdíl mezi dvěma směsmi pneumatik, což by zajistilo větší rozdíl v rychlostech mezi vozy a tím i usnadnilo předjíždění. Podle Barrichella ovšem řešení není tak jednoduché.
"Teoreticky něco takového plánují - kvůli toho vozí pneumatiky, které jsou odlišné. Jenže inženýři jsou tak chytří, že ve výsledný rozdíl činí pouze tři či čtyři desetiny. Pokud rozdíl mezi směsmi bude představovat něco kolem dvou vteřin, pak se bude předjíždět. Minimální počet kol na každém druhu pneumatik by mohlo být další věcí."
"Je to těžký úkol, protože když uděláme o 2 vteřiny pomalejší pneumatiku a pak přijedeme na místo, kde bude o 10 stupňů chladněji, nikdy ji nezahřejeme a to by mohlo být nebezpečné."
"Můžu hovořit jen o tom, jak to vidím já zevnitř, že to jet za jiným vozem je prostě těžké, protože přední pneumatiky nejsou schopny udržet monopost na trati."
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.