Tak jsme se konečně dočkali! Do prvního tréninku na okruhu v Sákhiru, z něhož jsme vám přinesli živé zpravodajství, zasáhlo za slunného počasí 23 monopostů, z nichž 21 zaznamenalo měřený čas.
V prvním tréninku všem vypálil rybník Adrian Sutil s vozem Force India, druhý byl Fernando Alonso na Ferrari. To vypadá s větším množstvím paliva o něco rychlejší než McLaren.
Poprvé jsme viděli v akci vůz HRT. Bruno Senna ujel bez problémů tři kola, což se dá považovat za relativní úspěch. Na další část by měl být připraven i druhý vůz, dočká se tedy i Karun Chandhok.
Trať ovšem byla ještě hodně zaprášená, odpoledne ji vozy více pogumují a časy půjdou dolů. Druhý trénink začíná ve 12 hod našeho času. O jeho průběhu vás budeme opět živě informovat.
Finální výsleky prvního měřeného tréninku:
9:30 - Konec. Nejrychlejší byl Adrian Sutil, byť rekord ve druhém sektoru ke konci zaznamenal Alonso.
9:28 - V záběrech jde opravdu pozorovat problémy s řízením vozů v zatáčce číslo šest. Teď ji divoce projel Kubica.9:27 - Buemi má zřejmě nějaký problém. Prostřední sektor mu zabral 1:32 min, míří předčasně do garáže.9:26 - 18 motorů burácí na trati, to je frmol!
9:24 - Na dráze je i Di Grassi, zatím je stále bez měřeného kola.
9:23 - Po delší pauze se přidává i Vettel, mechanici ladili jeho vůz - 2:07,051.9:22 - Michael Schumacher opouští boxy, zahajuje svůj třetí stint.
9:20 - Jaime Alguersuari - 1:57,722 - slušné kolo, desátá příčka.
Oba piloti indické stáje si stěžují na velký hrbol v zatáčce číslo 6, který dokáže pořádně rozhodit auto.
Spousta pilotů jezdí s velkým množstvím paliva, aby vyzkoušeli, jak se v horkém počasí budou chovat jejich pneumatiky.
Mechanici uklízejí MP4-25ku
9:15 - Nejlepší šestka: dva McLareny, dvě Ferrari, dvě Force Indie.
9:14 - Michael Schumacher se posouvá na deváté místo - 1:57,662 min.
9:12 - Senna má nainstalováno, mezitím krouží oba piloti McLarenu i Alonsovo Ferrari.
Bob Bell z Renaultu označil řešení zadního křídla McLarenu za špatný vtip. Vypadal přitom docela rozzuřeně.
Pitwall Mercedesu
9:09 - Senna s HRT konečně vyráží z garáže!9:06 - Sutil jde na první příčku - 1:56,696, to je o 0,213 sec rychleji než Alonso.
9:00 -
8:57 - Massa jde na třetí příčku - 1:58,179 min.
8:56 - Vettel - 2:00,137 min, průběžně třináctý čas.Ani po 55 min se stále neobjevil HRT na trati.Formule 1 má v televizi novou (subjektivně lepší) grafiku, díky FOM!
8:51 - Nico Rosberg - 1:57,766 min.8:49 - Massa - 1:58,179 min.8:48 - Michael Schumacher průběžně čtvrtý nejrychlejší - 1:58,762.8:47 - Hamilton druhý - 1:57,163.
8:46 - Garáže opouštějí Liuzzi a oba Mercedesy.
8:45 - Zlepšuje se Button - 1:57,903 min.8:44 - Webber vyjíždí z boxů.
8:43 - Jenson Button: 1:59,588 min.
8:41 - První měřené kolo Hamiltona: 1:57,759.
8:39 - Na dráze jsou oba McLareny, zde můžete sledovat i telemetrii z vozů - jednička pro McLaren.
8:37 - Trulli je ještě pomalejší než jeho kolega: 2:19,705 min.
8:36 - Všichni pozorují tmavězelené vozy, jak čistí trať. Je na ní hodně prachu a písku.
8:34 - Oops, Trulli měl potíže v první zatáčce, po krátkém výletu mimo trať ale pokračuje.
8:31 - Vyjíždí i druhý Lotus řízený Jarnem Trullim.
8:30 - Během jízdy upadlo Kovimu levé zrcátko, první drobné technické problémy nováčka.
8:29 - Druhé kolo je jen o málo lepší: 2:05,854 min.
8:27 - První čas dne v podání Lotusu nic moc: 2:07,702 min.
8:25 - Fin začíná první měřené kolo, zdá se však, že nejede naplno.
8:23 - Ticho přeřvává motor Lotusu za zády Heikkiho Kovalainena.
HRT se podařilo dostat do Bahrajnu včas oba vozy, pro dopolední trénink se ale zřejmě podaří připravit jen jeden pro Bruna Sennu. Karun Chandhok možná vyjede až odpoledne.
8:15 - Piloti v rozhovorech s inženýry, zatím nikdo nezajel měřené kolo, na trati pusto.
8:11 - Všichni jsou zpět v boxech.
Lotus po instalaci zatlačován do garáže
Zdá se, že nefunguje oficiální live-timing na Formula1.com.
8:09 - Většina vozů je po instalačních kolech zpět v boxech.
8:08 - Přidává se Michael Schumacher.
8:07 - A také Lewis Hamilton.
8:05 - Vyjíždí Fernando Alonso.
8:04 - První piloti dokončují svá instalační kola.
8:01 - Truliho následují oba piloti Toro Rosso.
8:00 - Trénink začíná. Skupinku jezdců z boxů vyvádí Jarno Trulli na Lotusu.
Ve všech předsezónních testech bylo podstatně chladněji, práce s pneumatikami proto bude odlišná. Proto například včera Pedro de la Rosa bagatelizoval jejich údajnou výhodu - šetrnost monopostu k pneumatikám - s tím, že za vyšších teplotu může být vše jiné.
Piloti těsně před prvním tréninkem absolvovali společné focení
7:50 - V Bahrajnu panuje horké a slunné počasí, teplota vzduchu přesahuje 28 °C, asfalt je rozehřátý na 35 °C.
S nově prodlouženou verzí okruhu jsme vás seznámili zde. Poprvé uvidíme v akci také nový španělský tým HRT, kterému vůz připravuje italská Dallara a který se do testů nestihl zapojit. První trénink začíná v 8 hod a bude trvat 90 min.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.