Rozdíl mezi nejrychlejším koly, které jezdili piloti v kvalifikaci před Velkou cenou Bahrajnu a nejrychlejšími koly v závodě, překvapily nejednoho odborníka, včetně týmových inženýrů.
Jistě, mezi superměkkou směsí, kterou piloti použili v kvalifikaci, a střední, na níž odjela větší část pilotů (viz tabulka níže; zastávky v boxech zde) druhou, delší část závodu, je jistý rozdíl díky jejich odlišným charakteristikám.
Rozdíl však byl větší, než měl být. I Martin Whitmarsh, šéf McLarenu přiznal, že téměř 5 vteřinové rozdíly nečekali: "Normálně byste čekali, že rozdíly budou těsnější, ke konci jsme však jezdili na tvrdší směsi. Po 30 kole, kdybychom počítali s degradací 0,1 vteřiny na kolo, by celkové zpomalení kvůli opotřebení pneumatik mělo činit 3 vteřiny."
K tomu je sice třeba přičíst rozdíl mezi závodním a kvalifikačním nastavením, možná i nějaký ten litr benzínu - jenže do pěti sekund toho stále dost chybí.
Pneumatiky použité v závodě(SM - superměkká; Stř. - střednětvrdá směs)
Nick Fry ze stáje Mercedes GP také přiznal, že ho časy na kolo překvapily: "Pro mě byly obrovské rozdíly v časech překvapením - a to nejen mezi různými, ale i mezi stejnými vozy, a to kolo za kolem. Byl to trochu šok, takové velké odchylky jsme nečekali. Musíme přijít na to, proč tomu tak je a co s tím můžeme udělat."
V tabulce, v níž jsou piloti seřazeni dle nejrychlejších kol v závodě, uvádím u každého z nich nejlepší kolo z kvalifikace a závodu, v posledním sloupci pak odchylku mezi těmito dvěma časy. Průměrný rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním a závodním kolem v Bahrajnu činil 5,31 vteřiny.
Nejmenší byl u pilotů Lotusu, na jejichž voze je třeba hodně zapracovat, aby se zlepšila zejména jeho kvalifikační rychlost. V závodě byl naopak poměrně příjemným překvapením - jak díky své spolehlivosti, tak i rychlosti.
Největší rozdíl - téměř 9 vteřin - jsme mohli zaznamenat u Kobajašiho s Di Grassim. Oba ale skončili poměrně záhy po startu: Brazilec ve 3., Japonec ve 12. kole.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.