Rozdíl mezi nejrychlejším koly, které jezdili piloti v kvalifikaci před Velkou cenou Bahrajnu a nejrychlejšími koly v závodě, překvapily nejednoho odborníka, včetně týmových inženýrů.
Jistě, mezi superměkkou směsí, kterou piloti použili v kvalifikaci, a střední, na níž odjela větší část pilotů (viz tabulka níže; zastávky v boxech zde) druhou, delší část závodu, je jistý rozdíl díky jejich odlišným charakteristikám.
Rozdíl však byl větší, než měl být. I Martin Whitmarsh, šéf McLarenu přiznal, že téměř 5 vteřinové rozdíly nečekali: "Normálně byste čekali, že rozdíly budou těsnější, ke konci jsme však jezdili na tvrdší směsi. Po 30 kole, kdybychom počítali s degradací 0,1 vteřiny na kolo, by celkové zpomalení kvůli opotřebení pneumatik mělo činit 3 vteřiny."
K tomu je sice třeba přičíst rozdíl mezi závodním a kvalifikačním nastavením, možná i nějaký ten litr benzínu - jenže do pěti sekund toho stále dost chybí.
Pneumatiky použité v závodě(SM - superměkká; Stř. - střednětvrdá směs)
Nick Fry ze stáje Mercedes GP také přiznal, že ho časy na kolo překvapily: "Pro mě byly obrovské rozdíly v časech překvapením - a to nejen mezi různými, ale i mezi stejnými vozy, a to kolo za kolem. Byl to trochu šok, takové velké odchylky jsme nečekali. Musíme přijít na to, proč tomu tak je a co s tím můžeme udělat."
V tabulce, v níž jsou piloti seřazeni dle nejrychlejších kol v závodě, uvádím u každého z nich nejlepší kolo z kvalifikace a závodu, v posledním sloupci pak odchylku mezi těmito dvěma časy. Průměrný rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním a závodním kolem v Bahrajnu činil 5,31 vteřiny.
Nejmenší byl u pilotů Lotusu, na jejichž voze je třeba hodně zapracovat, aby se zlepšila zejména jeho kvalifikační rychlost. V závodě byl naopak poměrně příjemným překvapením - jak díky své spolehlivosti, tak i rychlosti.
Největší rozdíl - téměř 9 vteřin - jsme mohli zaznamenat u Kobajašiho s Di Grassim. Oba ale skončili poměrně záhy po startu: Brazilec ve 3., Japonec ve 12. kole.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.