Páteční tréninky potvrdily očekávání. Jezdci mají problémy udržet s těžkým vozem pneumatiky ve formě a nové týmy jedou vlastní ligu, pokud se jim vyhýbají technické problémy.
Nico Rosberg / Mercedes, 1.V průběhu dne jsme auto zlepšili. Dopoledne byla trať plná písku a chyběl nám přítlak, odpoledne jsme zlepšili vyvážení a situace byla výrazně lepší. Stále máme ale prostor pro zlepšení, nicméně je to pozitivní začátek prvního závodního víkendu.
Lewis Hamilton / McLaren – Mercedes, 2.Trať byla horká a obě směsi se rychle opotřebovaly, pracujeme na tom. Čím méně agresivní jsme na začátku, tím více můžeme tlačit na konci a obráceně. Jaké jsou naše reálné časy ve srovnání s konkurencí nevíme, každý jezdil s jiným množstvím paliva.
Michael Schumacher / Mercedes, 3.S dnešní prací jsem spokojen. Dopoledne nás trápilo vyvážení vozu, odpoledne to bylo lepší, zejména delší stinty, kdy jsem chytil rytmus. Trochu nesvůj jsem zatím v kratších.
Jenson Button / McLaren – Mercedes, 4.Základní nastavení auta je v pořádku, vyvážení ale ještě ne. Zejména měkčí směsi se velmi rychle opotřebují, udržet pneumatiky v rozumné formě nás bude stát hodně úsilí. Stále máme rezervy a budeme na nich pracovat.
Sebastian Vettel / Red Bull - Renault, 5.Dnešní den pro nás nebyl ideální, mnoho jsme toho nenajezdili. Ráno měl okruh málo přilnavosti díky písku, odpoledne jsem musel měnit brzdy. Máme před sebou ještě hodně práce. Bohužel nejsou Vánoce a nic nedostaneme zadarmo.
Nico Hülkenberg / Williams - Cosworth, 6.Osobně jsem spokojený s dneškem, neboť jsme dokončili celý náš program. Jak na tom jsme je těžké odhadovat, ale mým cílem je poslední díl kvalifikace a zisk nějakých bodů v závodě.
Felipe Massa / Ferrari, 7.Dnes jsme se soustředili na přípravu pro závod. Pracovali jsme na porovnání obou směsí pneumatik s různým množstvím paliva, o kvalifikační časy nešlo. Měl jsem teplotu, ale jsem poměrně s našimi výsledky spokojený. Čeká nás silná konkurence.
Vitalij Petrov / Renault, 8.První závodní víkend v F1, skvělé. Měli jsme dnes náročný program a sužovaly nás drobné potíže, ale přes noc auto ještě vylepšíme. Moc se těším na svoji první kvalifikaci.
Fernando Alonso / Ferrari, 9.Soustředili jsme se na chování dvou směsí pneumatik, naší snahou bylo dosáhnout v neděli jejich konzistentní výkonnosti. Při vyšší teplotě se hodně opotřebovávají, zejména zadní. Náznaky z testů se potvrdily, jsou tu čtyři silné týmy, ale může překvapit i některý další, třeba Force India vypadá slibně.
Pedro de la Rosa / Sauber - Ferrari, 10.Celkem dobrý den, neměli jsme velkou přilnavost, ale auto jsme během dne vylepšili, zítra v tom chceme samozřejmě pokračovat. Nová část okruhu je docela hrbolatá a zejména před sedmou zatáčkou je nebezpečný úsek, kde škrtáme o zem, ale okruh není nijak fyzicky náročný.
Adrian Sutil / Force India - Mercedes, 12.Ráno jsme pracovali na kontrole systémů a změně nastavení. Byl to dobrý den, ačkoliv stále nevíme, jak na tom jsme, očekávám, že v Top10 bychom měli být zítra odpoledne s oběma auty. S Toniem spolupracujeme dobře a myslím si, že jsme vykročili dobře.
Robert Kubica / Renault, 15.Proti testům úplně jiné podmínky díky teplotě a písku na dráze, ale očekávám, že se bude trať nadále zlepšovat. Celkově máme za sebou dobrý den.
Mark Webber / Red Bull - Renault, 17.Máme za sebou špatný den, měl jsem odpoledne problém s převodovkou a už jsme nevyjeli. Zítra se budu soustředit na kvalifikaci, pro závod nebyla příprava vůbec ideální a situace mezi týmy je velmi vyrovnaná, bude to těžká sezona.
Timo Glock / Virgin - Cosworth, 20.Nedařilo se nám tak, jak bychom si přáli. Tušili jsme obtíže a měli jsme řadu technických problémů, díky kterým jsme na dráze mnoho času nestrávili. Když bylo ale vše v pořádku, auto nebylo špatné, takže se musíme soustředit na spolehlivost.
Bruno Senna, HRT - Cosworth, 22.Vše šlo podle plánu a jsme šťastní a hrdí, že jsme zde. Máme před sebou strašně moc práce, ale mám za sebou celkem 20 kol. Limit jsme samozřejmě zatím nenašli, ale děkuji všem.
Fotografie ZDE
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.