Druhý trénink v Bahrajnu začal opět za hezkého počasí. K akci bylo připraveno opět jen 23 vozů. Dopoledne se představila ve velmi dobré formě stáj Force India, když obsadila první a sedmou příčku. Jak probíhalo odpoledne?
Odpoledne toho zas tolik o formě jednotlivých týmů nevypovědělo. Problémy potrápily Red Bull, když Webber raději předčasně zastavil kvůli převodovce a Vettelovi musely být vyměněny brzdy.
Nepodařilo se vyřešit problém s převodovkou a spojkou u HRT, proto jsme se Chandhoka nedočkali ani ve druhém tréninku. Bruno Senna za nejrychlejším Nicem Rosbergem ale zaostal výrazně - o více než 11,5 vteřiny.
Jak to tam ti kluci s tím kolenem dělají?
Ferrari je po druhé části spokojeno, hlásí pouze drobný problém s Alonsovými zadními pneumatikami. S rychlostí na tom jsou velmi dobře, byť ve výsledkové listině figurují až na 7. a 9. místě.
Na rovinkách byl dnes nejrychlejší McLaren s Renaultem - dosáhli max. rychlosti 311 km/hod. McLaren i díky svému kontroverznímu systému, který zde v Bahrajnu obsahujícím spoustu pomalých zatáček, jež vyžadují vysoký přítlak, přijde velmi vhod.
To, že vůz prošel FIA však zbudilo u některých týmů velmi negativní reakce - zkritizoval to již ředitel Renaultu Bob Bell (zde) či Mike Gascoyne z Lotusu (zde). Ross Brawn rozhodnutí akceptuje a připouští, že se týmy nyní uberou stejnou cestou. Prohlásil, že již po prezentaci tušil, že něco takového McLaren využije, i když podrobnosti o jejich systému odhalil až nyní.
Zítřejší kvalifikace toho odhalí mnohem více a přinese definitivní rozuzlení toho, jak na tom momentálně týmy jsou v oblasti výkonnosti.
Finální výsledky druhého tréninku:
13:30 - Konec druhého měřeného tréninku před Velkou cenou Bahrajnu.
13:28 - Hülkenberg na závěr nasadil měkčí směs a hlásí, že velmi rychle odcházejí.13:27 - Hamilton to balí o něco dřív než většina ostatních, kteří využívají poslední minutky, a diskutuje se svými inženýri.
13:22 - Alonso si vylepšuje svůj čas - 1:57,415 - průběžně jedenáctý.
13:20 - Kobajaši mimo trať objel Sennu. Množství písku jeho pneumatikám příliš neprospěje.13:18 - Alonso chvíli zkysnul za Vettelem. Po dvou sektorech se před něj dostal.
13:15 - Alonso vyjíždí na tvrdší směsi, zatímco většina nyní užívá tu měkčí.
Fernando Alonso prohání F10ku v Bahrajnu
13:13 - Buemiho vůz se stále opravuje, Sebastian je zatím bez měřeného kola.13:11 - Duo Mercedesu v boxech, Hamilton s Buttonem pokračují.13:10 - F1 vůz HRT už je rychlejší než vozy GP2 - 2:07,876 min.13:09 - De la Rosa na superměkkých pneumatikách jde na osmou příčku - 1:57,287.
13:08 - Pořadí se teď díky jízdám s plnou nádrží příliš nemění: 1. Rosberg, (1:55,409 min), 2. Hamilton, 3. Schumacher, 4. Button, 5. Vettel, 6. Hülkenberg, 7. Petrov.
13:05 - Schumacher byl široký v zatáčce číslo 18, ale bez problémů pokračuje.
13:03 - Oba piloti McLarenu i Mercedesu pokračují v simulaci závodních stintů.
13:02 - Senna je opět na trati, o něco se zlepšil - 2:08,601 min. To je pořád o 142 tisícin horší než dopoledne Oliver Turvey s vozem GP2.
13:00 - Vettel je dalším z jezdců, který je v poslední zatáčce dlouhý. Ta je poměrně náročná - z předchozí piloti akcelerují a onu poslední jedou na plno, vyžaduje to zde precizní práci a pneumatiky v dobrém stavu.
Chandhok neprožívá dvakrát vydařený vstup do sezóny. V době, kdy potřebuje co nejvíce jezdit, se na jeho voze stále pracuje. Je docela možné, že dnes už nevyjede. Mechanici u něj řeší problémy se spojkou a s převodovkoku.
12:55 - Mark Webber diskutuje s inženýry na pitwallu, na jeho voze se pracuje.
12:49 -
12:47 - Renault jde díky Petrova na páté místo - 1:56,750 min.
12:41 - Hülkenberga - 1:56,799. Massa mezitím zakončuje svůj dlouhý výlet, zatímco krouží Alonso.
12:40 - Michael Schumacher na superměkké směsi - 1:55,903 min. Třetí příčka.
12:39 - Senna v boxech, na nejrychlejšího ztrácí zatím propastných 13 vteřin!
12:38 - Rosberg na měkčí směsi - 1:55,409 min.12:37 - Massa vjíždí již do 16. kola, v počtu odjetých km odpoledne jasně vede.
Podmínky na trati se neustále zlepšují, stejně jako časy.12:33 - První měřené kolo Bruna Senny - 2:10,352 min.12:31 - Hamilton hlásí, že má v šesté zatáčce, kde je hrbol, problémy - kontakt spodní části vozu s povrchem dráhy. Týmy zde mají s těžkými vozy problém - budou muset zvýšit světlou výšku, což se neblaze projeví na aerodynamice, zvláště při průjezdu rychlýma zatáčkama.
12:29 - Massa pokračuje ve svém dlouhém stintu na tvrdé směsi.
Dopolední vítěz - Adrian Sutil
12:28 - Superměkkou gumu testuje i Hamilton s Buttonem.12:26 - Di Grassi na nejměkčí směsi - 2:02,188 min.
12:25 - Znovu je na trati Hamilton, nezapomínejte na nově přístupnou telemetrii McLarenu zde.12:24 - Felipe Massa jede již 10. kolo - 2:00,087 min.12:22 - Sebastian Vettel - 1:56,924. Průběžně šestý, nebýt chyby v poslední zatáčce, kde byl příliš dlouhý, mohlo to být lepší.U Virginu usilovně pracují na voze Tima Glocka, který ještě odpoledne nevyjel.12:19 - Michael Schumacher poskočil na třetí pozici - 1:56,504.
Jose Ramon Carabante vysvětluje situaci uvnitř garáže HRT: Bruno za chvíli vyjede a doufáme, že do půl hodiny i Chandhok. Je tam drobný problém, který se snažíme vyřešit.
Oba Lotusy jsou po instalačních kolech odklízeny
12:17 - Mezitím nám se nám na prvním místě objevuje Rosberg s Mercedesem - 1:55,555 min.12:16 - Hamilton se vrací do garáže s hláškou, že má zničené zadní pneumatiky.12:15 - Něco upadlo na rovince i z Lotusu.12:13 - Barrichello čtvrtý nejrychlejší - 1:5712:12 - Hamilton překonává Hülkenberga - 1:56,051 min.12:11 - Hülkenberg - 1:56,799, vyjíždí i jeho kolega Barrichello.12:10 - Na dráze je i Hamilton.12:09 - Do čela jde Buttonův McLaren - 1:56,944 min.12:08 - Zapisuje se Di Grassi: 2:03,955 min.12:07 - Lotusy začínají pomalu: Trulli - 2:05,295; Kovalainen - 2:05,483 min.12:06 - Liuzzi je od počátku velmi rychlý - 1:58,533 min. Zlepšuje se Alguersuari - 2:01,775 min.12:06 - Problém má Petrov, kterému se na cílové rovince uvolnila opěrka pro hlavu, bude muset zajet do garáže na opravu.12:05 - Španěl se prokousal mezi pomalejšími vozy - 2:02,757 min.12:04 - Alguersuari začíná své měřené kolo, ale do cesty se mu připletl chumel aut vyjíždějících z boxů.12:02 - Za ním Petrov, Webber a Liuzzi.12:00 - Druhý trénink byl právě zahájen. Alguersuari si nacvičuje start a vyráží.
Na okruhu Sakhir panuje vedro - ve stínu teplota dosahuje 33 °C, trať má 46 °C. Vane slabý jihovýchodní vítr o rychlosti 2,5 m/s; relativní vlhkost je poměrně nízká - 17 %. Tlak vzduchu přepočtený na hladinu moře: 1017,9 hPa.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.