Tak jsme se konečně dočkali! Do prvního tréninku na okruhu v Sákhiru, z něhož jsme vám přinesli živé zpravodajství, zasáhlo za slunného počasí 23 monopostů, z nichž 21 zaznamenalo měřený čas.
V prvním tréninku všem vypálil rybník Adrian Sutil s vozem Force India, druhý byl Fernando Alonso na Ferrari. To vypadá s větším množstvím paliva o něco rychlejší než McLaren.
Poprvé jsme viděli v akci vůz HRT. Bruno Senna ujel bez problémů tři kola, což se dá považovat za relativní úspěch. Na další část by měl být připraven i druhý vůz, dočká se tedy i Karun Chandhok.
Trať ovšem byla ještě hodně zaprášená, odpoledne ji vozy více pogumují a časy půjdou dolů. Druhý trénink začíná ve 12 hod našeho času. O jeho průběhu vás budeme opět živě informovat.
Finální výsleky prvního měřeného tréninku:
9:30 - Konec. Nejrychlejší byl Adrian Sutil, byť rekord ve druhém sektoru ke konci zaznamenal Alonso.
9:28 - V záběrech jde opravdu pozorovat problémy s řízením vozů v zatáčce číslo šest. Teď ji divoce projel Kubica.9:27 - Buemi má zřejmě nějaký problém. Prostřední sektor mu zabral 1:32 min, míří předčasně do garáže.9:26 - 18 motorů burácí na trati, to je frmol!
9:24 - Na dráze je i Di Grassi, zatím je stále bez měřeného kola.
9:23 - Po delší pauze se přidává i Vettel, mechanici ladili jeho vůz - 2:07,051.9:22 - Michael Schumacher opouští boxy, zahajuje svůj třetí stint.
9:20 - Jaime Alguersuari - 1:57,722 - slušné kolo, desátá příčka.
Oba piloti indické stáje si stěžují na velký hrbol v zatáčce číslo 6, který dokáže pořádně rozhodit auto.
Spousta pilotů jezdí s velkým množstvím paliva, aby vyzkoušeli, jak se v horkém počasí budou chovat jejich pneumatiky.
Mechanici uklízejí MP4-25ku
9:15 - Nejlepší šestka: dva McLareny, dvě Ferrari, dvě Force Indie.
9:14 - Michael Schumacher se posouvá na deváté místo - 1:57,662 min.
9:12 - Senna má nainstalováno, mezitím krouží oba piloti McLarenu i Alonsovo Ferrari.
Bob Bell z Renaultu označil řešení zadního křídla McLarenu za špatný vtip. Vypadal přitom docela rozzuřeně.
Pitwall Mercedesu
9:09 - Senna s HRT konečně vyráží z garáže!9:06 - Sutil jde na první příčku - 1:56,696, to je o 0,213 sec rychleji než Alonso.
9:00 -
8:57 - Massa jde na třetí příčku - 1:58,179 min.
8:56 - Vettel - 2:00,137 min, průběžně třináctý čas.Ani po 55 min se stále neobjevil HRT na trati.Formule 1 má v televizi novou (subjektivně lepší) grafiku, díky FOM!
8:51 - Nico Rosberg - 1:57,766 min.8:49 - Massa - 1:58,179 min.8:48 - Michael Schumacher průběžně čtvrtý nejrychlejší - 1:58,762.8:47 - Hamilton druhý - 1:57,163.
8:46 - Garáže opouštějí Liuzzi a oba Mercedesy.
8:45 - Zlepšuje se Button - 1:57,903 min.8:44 - Webber vyjíždí z boxů.
8:43 - Jenson Button: 1:59,588 min.
8:41 - První měřené kolo Hamiltona: 1:57,759.
8:39 - Na dráze jsou oba McLareny, zde můžete sledovat i telemetrii z vozů - jednička pro McLaren.
8:37 - Trulli je ještě pomalejší než jeho kolega: 2:19,705 min.
8:36 - Všichni pozorují tmavězelené vozy, jak čistí trať. Je na ní hodně prachu a písku.
8:34 - Oops, Trulli měl potíže v první zatáčce, po krátkém výletu mimo trať ale pokračuje.
8:31 - Vyjíždí i druhý Lotus řízený Jarnem Trullim.
8:30 - Během jízdy upadlo Kovimu levé zrcátko, první drobné technické problémy nováčka.
8:29 - Druhé kolo je jen o málo lepší: 2:05,854 min.
8:27 - První čas dne v podání Lotusu nic moc: 2:07,702 min.
8:25 - Fin začíná první měřené kolo, zdá se však, že nejede naplno.
8:23 - Ticho přeřvává motor Lotusu za zády Heikkiho Kovalainena.
HRT se podařilo dostat do Bahrajnu včas oba vozy, pro dopolední trénink se ale zřejmě podaří připravit jen jeden pro Bruna Sennu. Karun Chandhok možná vyjede až odpoledne.
8:15 - Piloti v rozhovorech s inženýry, zatím nikdo nezajel měřené kolo, na trati pusto.
8:11 - Všichni jsou zpět v boxech.
Lotus po instalaci zatlačován do garáže
Zdá se, že nefunguje oficiální live-timing na Formula1.com.
8:09 - Většina vozů je po instalačních kolech zpět v boxech.
8:08 - Přidává se Michael Schumacher.
8:07 - A také Lewis Hamilton.
8:05 - Vyjíždí Fernando Alonso.
8:04 - První piloti dokončují svá instalační kola.
8:01 - Truliho následují oba piloti Toro Rosso.
8:00 - Trénink začíná. Skupinku jezdců z boxů vyvádí Jarno Trulli na Lotusu.
Ve všech předsezónních testech bylo podstatně chladněji, práce s pneumatikami proto bude odlišná. Proto například včera Pedro de la Rosa bagatelizoval jejich údajnou výhodu - šetrnost monopostu k pneumatikám - s tím, že za vyšších teplotu může být vše jiné.
Piloti těsně před prvním tréninkem absolvovali společné focení
7:50 - V Bahrajnu panuje horké a slunné počasí, teplota vzduchu přesahuje 28 °C, asfalt je rozehřátý na 35 °C.
S nově prodlouženou verzí okruhu jsme vás seznámili zde. Poprvé uvidíme v akci také nový španělský tým HRT, kterému vůz připravuje italská Dallara a který se do testů nestihl zapojit. První trénink začíná v 8 hod a bude trvat 90 min.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.